Speedsoft/SpeedQB - Waar begin ik?

Noah

Member
12 okt 2016
8
3
Trophies
4
Hallo allemaal,

CQB is de kant die ik op wil. Lekker fast-paced en snel contact. Daarom ben ik al een tijdje aan het overwegen om de overstap te maken van een standaard outdoor loadout naar een Speedsoft loadout. Daarnaast, no offense naar de wat oudere airsoft spelers, zijn de meeste Speedsofters jonge spelers met wie ik sneller kan opschieten en ik meer gemeen heb. Ook lijkt het me gaaf om in een SpeedQB team te zitten.

Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen. Een aantal dingen al uitgezocht zoals:

Bescherming en kleding:

Helm: https://www.gopaintball.nl/dye-i5-zwart-onyx.html

Chest rig (lightweight): https://speedqb.eu/product/speedqb-nucleus-chest-rig-ncr-purple-camo/

Jordan Longsleeve trainingsshirt en -broekje met daaronder:

Knee pads: https://www.gopaintball.nl/dye-perform-knee-pads.html

Leg sleeves: https://www.nike.com/nl/en/t/strike-football-leg-sleeves-WkvSWK/SX7152-010

En een paar Nike sportschoenen.


Airsoft replica:

Hier wordt het dus moeilijk voor me.

Ik wil overstappen naar HPA, maar zal ik dit doen met de replica die ik nu heb, https://www.airsoftarms.eu/en/avalon-leopard-aeg-bk.html , of deze proberen te verkopen en een complete custom build maken van scratch? Ik neig naar custom aangezien ik dan een kleinere en lichtere SMG zou kunnen maken.

Enige ideeën hiervoor? Dan praat ik over alles. HPA tank, engine, regulator, air lines, trigger, base airsoft replica etc. . Zo gedetailleerd mogelijk als het kan en alles is welkom! :) (behalve klagende Milsimmers)

Daarbij wil ik 'm ook laten hydrodippen en laten stipple-en, enig idee waar ik dit zou kunnen laten doen?

Bedankt voor het lezen van deze lap tekst en ik ben benieuwd of jij me kan helpen!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
My 2 cents:

Ik lees uit je verhaal dat je in korte broek wilt ga spelen? Als je veel slidings wilt gaan maken (Geen idee hoe agressief je bent) zou je kunnen kijken naar een paintball broek. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.paintballsupplies.nl/dye-team-pant-2-0-6570

Kneepads: Dye heeft goede kneepads, niets aan veranderen. Al is bunkerkings of Planet ecplise ook aan te raden.
Helm: Als je een klein hoofd hebt koop dan een I4, I5 heeft een erg "Lomp" lens wissel systeem.
Chestrig: Ik heb zelf een Spiritus mk3 (of 4 not sure) in combinatie met een flatpack waar de HPA fles in gaat. Erg fijn systeem die helemaal te custimizen is. Zou een optie kunnen zijn.
Replica: De G&G arp series schijnt ook erg populair te zijn.

Bovenstaand is trouwens puur mijn eigen mening, hopelijk heb je er wat aan :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah en QuickFix
My 2 cents:

Ik lees uit je verhaal dat je in korte broek wilt ga spelen? Als je veel slidings wilt gaan maken (Geen idee hoe agressief je bent) zou je kunnen kijken naar een paintball broek. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.paintballsupplies.nl/dye-team-pant-2-0-6570

Kneepads: Dye heeft goede kneepads, niets aan veranderen. Al is bunkerkings of Planet ecplise ook aan te raden.
Helm: Als je een klein hoofd hebt koop dan een I4, I5 heeft een erg "Lomp" lens wissel systeem.
Chestrig: Ik heb zelf een Spiritus mk3 (of 4 not sure) in combinatie met een flatpack waar de HPA fles in gaat. Erg fijn systeem die helemaal te custimizen is. Zou een optie kunnen zijn.
Replica: De G&G arp series schijnt ook erg populair te zijn.

Bovenstaand is trouwens puur mijn eigen mening, hopelijk heb je er wat aan :)

Ik ben best een aggresieve speler dus dat komt goed van pas! Ben aardig klein dus zal me even verdiepen in het verschil tussen de I4 en I5.
Mag ik vragen welke flatpack je precies hebt?
De ARP is inderdaad een mooi platform, maar ik zie 'm helaas overal.

Bedankt voor je reactie! ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Neptukker
Ik zou zeggen ga naar het NAC in Geldermalsen:

Om te zorgen dat je goed voorbereid bent voor het NK, kun je vanaf 6 september elke vrijdag terecht in het Nationaal Airsoft Centrum om te trainen. Heb je nog geen (compleet) team? Dan ontmoet je tijdens deze SpeedQB Fridays misschien wel je nieuwe teamgenoten.

Kun je ook gelijk alles vragen en bekijken qua gear en teams.
 
  • Leuk
Waarderingen: Neptukker en Noah
Ik ben best een aggresieve speler dus dat komt goed van pas! Ben aardig klein dus zal me even verdiepen in het verschil tussen de I4 en I5.
Mag ik vragen welke flatpack je precies hebt?
De ARP is inderdaad een mooi platform, maar ik zie 'm helaas overal.

Bedankt voor je reactie! ;)
Ik heb zelf een 101Inc flatpack (40 euro.) Terwijl de meeste mensen meteen richting een Haley wijzen (wat ik lees op reddit) Alleen die haleys zijn 160/170 :|
En de 101Inc werkt prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah
Ik zou zeggen ga naar het NAC in Geldermalsen:

Om te zorgen dat je goed voorbereid bent voor het NK, kun je vanaf 6 september elke vrijdag terecht in het Nationaal Airsoft Centrum om te trainen. Heb je nog geen (compleet) team? Dan ontmoet je tijdens deze SpeedQB Fridays misschien wel je nieuwe teamgenoten.

Kun je ook gelijk alles vragen en bekijken qua gear en teams.

Goed idee. Had er ook al naar gekeken maar wist niet dat je daar ook kon trainen, thanks voor de tip!
 
Ik heb zelf een 101Inc flatpack (40 euro.) Terwijl de meeste mensen meteen richting een Haley wijzen (wat ik lees op reddit) Alleen die haleys zijn 160/170 :|
En de 101Inc werkt prima!

Dat wordt me inderdaad iets te duur voor een flatpack haha. Zal er naar kijken, bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Neptukker
waarom staat dit bij off-topic?

anyway, ik persoonlijk hou het bij een AEG. HPA heeft zeker weten zijn voordelen maar het feit dat ik zonder tank kan spelen vind ik heerlijk.
Zelf ben ik bezig met een PCC9 build, je avalon is zeker voldoende om te beginnen. als je mobieler wil zijn als dat moet je naar de hi-capa gaan imo.

Also, ik zou niet meteen de naam speedsoft gebruiken. deze heeft een heel negatieve bijtoon voor veel spelers. ik kan je verzekeren dat de gemiddelde speedqb speler net zo een hekel heeft aan de befaamde "speedsoft overshooter dickhead" als de gemiddelde casual of milsim speler.
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah en Dodgy
waarom staat dit bij off-topic?

anyway, ik persoonlijk hou het bij een AEG. HPA heeft zeker weten zijn voordelen maar het feit dat ik zonder tank kan spelen vind ik heerlijk.
Zelf ben ik bezig met een PCC9 build, je avalon is zeker voldoende om te beginnen. als je mobieler wil zijn als dat moet je naar de hi-capa gaan imo.

Also, ik zou niet meteen de naam speedsoft gebruiken. deze heeft een heel negatieve bijtoon voor veel spelers. ik kan je verzekeren dat de gemiddelde speedqb speler net zo een hekel heeft aan de befaamde "speedsoft overshooter dickhead" als de gemiddelde casual of milsim speler.

Ik vind zelf AEG gewoon niet fijn klinken, dan ga ik nog liever GBB. Zo'n HPA tank zou dus geen probleem zijn voor mij haha.
Oh vet, heb je daar enige foto's van? Ben benieuwd namelijk.
De hi-capa is zeker een gaaf platform maar ik zie ze overal en m'n Avalon is me iets te groot, daarom neig ik naar de MP5K of ARP9.

Dat dacht ik al. Ik wilde gewoon duidelijk maken wat voor build dit is, totaal niet milsim namelijk.
Ben zelf in ieder geval niet het 'speedsoft overshooter dickhead' type gelukkig, dat is 1 minder.
Zit jij zelf in een SpeedQB team, zo ja hoe heb je deze gevormd?

