TM VSR-10 of JG BAR-10

Welke replica is beter als basis voor een (beginnende) sniper?


  • Totaal aantal stemmers
    5

Kallisto

Well-Known Member
1 dec 2016
108
33
Trophies
7
Hoi iedereen,

Allereerst mijn excuses voor het lange topic :p

Vorig weekend ben ik naar mijn eerste skirm geweest, deze was bij Bunker Hill (in Daarle). Daar heb ik meerdere snipers gezien. Ik heb snipers altijd al mooi gevonden en ik denk er nu ook over om een sniper aan te schaffen. Deze sniper zal ik uiteraard ook wel meenemen naar komende skirms, maar ik vind het ook gewoon erg leuk om een sniper aan mijn collectie toe te voegen. Gewoon "mooi voor de heb", zoals ze ook wel zeggen.

Welke sniper vind ik het mooist en welke wordt goed beoordeeld? De Tokyo Marui VSR-10 voldoet aan beide wensen/eisen. Nu lees ik ook op diverse fora dat je beter voor een Jing Gong (JG) BAR-10 kunt gaan. Hiermee bespaar je geld en dat kun je dan weer in de upgrades stoppen. Toch zijn er altijd weer personen die zeggen dat de Tokyo Marui zijn meerprijs dubbel en dwars waard is door zijn betere afwerking. Zo zijn er ook weer mensen die beweren dat dat juist niét waar is. Lastig. Enfin, ik heb in eerste instantie mijn zinnen gezet op de JG BAR-10 in verband met de prijs.

Ik woon in Almelo en dus is Bunker501 voor mij om de hoek. Zij hebben geen JG BAR-10, maar wel de TM VSR-10. Echter, de TM VSR-10 G-SPEC kost dan gelijk weer zo'n € 329,95. Als ik dat vergelijk met de JG BAR-10 G-SPEC (367S) op Airsoft Entrepot, dan is dat véél meer. De JS BAR-10 G-SPEC (367S) kost bij Airsoft Entrepot slechts € 129,90. Voor de duidelijkheid even een overzichtje van de replica's met de prijzen:

TM VSR-10 G-SPEC @ Bunker501: € 329,95
TM VSR-10 G-SPEC @ Airsoft Entrepot: € 259,90

TM VSR-10 PRO @ Bunker501: € 259,95
TM VSR-10 PRO @ Airsoft Entrepot: € 199,90

JG BAR-10 G-SPEC (367S) @ Airsoft Entrepot: € 129,90
JG BAR-10 (366S) @ Airsoft Entrepot: € 127,90

Dus in de TM VSR-10 G-SPEC zit zo'n € 70,- verschil tussen de webshops. In de TM VSR-10 PRO zit zo'n € 60,- verschil. En dan heb ik de verzendkosten nog niet meegerekend. Dat vind ik een aardig verschil. Nu heb ik de volgende vragen:

  1. Kan ik écht beter voor een Tokyo Marui VSR-10 gaan i.p.v. de JG BAR-10? De JG BAR-10 kost grofweg de helft van wat de VSR-10 kost (zo'n € 130,- verschil!).
  2. Als ik voor een Tokyo Marui ga, kan ik 'm dan beter kopen "om de hoek" bij Bunker501 of bij Airsoft Entrepot? Als ik de replica bij Bunker501 aanschaf heb ik wel betere service/garantie/ondersteuning en ik kan 'm testen en ophalen (geen verzending). Voordeel van Airsoft Entrepot t.o.v. Bunker501 is vanzelfsprekend het prijsverschil van € 70,-.

Ik wil even benadrukken dat ik de replica sowieso zal upgraden. Niet meteen, maar ik zal 'm zeker gaan upgraden. Als je de replica toch gaat upgraden, kun je net zo goed geld besparen en voor de JG BAR-10 gaan, heb ik meerdere malen gelezen. Daarnaast is dit mijn eerste replica sniper. Deze vraag wordt veel gesteld op diverse fora, maar toch komen de vragen nooit helemaal overeen met mijn vragen. Het is bij mij niet zo dat het zo goedkoop mogelijk moet, echter, het geld groeit me ook niet op de rug.

Tevens heb ik ook naar de prijzen gekeken van de Unit13 shop, maar deze liggen zo'n € 10,- lager dan bij Bunker501. In zulke gevallen ga ik liever naar Bunker501 omdat ik daar de replica kan testen en ophalen. Voor eventuele service kan ik dan ook snel een eenvoudig terecht bij Bunker501.

