NABV officieel Forum

Mark Seijkens

Member
12 jun 2019
20
23
Trophies
3
Hallo ACN forummers,

Omdat ik heb gemerkt dat op dit moment het nog kersverse NABV forum nog vrij onbekend is, wilde ik dat graag hier ook onder de aandacht brengen.

Mijn voornaamste reden dat ik dat doe hier, is omdat ik als pas verkozen ledenraadslid graag zoveel mogelijk meningen en ruggespraak met onze achterban wil kunnen houden, maar dat wel graag overzichtelijk wil doen. Vandaar dat er een apart deel van het forum ook is ingericht voor bijvoorbeeld vragen aan de ledenraad.

hier is het te vinden:
https://forum.nabv.nl/
(inloggen gaat op dezelfde manier als ook de nabv portal, dus met lidnummer en wachtwoord)

uiteraard heeft het nabv forum ook de "standaard" topics, maar ik wil niemand kapen hier :p

ik quote voor de volledigheid het deel uit de nieuwsbrief van maart 2019:
NABV Forum online!
h1swo8VHwKAg1a9aI53hTsrtGUCLDZ02oHRXfI9e4UnEGRc6tTVtnRsnO2HTQk27YrTSdU1gYCy1c0ed5CaxkrjGDrOBrM3Qz_yEnio3C1FNheuVCZODSU9x5ePYnTbg7t_gZclyUtMS-ABYKIeu2TdasrdMfdcyazQ=s0-d-e1-ft

Het forum voor leden is online! Op dit forum kun je met andere leden communiceren, vragen stellen en op een veilige manier je replica verkopen of een tweedehands replica aanschaffen.

Koop en verkoop
De meest handige functie van het forum is dat je op een veilige manier je replica kunt verkopen of een tweedehands replica kunt kopen. Er kunnen namelijk alleen leden hun replica aanbieden op dit forum.
Alleen voor leden NABV
Het forum is alleen voor leden van de NABV. Je hebt je relatienummer en wachtwoord nodig om in te loggen op het forum.

Als laatste wil ik ook onder de aandacht brengen dat de NABV heel graag zou zien dat er locale airsoft clubjes zouden opstaan die met raad van de nabv zelfs bij de gemeente voor eventuele subsidies terecht zouden kunnen. dit in het kader "Werkwijze gemeentes Sportakkoorden"
dit is echter toch behoorlijke materie, waarvoor ik dan zou willen doorverwijzen naar het desbetreffende topic op het NABV forum.

Bas Mooren heeft het beter uitgelegd als ik dat kan op het nabv forum:
In ledenonderzoeken geven airsofters aan dat ze het aantal speelvelden te laag vinden. Er moeten er meer bij. Ook vinden de ze de sport relatief duur.

De NABV kan niet in heel Nederland terreinen huren om beschikbaar te stellen aan de community. De huur en inrichting en exploitatie van meerdere lokale terreinen is moeilijk om te realiseren als vereniging met landelijke dekking en een publiekrechtelijk taak. Wat we wél kunnen doen, is de airsoft community helpen met het realiseren van (nieuwe) airsoftlocaties die door die community zelf worden beheerd.

Deze sectie van het forum is daarvoor ingericht. We gebruiken het om informatie te delen, vragen te beantwoorden en om je ondersteuning te bieden als je met een locatie bij jou in de buurt aan de slag wilt. De provinciale subfora zijn bedoeld zodat je snel en makkelijk met andere airsofters bij jou in de gemeente/buurt/regio in contact kunt komen die ook aan de slag willen met een locatie.

In de volgende secties vindt je informatie over de sportakkoorden die in 2019/2020 in vrijwel alle gemeentes zullen worden opgesteld. Die beiden een uitstekend momentum om met je gemeente in gesprek te gaan.

Ik hoop zoveel mogelijk leden op deze manier een makkelijke manier te geven om hun wensen kenbaar te maken aan hen die hen vertegenwoordigen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix, lj.nl en Jelle
Op release heb ik op het forum een blik geworpen en laatst heb ik er nogmaals even op gekeken, maar ik vond het tegen vallen. Nog steeds weinig mensen die er gebruik van maken en ondanks dat het schuilen achter een neppe naam ook niet optimaal is, ben ik er ook niet blij mee dat ze mijn voor en achternaam als nickname gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov en QuickFix
Die feedback is idd ook iets waar men wat mee gaat doen..
Momenteel is het een beperking van de huidige site (technisch verhaal, maar t zit hem in de koppeling met de portal) en in de nabije toekomst is het de bedoeling dat leden "gewoon" een eigen nickname zullen kunnen kiezen..

Het forum is idd nog vrij "rustig" maar dat is iets wat met de tijd zal groeien, ik ben actief geweest op meerdere startende fora, en dat is een bekend fenomeen.
Maar zelfs als t rustig blijft. Is het op zijn minst straks een fijne verzamelplaats voor overleg met leden.. dat is het idee in elk geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
ik vind het vooral lastig dat ik moet inloggen met mn relatienummer.. mn hele mijnnabv omgeving is te bereiken met een "oud" relatienummer, je weet wel zo een met letter en cijfers, dus die onthou ik toch niet. En op mn pas staat een nummer nieuwe stijl, met alleen cijfers. dus mobiel doe ik er sowieso niets mee, omdat mn inlog gegevens op mn pc staan :p
verder leeft het forum niet echt... het enige waar wat actie in is, in de verkoophoek.
 
Ik kijk wel eens op het forum, maar ik word persoonlijk een beetje moe van het automatische scrollen van het forum haha. ik kan soms hele teksten niet lezen omdat het forum een eigen wil lijkt te hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Nouja, dat dus inderdaad.
Maar het is los daarvan zowiezo een hele makkelijke plek om je zegje te doen bij de ledenraad. Het is de bedoeling dat die er hun deel actief zullen volgen...
 
Nog steeds weinig mensen die er gebruik van maken en ondanks dat het schuilen achter een neppe naam ook niet optimaal is, ben ik er ook niet blij mee dat ze mijn voor en achternaam als nickname gebruiken.

Ik ben hier ook geen fan van, als het NABV forum net als het ACN forum lekker wordt geïndexeerd door Google (waar ik wel vanuit ga, nog niet getest) staat je voor en achternaam toch weer meer in de schijnwerpers (naast het feit dat het in combinatie is met een schietsport) en door iedereen te vinden. Ik ben geen privacy-hippie, maar ik werk wel in de Cybersecurity branche en bewust van de mogelijkheden en risico's.

Verder lijkt het mij een prima forum, maar ik denk dus wel even 300x extra na voordat ik een TKA oid daarop zou plaatsen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JWieleman
als het NABV forum [...] lekker wordt geïndexeerd door Google
Voor zover ik weet kan Google het niet indexeren want je hebt, de laatste keer dat ik op dat forum keek (net ná de lancering), een login nodig om sowieso het forum te mogen bezoeken.

Maar ik deel de mening van anderen dat ik er (nog) geen gebruik van maak zolang mijn voor en achternaam vol in beeld staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Goovscoov
Voor zover ik weet kan Google het niet indexeren want je hebt, de laatste keer dat ik op dat forum keek (net ná de lancering), een login nodig om sowieso het forum te mogen bezoeken.

Maar ik deel de mening van anderen dat ik er (nog) geen gebruik van maak zolang mijn voor en achternaam vol in beeld staan.

Scherp, heb je deels helemaal gelijk in. Alhoewel met wat technische kanttekeningen.. maar dan zouden ze het forum door de 'buurjongen' hebben laten ontwikkelen als er dat soort losse eindjes in het forum zouden zitten en dat lijkt mij sterk. Bij ACN is het anders, die is publiekelijk te bezoeken. Het inloggen bij de NABV om vervolgens bij het forum te kunnen had ik even over het hoofd gezien!

Toch is de gedachte niet prettig en ik sluit me ook zeker aan bij je dat ik er nog geen gebruik van maak zolang ik geen nickname kan/mag kiezen. Dat was ook mijn uiteindelijk punt:cool:.
 
Laatst bewerkt:
zowel de hoogst irritante scrollbug, als het verschijnen van volledige naam staat op de lijst van aankomende wijzigingen/verbeteringen. :)
ik zal wel even melden zodra de webdev die heeft toegepast :)
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter en Toothpick
Ik vindt de forum clean en ziet er opzich wel overzichtelijk uit. Ik vindt zelf dat de forum zelf erg statisch en formeel is. Het zal misschien leuk zijn als er bijvoorbeeld een voorstel topic of een Projecten topic of een "ik ga naar deze skrim wie gaat ook" topic. Volgens mij heb je meer "engagement" met de leden en leden onder elkaar.

Maarja dit is mij mening en commentaar :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en JWieleman
Ik vindt de forum clean en ziet er opzich wel overzichtelijk uit. Ik vindt zelf dat de forum zelf erg statisch en formeel is. Het zal misschien leuk zijn als er bijvoorbeeld een voorstel topic of een Projecten topic of een "ik ga naar deze skrim wie gaat ook" topic. Volgens mij heb je meer "engagement" met de leden en leden onder elkaar.

Maarja dit is mij mening en commentaar :)

natuurlijk mag je dergelijke zaken altijd onder algemene topics plaatsen, voor technische zaken is er wel al een apart subdeel.

de bedoeling is binnenkort weer een update toe te passen vanwege o.a. die vervelende scroll bug, en nog wat belangrijke zaken. dan vindt ik het wel een idee om dat wat informelere secties toe te voegen :) ik gooi het gelijk even bij het modteam neer :)

aller aller voornaamste is (daarvoor is het forum wat mij betreft primair) dat er weer een topic geopend is door bas, mijn collega raadslid, voor aankomende ledenraadsvergadering.
Daar kan iedereen die dat wil, zaken aandragen die we mee zullen nemen naar de vergadering...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Hoewel ik het een herkenbaar gevoel vind om je hele naam zichtbaar te hebben, vind ik ook dat ik wel een veilig idee heb van het nabv forum. Je kan er immers alleen op als nabv lid en op je pasjes staat toch al je informatie

Ik denk zelf dat het juist goed is om alles open kaart te hebben, maar tegelijkertijd dat niet leden er dus niet tussen zitten te neuzen

Maar dan zie ik het nabv forum ook ergens als een wat serieuzer forum.

En de acn als een plek waar je wat losjes kunt communiceren (hoewel ik hier bergen met nuttige informatie heb gehaald)

Wat ik probeer te zeggen is dat je het acn forum lastiger kunt vergelijken met het nabv forum, en dat ik de balans op het nabv forum wel mooi vind met je echte naam en privé voor alleen leden
 
Mwah, ik vind het geen geweldig idee dat 20.000 mensen op dat forum alles kunnen zien met naam en achternaam. Dat terwijl ik velen van hier ook in het echt ken en ze me dus ook zullen herkennen op het forum.

Ik gedraag me er niet anders door, maar het is toch een reden om geen gebruik te maken van het NABV forum. Het zou al helpen als het alleen om een voornaam zou gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix