Sinabull

Well-Known Member
Trophies
4
Hey luitjes!!
Laat ik gelijk to the point komen,
Ik skrim nu al een poosje en begin echt in de verleiding te komen om een replica aan te schaffen op het gebied van snipen. Na een hoop zoeken ben ik voor de Silverback srs 26/28 inch gevallen. Nu is het zo dat hij 550 euro zo'n beetje kost, maar uiteraard hier en daar zullen er wat upgrades aan toegevoegd moeten worden om hem loepzuiver te laten zijn. Al met al.. denk een dure aanschaf.

Nu leek het mij mooi om uit hardhout een kolf te maken en alle onderdelen los te bestellen en dus zelf de replica inelkaar te zetten. (Focus op VSR model)

*Inner barrel - €60
6.02 VSR-10 640mm maple leaf
*Barrel spacer- 15
PDI TM vsr-10 pro inner
*Outer barrel - 60
VVSR-10 one piece outer barrel Action army
*Hop up kamer - 50
VSR-10 hop up kamer action army
*Pistons - 30
?
*Veer - 20
?
*Spring guide - 20
Action army
*Cilinder set - 120
VSR-10 stainless steel cilinder set Maple leaf
*Trigger set - 140
VSR-10 CNC full steel trigger group Maple leaf
*Handle kit - 100
Maple leaf steel handle kit VSR-10

Mogelijk zijn dit de onderdelen waar ik mee wil opbouwen. Enige waar ik nu tegen aan loop is... Waar kan het magazijn in geklikt worden , of is daar een apart onderdeel voor? Passen er ook gezien wat ik hierboven vermeld ook onderdelen zwz niet inelkaar?
En... zijn er betere onderdelen voor accuratie en afstand.. kan het goedkoper en toch kwalitatief beter?.. veel vragen van mijn kant naar jullie.. hoor het graag guys!!

Ps. Voor onderdelen gekeken op qtac.nl
Andere voorstellen welkom
 
20190822_161224.jpg

De houten kolf zal zo worden ongeveer.
uQtxXNR.jpg

Deze kleur en misschien ook wel beetje deze rondingen er in terug. Twijfel namelijk ook of ik het deel wat boven de duim dicht hou of niet.
 
Als ik iets vergeten ben in het lijstje qua onderdelen die nodig zijn.. zeg het gerust.
 
Ik moedig mensen altijd aan als ze iets willen maken

MAAR...

Aangezien het idee is om dit te doen omdat de srs te duur is en als ik de, nog onvolledige, lijst onderdelen optel kom ik al op 615 euro, dus ik denk tussen de afweging zelf iets maken of srs dat die laatste financieel toch de beste keus is.
 
Ik moedig mensen altijd aan als ze iets willen maken

MAAR...

Aangezien het idee is om dit te doen omdat de srs te duur is en als ik de, nog onvolledige, lijst onderdelen optel kom ik al op 615 euro, dus ik denk tussen de afweging zelf iets maken of srs dat die laatste financieel toch de beste keus is.
Ja snap ik, maar doe het ook niet helemaal vanuit een financieel oogpunt.. ging meer kijken naar wat het kost om zelf 1 te maken wat mij meer voldoening zou geven dan een SRS die begint bij 550 en dan ook nog moet worden gekieteld. Vermoed ook dat het financieel even veel geld zal gaan kosten.
 
Srs heeft velen malen minder werk nodig. 550 voor srs en misschien 50eu max aan upgrades (andere hopupkamer en betere bucking).

Als je vsr style gaat bouwen, koop voor piston dan laylax met airbreak (of springer custom).

Trigger zou ik ook voor springer custom gaan. (Werkt net even beter).
 