Ik weet het, deze vraag is al heel vaak gesteld. Ik hoop alleen dat iemand van dit forum mij hiermee kan helpen. De overweging zal een persoonlijke kwestie zijn, daar ben ik me van bewust. Ik hoop eigenlijk dat iemand een doorslaggevend argument kan geven.

Edit: ik weet dat de afwerking van de Tokyo Marui VSR-10 (een stuk) beter is dan die van de BAR-10. Je krijgt waar je voor betaalt, lees ik vaak. Ik vraag me echter af of dat die € 130,- verschil waard is.

Edit 2: ik zie nu ook dat Anareus de TM VSR-10 G-SPEC heeft voor € 208,48, zie hier.

Alvast bedankt!

Gr. Kevin
 
Laatst bewerkt:
Ik heb persoonlijk nog nooit een TM VSR in m'n handen gehad, maar ik vind het prijsverschil voor een beetje afwerking wel erg groot. Zeker voor een relatief basic/simpel design (weinig details). Ik had dan daarom ook op de planning staan om een BAR-10 te halen bij Entrepot.

Upgraden zal je, wat ik overal lees, altijd moeten/willen gaan doen wil je het maximale uit beide snipers halen. Dus voor de performance hoef je het niet te doen.

Nu heb ik zelf laatst een 2de hands BAR-10 gekocht die al volledig geupgrade is voor een hele scherpe prijs.
 
Ik heb persoonlijk nog nooit een TM VSR in m'n handen gehad, maar ik vind het prijsverschil voor een beetje afwerking wel erg groot. Zeker voor een relatief basic/simpel design (weinig details). Ik had dan daarom ook op de planning staan om een BAR-10 te halen bij Entrepot.

Upgraden zal je, wat ik overal lees, altijd moeten/willen gaan doen wil je het maximale uit beide snipers halen. Dus voor de performance hoef je het niet te doen.

Nu heb ik zelf laatst een 2de hands BAR-10 gekocht die al volledig geupgrade is voor een hele scherpe prijs.

Bedankt voor je reactie. Maar je hebt al een BAR-10 en gaat er nog eentje halen? Bevalt 'ie zo goed? Weet je ook welke versie je gaat kopen?
Je hebt de volgende versies/uitvoeringen op Airsoft Entrepot:

Jing Gong BAR-10 (366KS) voor € 99,90
Jing Gong BAR-10 (366S) voor € 127,90
Jing Gong BAR-10 G-SPEC (367KS) voor € 79,92 (normaal € 99,90)
Jing Gong BAR-10 G-SPEC (367S) voor € 129,90

Ik zie dat de 367KS en de 367S een kortere inner barrel (303mm tegen 430mm).
De 366S en 367S hebben een hoger FPS dan de 366KS en 367KS.

Dus de "S"-modellen hebben een hoger FPS dan de "KS"-modellen.
Het verschil tussen 366 en 367 is de lengte van de inner barrel.
 
Ik had dan daarom ook op de planning staan om een BAR-10 te halen bij Entrepot.

Oftewel nu niet meer gezien ik een 2de handse heb gekocht. ;) Maar ik heb hem pas net, dus heb hem nog niet goed kunnen testen. Maar het gevoel is goed.

Ik zou zelf altijd gaan voor of de 366S of de 367S omdat bij deze uitvoeringen de hopup mounting blok en trigger unit van metaal zijn en bij de twee goedkopere versies zijn deze van plastic (al zal je de triggerunit uiteindelijk ook wel gaan upgraden).

Naar wat ik gelezen heb heeft de 366S een betere barrel/cilinder ratio. Mijne is trouwens ook een 366S
 
Oeps, verkeerd gelezen :oops:

Heb je bewust gekozen voor de 366 i.p.v. de 367? Zo ja, waarom? Laat maar, ik zie het al :p
 
Laatst bewerkt:
Heb niet de hele lap tekst gelezen, sorry beetje lui vandaag..