(Toevallig enig idee waar ik 'm zou kunnen laten hydrodippen en stippling?)
 
Huidige staat van mijn pcc9
vvrXcqN.jpg


En ja geluid, daar kan je aan werken, goed shimmen en aoe correctie doet al veel.

1MV6Co3.mp4

https://imgur.com/1MV6Co3
dit was mijn 2e poging om te shimmen en hier is zeker nog ruimte voor improvement maar het klinkt al een stuk beter als stock vind ik. hij was standaard super los geshimmed.


Ik speel zelf momenteel bij MLP, ik ben daar via via terecht gekomen. In NL weet ik al zeker dat Unique Airsoft en momenteel S2N (is een mix van belgie en nederland) geloof ik ook nog wel naar spelers op zoek waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah
Huidige staat van mijn pcc9
vvrXcqN.jpg


En ja geluid, daar kan je aan werken, goed shimmen en aoe correctie doet al veel.

1MV6Co3.mp4

https://imgur.com/1MV6Co3
dit was mijn 2e poging om te shimmen en hier is zeker nog ruimte voor improvement maar het klinkt al een stuk beter als stock vind ik. hij was standaard super los geshimmed.


Ik speel zelf momenteel bij MLP, ik ben daar via via terecht gekomen. In NL weet ik al zeker dat Unique Airsoft en momenteel S2N (is een mix van belgie en nederland) geloof ik ook nog wel naar spelers op zoek waren.

Wow, echt heel dope! Shimmen is inderdaad een optie, die houd ik in m'n achterhoofd.
Thanks voor de teamtips. Ik ga zelf eerst een beetje oefenen voordat ik echt op zoek ga naar een team, zo goed ben ik denk ik nog niet.
 
Wow, echt heel dope! Shimmen is inderdaad een optie, die houd ik in m'n achterhoofd.
Thanks voor de teamtips. Ik ga zelf eerst een beetje oefenen voordat ik echt op zoek ga naar een team, zo goed ben ik denk ik nog niet.
Je wordt pas echt beter door het te doen, gewoon laten zien dat je wil en de rest gaat vanzelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah
Hoi noah. Geen idee of ik nog iets toe kan voegen omdat we nu ongeveer 3 maanden verder zijn. De gear wat je zelf voorsteld is prima ik heb bijna alles het zelfde (De i5 heb ik in het blauw. Die Nike Strike heb ik niet. En de chest rig heb ik niet) Het ding dat je zelf aanbied een eigen HPA build te maken of een klaar replica te kopen ligt aan jou. Ik heb zelf mijn G&G Arp-9 AEG Helemaal omgebouwd naar HPA. Wat er momenteel in zit is: POLARSTAR F2 V3 HPA ENGINE. PDI BARREL 155MM. MAXX MAXX CNC Aluminum Advanced Speed Trigger (Style E) (Dark earth) ME PRO CNC Hopup unit for M4 AEG Valken grip connect connector for m4 aeg. En voor mijn replica te laten werken gebruik ik: VALKEN HPA TANK 0,8 LITER. POLARSTAR MR HPA/LPA REGULATOR MET SLANG 42. En mijn gear is pittig simpel want bij speedsoft wat ik zelf doe is het belangrijk dat je flexibele kleding en gear hebt (ook voor agressieve stijl) want zelf glijd ik ook over vloeren en alles is prima. Van kleding gebruik ik een SpeedQB hoodie en een dikke trainings broek en Dye Perform Knee Pads. En voor me magazijnen en tank kwijt te kunnen gebruik ik: Nuprol Pmc Battle Belt. VIPER SECURITY BELT. Valken V-Tac Universal Tank. En natuurlijk magazijn pouches en dump pouches maar dat is voor jou en iedereen verschillend :). Dat is zowat van gear wat ik gebruik en wat heel goed is voor speedsoft en speedqb en heel lekker werkt natuurlijk is dat mijn mening iedereen is anders daarin :). En je wilt speedqb gaan spelen (wat ik zelf ook wil) daarvoor moet je gewoon naar het veld gaan en spelen en contacten leggen met mensen die ook speedsoften dus 4 man (je moet je zelf er ook bij tellen dus dan heb je al 5 man.) regelen kan eventueel een 6e speler maar dat zal dan de reserve speler worden. En dan samen vooral eerst spelen/trainen en als het goed ligt en je wilt dan kun je eventueel naar speedqb gaan en wedstrijden spelen. Hopelijk heb ik je zover mogenlijk kunnen helpen en heb je veel plezier van het CQB gebeuren ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah en MauriceV92
Hoi noah. Geen idee of ik nog iets toe kan voegen omdat we nu ongeveer 3 maanden verder zijn. De gear wat je zelf voorsteld is prima ik heb bijna alles het zelfde (De i5 heb ik in het blauw. Die Nike Strike heb ik niet. En de chest rig heb ik niet) Het ding dat je zelf aanbied een eigen HPA build te maken of een klaar replica te kopen ligt aan jou. Ik heb zelf mijn G&G Arp-9 AEG Helemaal omgebouwd naar HPA. Wat er momenteel in zit is: POLARSTAR F2 V3 HPA ENGINE. PDI BARREL 155MM. MAXX MAXX CNC Aluminum Advanced Speed Trigger (Style E) (Dark earth) ME PRO CNC Hopup unit for M4 AEG Valken grip connect connector for m4 aeg. En voor mijn replica te laten werken gebruik ik: VALKEN HPA TANK 0,8 LITER. POLARSTAR MR HPA/LPA REGULATOR MET SLANG 42. En mijn gear is pittig simpel want bij speedsoft wat ik zelf doe is het belangrijk dat je flexibele kleding en gear hebt (ook voor agressieve stijl) want zelf glijd ik ook over vloeren en alles is prima. Van kleding gebruik ik een SpeedQB hoodie en een dikke trainings broek en Dye Perform Knee Pads. En voor me magazijnen en tank kwijt te kunnen gebruik ik: Nuprol Pmc Battle Belt. VIPER SECURITY BELT. Valken V-Tac Universal Tank. En natuurlijk magazijn pouches en dump pouches maar dat is voor jou en iedereen verschillend :). Dat is zowat van gear wat ik gebruik en wat heel goed is voor speedsoft en speedqb en heel lekker werkt natuurlijk is dat mijn mening iedereen is anders daarin :). En je wilt speedqb gaan spelen (wat ik zelf ook wil) daarvoor moet je gewoon naar het veld gaan en spelen en contacten leggen met mensen die ook speedsoften dus 4 man (je moet je zelf er ook bij tellen dus dan heb je al 5 man.) regelen kan eventueel een 6e speler maar dat zal dan de reserve speler worden. En dan samen vooral eerst spelen/trainen en als het goed ligt en je wilt dan kun je eventueel naar speedqb gaan en wedstrijden spelen. Hopelijk heb ik je zover mogenlijk kunnen helpen en heb je veel plezier van het CQB gebeuren ;).

Wow, bedankt voor de gedetailleerde uitleg van je build, dit helpt zeker! Zou je trouwens een dikke trainingsbroek echt aanraden? Ik zit zelf namelijk te kijken naar een wat strakkere trainingsbroek wat ze bijvoorbeeld ook bij voetbal aan hebben, maar heb het gevoel dat dat aardig pijn gaat doen met hits haha. Puur uit interesse aangezien ik wat laat reageer, heb je al een team gevonden, heb je de smaak te pakken en wil je al een nieuwe HPA build erbij (zoals een HiCapa) en wat zou je grootste tips zijn voor Speedsoft?
 
Tip: bij het NAC kan je nu trainen
*SPEEDQB BIJ NABV IN GELDERMALSEN*
Vrijdag 17.1 opent het SpeedQB trainingsveld in het Nationaal Airsoft Centrum (NAC) in Geldermalsen.

Kleiner dan een wedstrijdveld, maar groot genoeg (14x24m) om skills en drills te trainen met je team. Elke vrijdag organiseren we pick-up games van 19 tot 22 uur. Op andere dagen (ma-wo-za) zul je het veld kunnen reserveren voor je team (asap).

Save-the-date:
*18-19 april - NK SpeedQB - NAC Geldermalsen*

Vragen? Neem contact op met Bas Mooren (NABV) 06-44268391
(ook als je op vrijdagen wilt helpen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Noah en sherlockzor
ik heb persoonlijk een strakke keeper's broek gekocht en daaroverheen een joggingsbroek.
ook keepersshirt boven en speedqb riem. dit werkt perfect voor mij