@Sinabull, leuk idee,

Alleen heb je jezelf ook al ingelezen op de wet/regelgeving hier over?
Wwm art 13 verbied je namelijk om zelf cat I wapens te maken. Tenzij jij een erkenning hiervoor hebt. Maar die kans is vrij klein.
Er zijn ook organisatoren die zelf gebouwde aa's niet toestaan (staat in hun regelgeving). Of het voor NABV leden is toegestaan om zelf aa's te maken(niet verwarren met aanpassen/herstellen) dat weet ik niet. Dit zul je in hun HR en statuten terug moeten kijken.
In iedergeval het volledig zelf in elkaar zetten mag niet.
 
@Sinabull, leuk idee,

Alleen heb je jezelf ook al ingelezen op de wet/regelgeving hier over?
Wwm art 13 verbied je namelijk om zelf cat I wapens te maken. Tenzij jij een erkenning hiervoor hebt. Maar die kans is vrij klein.
Er zijn ook organisatoren die zelf gebouwde aa's niet toestaan (staat in hun regelgeving). Of het voor NABV leden is toegestaan om zelf aa's te maken(niet verwarren met aanpassen/herstellen) dat weet ik niet. Dit zul je in hun HR en statuten terug moeten kijken.
In iedergeval het volledig zelf in elkaar zetten mag niet.

Heb toch besloten om de basis aan te schaffen. Heb de L96 van Well aangeschaft 2ehands van iemand die hem al opgekieteld heeft. De Well, omdat ik las dat hij hoog uit de test komt en er veel onderdelen voor zijn.
20190904_071226.png

Nu heb ik er al een skirm mee geprobeerd, maar de fps is rond de 400 en de Joule rond de 1.9.. qua accurate is hij hem al kwijt na 25 meter :((. De bb krijgt niet echt een hopup effect en daalt vrij snel dus. Als ik zie wat er in zit had ik er meer uit verwacht.. hopup nub? Air seal? .. tips?
 
20191012_080221-991x1577.jpg

Ben dan eindelijk begonnen. Heb een schets gemaakt van de nieuwe kolf die straks de originele gaat vervangen van de L96.
IMG-20191008-WA0092.jpeg

Ergens gelukkig bij een hout zaak 2 balken kunnen kopen (Amerikaans notenhout). Waar ik goede ervaring mee heb (zie vorige project).
 
Even tijdje rustig geweest, maar ben weer verder gegaan.. misschien wel met de 2 lastigste dingen bezig op het moment.
Magazijn houder en het systeem precies laten passen in de kolf.
20200104_181402-2016x1512.jpg

Maar gelukt!
20200104_173222-2016x1512.jpg

.
20200104_173217-2016x1512.jpg

20200104_181337-2016x1512.jpg

20200104_181342-2016x1512.jpg

Weer een stukje verder.. Magazijn moet nog een stuk dieper. Vanavond of morgen maar weer even kijken.
 
@Sinabull, leuk idee,

Alleen heb je jezelf ook al ingelezen op de wet/regelgeving hier over?
Wwm art 13 verbied je namelijk om zelf cat I wapens te maken. Tenzij jij een erkenning hiervoor hebt. Maar die kans is vrij klein.
Er zijn ook organisatoren die zelf gebouwde aa's niet toestaan (staat in hun regelgeving). Of het voor NABV leden is toegestaan om zelf aa's te maken(niet verwarren met aanpassen/herstellen) dat weet ik niet. Dit zul je in hun HR en statuten terug moeten kijken.
In iedergeval het volledig zelf in elkaar zetten mag niet.

Heb daarom ook besloten om het gehele technische gedeelte van een wel bestaand model te houden, intern aanpassen en focus op alleen de kolf. Zou niet weten waarom dat niet zou mogen toch?
 
Heb daarom ook besloten om het gehele technische gedeelte van een wel bestaand model te houden, intern aanpassen en focus op alleen de kolf. Zou niet weten waarom dat niet zou mogen toch?

Mee eens. Er zijn genoeg VR 10 alternatieve stocks te koop. Dus een eigen stock maken? Is praktisch hetzelfde.
 
Terug
Bovenaan