Maar wat wil je er mee gaan doen? De TM schiet uit het doosje al aardig goed vanwege de goede hop up kamer en internals. Zelf verwacht ik dit niet bij de JG. Dus ik zou zeggen wil je gelijk gaan upgraden koop dan de JG. Wil je er eerst stock mee schieten zou ik voor de TM gaan
 
Haha, geen probleem. Het is ook een lang bericht ;)

Ik vind het mooi "voor de heb", maar ik wil 'm ook zeker wel meenemen naar skirms. De replica hoeft niet per se out-of-the-box goed te schieten. Ik ben van plan om 'm te gaan upgraden, zeker als het mij goed bevalt. Ik kan me niet voorstellen dat het me niet bevalt, eerlijk gezegd. Maar het upgraden mag ook enige tijd kosten, ik heb geen haast.

Dus in het kort: in eerste instantie mooi om te hebben. Maar in de loop der tijd wil ik de replica graag upgraden en er (meer) skirms mee gaan spelen.
 
Ik zou zeggen bar10 gspec want ik gebruik hem ook heb er 2/3 skirms mee gespeelt bijna helemaal standaart had er alleen een action army 6.03 barrel in gedaan en wat teflon tape om de bucking en de piston.. Met 0.36g bb kwam die zo rond de 50 meter als je een andere bucking erin zou doen die een betere hop kan geven aan de 0.36g bb kom je ook wel op de 60-65 meter.. Ik speelde met een standaart bucking. En verder als je hem koopt om te upgraden zou ik voor sws voor de JG gaan omdat de upgradeparts die in de TM gaan ook daarin passen dus je hebt qwa prestatie's de zelfde replica en woon zelf in oldenzaal en heb ook de tm vsr10 in de hand gehad bij bunker501 en zo heel veel verschil is er niet na mijn gevoel.. En als t verschil voor de gspec model 200 euro is, dan is er helemaal geen verschil voor mij :p vergeet niet std tm schiet ook maar 300fps out of the box. Dus zal je al automatisch met lichtere bb's moeten spelen. De jg bar10 gspec met alleen de action army inner barrel en telfon tape om de bucking en cilinder 420-430fps en dan is die redelijk goed lek dicht.

Als je een keuze hebt gemaakt en iets heb gekocht en je wilt m upgraden wil ik t ook wel voor je doen kosteloos uiterraad en zo weet je gelijk hoe je t de volgende x zelf kunt doen
 
@fatih61 bedankt voor de heldere toelichting :) Ik heb hier gelezen dat ik voor de "metalen versie" moet gaan. Dus de 366S of de 367S. De ene raadt een 366S aan (i.v.m. de langere inner barrel) en de andere een G-SPEC. Welke zou jij aanbevelen?

Betreft jouw aanbod: daar zou ik zeker gebruik van willen maken :) Ik ben nog nieuw op dit gebied en jij woont in de buurt, dus dat komt goed uit :)
 
Je moet nemen welke je zelf wilt.
Qwa prestatie's na de upgrade zal t verschil minimaal zijn. De voordeel van een g spec is dat ie stiller is als de normale. En ander klein voordeel inde kosten is dat een kortere innerbarrel vaak iets goedkoper is.. Mja dan praat je over 10-20 euro ofzo. Ik heb zelf voor de jg gspec gekozen door de demper wat er voor zit waardoor hij stiller is als de normale en vond m er ook mooier uitzien met demper vandaar.
 
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je bent bereid om er aan uit te geven. Ik zit op dit moment zelf erg te twijfelen tussen de TM of de BAR. TM schiet voor het " getrainde oog " beter dan de BAR (Dit werd mij vertelt door meerdere mensen, maar ook dan weer veel verschillende verhalen over de 2 snipers).

Hier onder een lap met tekst van een Airsoft sniper genaamd " Reliku " het is wel in het engels, maar hij legt goed uit voor welk merk je zou kunnen gaan als je een Sniper wilt gaan kopen

OK, now that you've chosen a platform, it's time to choose a specific brand and model. Tokyo marui makes two (or well actually three but I'm ignoring the third) versions of the VSR-10: the pro version and the G-spec. They have a different bolt handle, the pro version has a longer barrel and the G-spec comes with a suppressor. But other companies make VSR's (or rather, clones) as well, and sometimes with even different configurations (stocks, barrel length). The common thing is that they all have VSR parts on the inside.

The VSR is copied by many brands, most notably JG (jing gong), WELL and A&K (I may be missing a couple). Why is this important, you ask? It's simple really: price.

Clone guns are a LOT cheaper than genuine Tokyo Marui or Maruzen guns. And while the quality of the internals on clone guns is bad, you are going to be swapping them out anyway. The external quality is pretty much the same on all those guns, and paying an extra $200 for a stock that has a TM stamp on it doesn't really make sense.

