Green gas schiet te hard met warm weer

Kevin Leenders

Well-Known Member
13 jun 2019
49
12
Trophies
4
Goeieavond,

Ik heb een kleine issue die zich laatst de kop op deed tijdens de fps metingen voor een skirm (indoor), en waarschijnlijk zal dit wel een noob actie van mijn kant zijn geweest en een makkelijke oplossing voor zijn .
Mijn side arm (KJ Works M9 Beretta heavyweight) schoot te hard op Greengas. Ik zat voor een side arm ruim over de 1 joule.

Ik heb toen geruime tijd lopen prutsen en klooien maar lukte me niet om het zover te krijgen dat hij binnen het limiet schoot.
De omstandigheden waren dat het erg warm weer was wat invloed heeft op de druk van je greengas (Nuprol 2.0 groen).
Later met een ander gas geprobeerd wat wel werkte (101 inc gas).
De marshall vroeg zich al af of ik de barrel had ge-upgrade of iets anders, maar replica is compleet stock, alleen goed behandeld met silicone-olie ivm metalen constructie.
Zijn er tips, acties, dingen ik wellicht kan wijzigen om dit in de toekomst te voorkomen. Zat zelf te denken om met het gas vullen minder lang in te houden (varieer nu tussen de 5 en 10 seconden).
Verneem graag de tips en acties aangezien dit de eerste keer was dat ik hiermee van doen had.
 
Abbey predator ultra is iets zwakker als nuprol 2.0 en anders
Abbey 144a of Nuprol 1.0 (note: er is ook een 144a maintenance variant, deze niet gebruiken)

Je magazijn minder vullen doet niks voor de gasdruk.
 
Abbey predator ultra is iets zwakker als nuprol 2.0 en anders
Abbey 144a of Nuprol 1.0 (note: er is ook een 144a maintenance variant, deze niet gebruiken)

Je magazijn minder vullen doet niks voor de gasdruk.

Ahaa dus dan zit ik redelijk op een goed spoor. Ik heb nu een bus Ultrair erbij gehaald, deze zou ook iets minder sterk zijn dan Nuprol 2.0. Nuprol 1.0 zal ik in me achterhoofd houden en Abbey 144 ook. Thanks
 
Je zegt ruim over de 1 joule? Je weet dat de max gewoon 1.2 joule is voor sidearms? Wat is de exacte joule waarde?
Het probleem is dat dat me dus ontglipt is. Ik ga aankomende maandag richting Geldermalsen om bij de NABV m’n ICS af te stellen en neem dan ook me side arm mee im de hopup opnieuw af te stellen en dan kan ik gelijk meten. Zal naderhand dan hier een update plaatsen.
 
Het probleem is dat dat me dus ontglipt is. Ik ga aankomende maandag richting Geldermalsen om bij de NABV m’n ICS af te stellen en neem dan ook me side arm mee im de hopup opnieuw af te stellen en dan kan ik gelijk meten. Zal naderhand dan hier een update plaatsen.

Nou bij deze dan de update:
Na het afstellen van de hop up een aantal keer de joule waardes gemeten maar zat gemiddeld ronde 1,3 joule met verschillende gassen. Dus ik zal er nog even mee aan de slag moeten. Kreeg van de mensen van de NABV al mee om de outlet valve in mijn magazijnen na te kijken. De O ringen die er in zitten en anders wellicht de nozzle van de replica zelf. Deze variant is met de switch van een magazijn ook Co2 ready dus daar kon ik het ook gaan zoeken. Heb ook nog een aantal dingen aan de transform4 gevonden die ik te zijn er tijd aan wil pakken (gezapige trekker). Dus kan nog even knutselen.
 
Graag zou ik via hier de boel nog even aan willen zwengelen en hopelijk nog een paar tips en ideën los willen peuteren.
Zoals in de vorige post gezet maakt het niet uit welk gas ik gebruik, is hier ook al gemeld. Ik schiet steevast 1,3 joule wat pas na een schot of 10 zakt richting de 1,2
Gezien ik een aantal recente magazijnen heb lijkt het me niet dat ik het daar in moet zoeken zoals hierboven beschreven in mijn post want hij doet het met ieder magazijn dus ligt de logica meer dat het in de replica zelf zit. Kan me ook compleet vergissen dat ik 6 defecte magazijnen heb.
Nu lees ik en heb ik op youtube gezien dat er regelmatig problemen zijn met de valve knocker (hoop dat ik de juiste termen heb anders mijn excuus), alleen dan dat deze het magazijn juist niet raakt. Dus tegenovergestelde van wat ik heb. Tevens zit ik met de nozzle of daar iets mee mis is maar ik kan er zo niks aan vinden. Geloof ook niet dat die af te stellen zijn (dit type dan).
Al met al een interessant breinbreker voor een leek als ik .
 
Output valve kan wel helpen gezien die ook reguleert hoeveel gas er vrij komt, vandaar ook dat er high output valves zijn. Voor de rest kan je idd spelen met de nozzle in de bbu, maar is niet makkelijk voor iemand die onervaren is. Welke gassen gebruik je exact? Heb je bijvoorbeeld ook al duster gas van abbey geprobeerd dit schiet meestal zachter dan het meeste green gas. Co2 gaat dit wss ook niet oplossen.

Btw T speelt ook een grote rol, leg je mag eens in de koelkast en schiet eens als hij koud is grote kans dat hij dan wel onder de 1.2j zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevin Leenders
Output valve kan wel helpen gezien die ook reguleert hoeveel gas er vrij komt, vandaar ook dat er high output valves zijn. Voor de rest kan je idd spelen met de nozzle in de bbu, maar is niet makkelijk voor iemand die onervaren is. Welke gassen gebruik je exact? Heb je bijvoorbeeld ook al duster gas van abbey geprobeerd dit schiet meestal zachter dan het meeste green gas. Co2 gaat dit wss ook niet oplossen.

Btw T speelt ook een grote rol, leg je mag eens in de koelkast en schiet eens als hij koud is grote kans dat hij dan wel onder de 1.2j zit.

Ik speel voornamelijk met Nuprol 2.0 (groen) en heb laatst een bus Ultra air gehaald en gebruikt. En bij de nabv nog een hele rits andere gassen gebruikt maar resultaat was steevast hetzelfde.

Okay, voor de valves zal ik dan eens gaan kijken. En inderdaad de nozzle is beetje puzzelen al zou ik het uiteindelijk wel door kunnen krijgen. Heb de magazijnen niet in de koeling gelegd omdat ik thuis niet in de gelegenheid ben om te kunnen chrono’en. Als dat wel een punt is kan ik wellicht even wachten tot het weer wat kouder wordt. Anders ga ik straks behoorlijk wat spenderen voor iets wat temperatuur gerelateerd is.

In ieder geval super bedankt voor de opties en ideeen.
 
Ik speel voornamelijk met Nuprol 2.0 (groen) en heb laatst een bus Ultra air gehaald en gebruikt. En bij de nabv nog een hele rits andere gassen gebruikt maar resultaat was steevast hetzelfde.

Okay, voor de valves zal ik dan eens gaan kijken. En inderdaad de nozzle is beetje puzzelen al zou ik het uiteindelijk wel door kunnen krijgen. Heb de magazijnen niet in de koeling gelegd omdat ik thuis niet in de gelegenheid ben om te kunnen chrono’en. Als dat wel een punt is kan ik wellicht even wachten tot het weer wat kouder wordt. Anders ga ik straks behoorlijk wat spenderen voor iets wat temperatuur gerelateerd is.

In ieder geval super bedankt voor de opties en ideeen.

Dit is zeker weer gerelateerd, maar abbey gas geeft zeer zeker lagere FPS waardes tov nuprol 2.0. Mijn maat heeft ook een KJW M9 en die schoot ook te hard met het warme weer, maar met abbey gas zat hij er wel onder.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Kevin Leenders
je kan altijd nog voor de lazy mode gaan, en een iets kortere barrel halen, dat zou je fps ook omlaag moeten brengen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevin Leenders
gekke vraag, maar heb je tijdens het testen van de diverse gassen, tussen door je magazijn leeg gemaakt/geschoten?

Merkte zelf in de winter dat het schieten met rood gas niet werkte,... omdat er nog groen gas in het magazijn was achter gebleven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevin Leenders
had 30 juni met mn scar-l n paar metingen met nuprl 2.0 die waren niet leuk om te zien, zat opeens op 2.3/2.5 joule
 
  • Leuk
Waarderingen: Kevin Leenders
Fijn dat jij zo eerlijk bent!

zat zaterdag bij 32 graden op the chambers en geen enkele green gas side-arm werd gefpst...

Ohwww dat gaat dan inderdaad wel heel erg hard jah. Ik vindt het aan de ene kant wel gaaf dat die zo schiet maar dan hou ik het wel op target practice ermee en niet op een mede speler
 
gekke vraag, maar heb je tijdens het testen van de diverse gassen, tussen door je magazijn leeg gemaakt/geschoten?

Merkte zelf in de winter dat het schieten met rood gas niet werkte,... omdat er nog groen gas in het magazijn was achter gebleven.

Ik heb steevast toen ik ben gaan testen de magazijnen leeggeschoten en gas eruit laten lopen. En ik speel veelal indoor dus 3.0 heb ik niet echt nodig, maar de mengeling van gas kan idd ook voor problemen zorgen. Alleen toen het probleem ontstond heb ik niks aparts gedaan.
 
had 30 juni met mn scar-l n paar metingen met nuprl 2.0 die waren niet leuk om te zien, zat opeens op 2.3/2.5 joule

Damn dat gaat dan wel heel erg ver. Wellicht is het echt de temperatuur die de uitwerkingen heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Taco
ja zeker dat sowieso, heb me nu een VFC 416a5 aangeschaft zit standaard een NPAS in dus kan nu opzich mn FPS en joules aanpassen

Ohw das opzich wel mooi gedaan dan. Heb je in ieder geval altijd wel een replica waar je het veld mee in kan.
Heb bij voor de oplossing gekozen om een TM Hi Capa 4.3 erbij te kopen. Hoef je niks aan te doen (uiteraard eigen inzicht) en je kunt altijd wel vooruit.