overschakelen op HPA

Johny.be Good!

Well-Known Member
25 sep 2018
53
7
Trophies
4
Beste,

Ik heb momenteel een specna arms AEG ter beschikking maar ik zou graag overschakelen op HPA.
Hiervoor zou ik ook graag een nieuwe replica voor aanschaffen: ik ben zot van de HK416.
Welk merk is nu het beste? Polarstar , wolverine,... ?
Nu is de standaard upper receiver van een HK416 wat aan de korte kant om buiten te spelen, deze zou ik dan eventueel houden voor CQB. Welke upper receiver kan ik dan bijvoorbeeld in de plaats nemen?
Of welke replica zouden jullie aanschaffen/ hebben jullie om buiten te spelen?
Betreft tank en regulator, wat zijn hier de beste merken in?
Alvast bedankt.

Mvg,

Frederik
 
Ikzelf heb niet veel ervaring met hpa, maar ik hoor van verechillende mensen dat de Wolverine MTW ook erg goed moet zijn en dat het een erg goede replica is voor de prijs (is al hpa).
 
Ligt er aan welk type 416 je bedoeld. De meesten zijn prima voor buiten :)
 
Tm maakt mooie replica’s, ik heb enkele maanden geleden een scar H gehaald en die bevalt goed. Je moet er wel rekening mee houden dat de mags duur zijn.
 
Ligt er aan welk type 416 je bedoeld. De meesten zijn prima voor buiten :)
Tm maakt mooie replica’s, ik heb enkele maanden geleden een scar H gehaald en die bevalt goed. Je moet er wel rekening mee houden dat de mags duur zijn.

Nice one, al ben ik persoonlijk minder fan van de scar hehe maar dat zijn smaken natuurlijk! Heb je dan even veel range als een replica op hpa? De mags zijn idd duurder en gewone m4 mags passen er niet in, dat is wel spijtig!
 
De range van een replica wordt niet groter met een HPA replica, je energie waardes van je bbs blijven gelijk, het enigste wat kan verschillen is je effective range op een stock replica vs een HPA en ja dat is werkelijk iets anders, echter met goede upgrades is er uiteindelijk praktisch geen verschil meer.

HPA is puur makkelijker vanwege FPS consistency maar als je hem niet goed afstelt verlies je meer dan dat je wint.
 
Nice one, al ben ik persoonlijk minder fan van de scar hehe maar dat zijn smaken natuurlijk! Heb je dan even veel range als een replica op hpa? De mags zijn idd duurder en gewone m4 mags passen er niet in, dat is wel spijtig!

Ja iedereen heeft zijn of haar voorkeur, maar goed ook anders heeft iedereen dezelfde replica. TM heeft ook enkele 416 modellen.
Naar mijn weten is hpa meestal een stukje duurder. Een goed geüpgrade aeg kan naar mijn weten dezelfde range halen als een hpa. Hpa is qua fps consistenter
 
Thanks voor de reacties. Iemand ervaring met de TM next-gen HK416D Devgru? Ziet er heel bruut uit :eek:!!!
Mijn teammates schakelen over naar hpa maar ik twijfel...deze TM moet toch makkelijk kunnen opbotsen tegen een replica met hpa, of niet soms?
 
De devgru is een fijne replica. Ja een tm kan het opnemen tegen een hpa, als die eenmaal geüpgraded is heb je een beest van een replica.
Je moet voor jezelf wel even afvragen of je hem gelijk wil upgraden of eerst even stock gebruikt tot er iets kapot gaat
 
Zoals al aangegeven zal een AEG het niet hoeven af te leggen tegen HPA, sterker nog met mijn AEG schiet is met regelmaat HPA spelers eruit.

Uiteindelijk valt of staat alles bij hoe goed de onderdelen die je gebruikt op elkaar zijn afgesteld en je dus maximaal gebruik kan maken van je materiaal.

Het voordeel van HPA is dat je, met name over tijd, langer een constante FPS/J waarde zal behouden, waarbij een AEG misschien een keer wat extra onderhoud nodig heeft. Het GROOTE nadeel aan HPA vind ik persoon de slang... maar ja dat is een persoonlijke voorkeur.
 
Ik heb sinds kort (lees een maand) een Wolverine mtw en wat een beest is dat.
65m straks uit de doos met .28 op 1.2j en heb ze verder zien schieten als dmr.

Nu las ik dat je een hk416 wilde, je kan hiervoor een vfc hk416 pakken. Deze is qua body heel goed. TM is ook heel mooi maar vindt het niet kunnen om zo'n replica om te zetten tot hpa.

Qua Wolverine of polarstar is eigenlijk je eigen preference.
Ik heb Wolverine Inferno gen 2 erin zetten en ben er goed over te spreken.
Ook is de polarstar F2 een mooie engine met heel veel instel mogelijkheden. Dit kan ook een minpunt zijn als je wilt beginnen.
De Wolverine is hier bij dus wat gebruik(noob/beginner) vriendelijker.

Ik had m'n mtw ingesteld onder 3min en gebruiksklaar.

Wat betreft regulator, Line en tank.
Tank zou ik Tippmann pakken, lekker goedkoop en degelijk.
Regulator & Line heb ik wolverine storm high pressure met line.
Je kan op powair6 ook Tippmann tank met balystik en Line maar deze kan geen high speed build aan of dmr.

Ook zou je nog kunnen kijken naar polarstar ugs of Wolverine wraith. Dit zijn modules die je kan kopen waarmee je 13ci tanks als stock krijgt. Hierdoor elimineer je de Line.

Tis een dure grap maar zeker waard.

P.s. ik had al m'n aeg's verkocht voor de mtw maar ga toch een aeg bouwen over twee weekjes. Puur voor weekend skirms en milsims.
 
Ik heb sinds kort (lees een maand) een Wolverine mtw en wat een beest is dat.
65m straks uit de doos met .28 op 1.2j en heb ze verder zien schieten als dmr.

Nu las ik dat je een hk416 wilde, je kan hiervoor een vfc hk416 pakken. Deze is qua body heel goed. TM is ook heel mooi maar vindt het niet kunnen om zo'n replica om te zetten tot hpa.

Qua Wolverine of polarstar is eigenlijk je eigen preference.
Ik heb Wolverine Inferno gen 2 erin zetten en ben er goed over te spreken.
Ook is de polarstar F2 een mooie engine met heel veel instel mogelijkheden. Dit kan ook een minpunt zijn als je wilt beginnen.
De Wolverine is hier bij dus wat gebruik(noob/beginner) vriendelijker.

Ik had m'n mtw ingesteld onder 3min en gebruiksklaar.

Wat betreft regulator, Line en tank.
Tank zou ik Tippmann pakken, lekker goedkoop en degelijk.
Regulator & Line heb ik wolverine storm high pressure met line.
Je kan op powair6 ook Tippmann tank met balystik en Line maar deze kan geen high speed build aan of dmr.

Ook zou je nog kunnen kijken naar polarstar ugs of Wolverine wraith. Dit zijn modules die je kan kopen waarmee je 13ci tanks als stock krijgt. Hierdoor elimineer je de Line.

Tis een dure grap maar zeker waard.

P.s. ik had al m'n aeg's verkocht voor de mtw maar ga toch een aeg bouwen over twee weekjes. Puur voor weekend skirms en milsims.

Ik ben het er mee eens dat je de tm niet meteen moet gaan verkloten, die dingen hebben magic.

Sidenote wel. Je knalt 1.2j op .28, waarom schiet je niet met .30?
 
Ik ben het er mee eens dat je de tm niet meteen moet gaan verkloten, die dingen hebben magic.

Sidenote wel. Je knalt 1.2j op .28, waarom schiet je niet met .30?

bio-core heeft geen .30 en heb hier nog wat flessen van staan. Moet eens overstappen op .30's
 
Heb zelf net een replica omgebouwd naar HPA. Je moet het inderdaad niet doen voor meer range: aeg of hpa zijn daar in principe gelijk in want beiden zijn gebonden aan het limiet op mondingsenergie.

HPA doe je voor consistentie, minder onderhoud, hogere RPS builds, makkelijker tunen, en vanwege het geluidsverschil. Er zijn HPA engines (zoals de wolverine reaper) die nauwelijks geluid maken behalve de lucht die door de barrel komt. Zet daar een goede silencer op en je hebt een replica die op 5m afstand al nauwelijks meer te horen is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
Ik zal nog een goeie 5 jaar wachten om over te schakelen naar HPA.
Dit omdat ik er nog te weinig verstand van heb en omdat ik er zelf niet kan aan werken.
Mijn 5 teammates hebben net hun replicas op HPA aangekocht, maar ik zal voor de TM HK416D Devgru gaan ( we mogen toch niet allemaal het zelfde kopen hé :p:D ).

Dit met volgende opties:
- Upgrade with custom spring (350 FPS)
- Titan V2 NGRS Advanced set
- Prometheus 6.03 EG Barrel 275.5 mm
- Prometheus Air seal hop up rubber ( soft type )
- Namazu flat hop up
- Lipo mod (deans) , dit zit er standaard in als je de Titan neemt

Goeie keuze of niet? Groeten !
 
Ik zal nog een goeie 5 jaar wachten om over te schakelen naar HPA.
Dit omdat ik er nog te weinig verstand van heb en omdat ik er zelf niet kan aan werken.
Mijn 5 teammates hebben net hun replicas op HPA aangekocht, maar ik zal voor de TM HK416D Devgru gaan ( we mogen toch niet allemaal het zelfde kopen hé :p:D ).

Dit met volgende opties:
- Upgrade with custom spring (350 FPS)
- Titan V2 NGRS Advanced set
- Prometheus 6.03 EG Barrel 275.5 mm
- Prometheus Air seal hop up rubber ( soft type )
- Namazu flat hop up
- Lipo mod (deans) , dit zit er standaard in als je de Titan neemt

Goeie keuze of niet? Groeten !


Ik zou alleen voor nu de Titan mosfet erin zetten met de lipo mod en dan eens kijken hoe je de TM vind spelen voordat je nog meer gaat upgraden.
 
Of wat als ik alsnog van gedacht verander en ik toch meteen voor 1 op HPA ga. Welke replica zouden jullie dan aanraden + welke internals?
1 waar ik een lekkere range mee kan halen!

Budget +/- €1300 voor alles: replica, engine, barrel, hopup, regulator, line, tank...wat nog?