To illustrate: a TM VSR-10 will cost you $300 or so. A JG BAR-10 can be had for $100. The BAR-10 is a very good copy, and the external quality is the same as on the TM. The BAR's internals are crap, but by buying the BAR rather than the VSR you will save yourself $200. If you use those $200 on upgrade parts you will have a gun that easily outperforms the genuine VSR for the same price.

The only reason to buy a genuine TM gun is that you're not going to upgrade the internals. But if you are not upgrading the internals then you are doing something wrong in the first place and you're better off just buying an AEG
shrug.gif

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Hier is de link van de forum; http://www.airsoftsniperforum.com/32-general-sniper-talk/15138-choosing-right-rifle-platform.html
 
  • Leuk
Waarderingen: Kallisto
@fatih61 Ik denk dat ik dan voor de G-SPEC (367S) ga. Ik vind die silencer ook wel wat hebben. Ik heb alleen wel gelezen dat een kortere inner barrel ten koste gaat van de precisie. Van wat ik heb gelezen is dit verschil echter minimaal.

@Niels Dankje voor de link. Ik heb ook meerdere berichten van Reliku gelezen, zit aardig wat handige informatie bij :) In principe heb ik niet echt een budget, ik wil alleen geen € 1.000,- uitgeven om een sniper te proberen. Zodra ik ga upgraden, wil ik wél gewoon goede kwaliteit onderdelen aanschaffen. Als beide (TM en JG) de volledige upgrades hebben gehad, zal er dan nog veel verschil zitten tussen de twee?
 
@fatih61 Ik denk dat ik dan voor de G-SPEC (367S) ga. Ik vind die silencer ook wel wat hebben. Ik heb alleen wel gelezen dat een kortere inner barrel ten koste gaat van de precisie. Van wat ik heb gelezen is dit verschil echter minimaal.

@Niels Dankje voor de link. Ik heb ook meerdere berichten van Reliku gelezen, zit aardig wat handige informatie bij :) In principe heb ik niet echt een budget, ik wil alleen geen € 1.000,- uitgeven om een sniper te proberen. Zodra ik ga upgraden, wil ik wél gewoon goede kwaliteit onderdelen aanschaffen. Als beide (TM en JG) de volledige upgrades hebben gehad, zal er dan nog veel verschil zitten tussen de twee?

Eerste vraag is een mis conceptie, daarnaast moet je toch gaan kijken naar barrel:cylinder volume op het moment dat je de barrel vervangt. Je hoeft er ook geen 1000 euro in te stoppen om het goed te laten schieten, met 200 euro kom je al heel ver. Als beide zijn geupgrade tot de max dan is er nul verschil behalve dat de ene een TM body heeft en de andere een JG.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek
@Rebelattack Wat is volgens jou een betere basis? Ik ben sowieso van plan 'm te gaan upgraden. Met welke kan ik dan het beste uit de voeten? Ik vind die silencer er wel leuk uit zien, maar als de non-G-SPEC (na upgrades) beter presteert, dan vind ik die silencer ook niet zo boeiend. Ik lees namelijk ook veel dat mensen voor een 366S (de non-G-SPEC dus) kiezen als basis. Ik heb overigens dit artikel (ook van Reliku) gelezen, maar het is me nog niet helemaal duidelijk :oops:
 
JG en G-spec of non G-spec maakt niet uit dat is een persoonlijke keuze, dacht alleen dat je bij de G-spec als je een langere barrel wil gebruiken je shit moet gaan uitboren vanwege de silencer.
 
Ah, zo. Ja, ik denk dat ik voor een non-G-SPEC ga. Ik lees dat je daar eventueel een silencer op kunt zetten. En simpel gezegd is een langere barrel ook "beter", heb ik gelezen. Hier is ook een topic te zien van iemand dezelfde vraag.
 
Wederom nee barrel length maakt niks uit voor range, accuracy en spread. Ga maar na vragen op het airsoftsniperforum en ze zullen allemaal zeggen dat het niet zo is en dat je beter je barrel:cylinder volume goed kan krijgen dan er een zo lang mogelijke inner barrel in te stoppen. Zelfs op HPA hebben ze simpele testen gedaan waar de spread op een kortere barrel beter was. Bore consistency is belangrijker dan lengte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey