Airsoft kamer maken

@Joris
Zal wel weer een kast bekomen dit jaar ,op zolder staan onze replica's achter slot en grendel, en heb nog een 1,5 kamer waar im gear ,enz heb liggen
Weet niet of wy het gezelligste koppeltje zyn :eek::cool:;):(
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris
Politie zal dan nabv inschakelen omtrent lidmaatschap. Waarop politie ook het hele verhaal uit zal leggen waarom ze op de "koffie" zijn. En dan word je geroyeerd of je krijgt een flinke waarschuwing van de nabv.(ik gok het eerste) op het moment van royement ben je in overtreding van de wet waardoor alles in beslag genomen word en je een stevige boete kan krijgen.
Zo'n zaak gaat voor de rechter komen. Overheid kwam binnen voor andere reden en wou alle ruimtes inzien. Persoon heeft toegang verleend. Hierop ontdekte ze de AA's en is de politie er bij gekomen. Deze heeft ze in beslag genomen omdat ze niet achter slot lagen. De politie heeft hier een NABV regel gehandhaafd en niet de wet (persoon is gewoon NABV lid en mocht ze dus bezitten, had ze ook achter slot maat toegang verleend over andere Overheids organisatie). Het is straks aan de rechter of de politie wel de NABV regels had mogen handhaven ipv de wet en ook of ze wel melding mochten doen bij de NABV van dit incident (AVG). Maar meer informatie kan ik pas geven nadat de zitting is geweest en de rechter uitspraak heeft gedaan.
 
Ik snap niet waarom mensen met dit soort dingen de grenzen op willen zoeken? "Volgens de wet..." "volgens de NABV..." Zorg gewoon dat je netjes en normaal je zaken op orde hebt. Hiermee voorkom je schade aan de sport, aan jezelf en aan je omgeving.

Wat TS dus goed aangeeft is dat hij netjes een aparte kamer maakt, waar niks zichtbaar is vanaf de weg en waar alleen hij, dmv een sleutel, toegang toe heeft. Dit is super! Hierdoor krijg je geen gezeik en heb je netjes je zaken op orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Crix
Vind dat iedereen zelf moet weten wat tie met zijn replicas doet.
Maar als je ze in je woonkamer aan de muur hangt, en je krijgt een boete of wordt uit NABV gekicked is het je eigen schuld.
Airsoft kamer welke afsluitbaar is? dikke prima.

Heb mijn replica's ook niet in een afgesloten kast liggen en mijn vriendin heeft ook wel eens in de achtertuin geschoten.
Mag allemaal niet maar te hard rijden in het verkeer mag ook niet, doen ook genoeg mensen, heb ik ook geen probleem mee.
Zolang je kinderen er maar niet bij kunnen is het toch prima.

Heb trouwens wel eens een verhaal gehoord van 2 man die naar een skirm gingen, ze gingen carpoolen, dus 1 haalt de ander op.
Die is nog niet helemaal klaar en de ander gaat vanaf zijn balkon in zijn flat op een verkeersbord schieten een meter of 80 verder op (wist woning eigenaar niet van).
Binnen 15 minuten politie aan de deur met getrokken wapen.

Je zou door zoin flapdrop maar je nabv kwijtraken.
 
Vind dat iedereen zelf moet weten wat tie met zijn replicas doet.
Maar als je ze in je woonkamer aan de muur hangt, en je krijgt een boete of wordt uit NABV gekicked is het je eigen schuld.
Airsoft kamer welke afsluitbaar is? dikke prima.

Heb mijn replica's ook niet in een afgesloten kast liggen en mijn vriendin heeft ook wel eens in de achtertuin geschoten.
Mag allemaal niet maar te hard rijden in het verkeer mag ook niet, doen ook genoeg mensen, heb ik ook geen probleem mee.
Zolang je kinderen er maar niet bij kunnen is het toch prima.

Heb trouwens wel eens een verhaal gehoord van 2 man die naar een skirm gingen, ze gingen carpoolen, dus 1 haalt de ander op.
Die is nog niet helemaal klaar en de ander gaat vanaf zijn balkon in zijn flat op een verkeersbord schieten een meter of 80 verder op (wist woning eigenaar niet van).
Binnen 15 minuten politie aan de deur met getrokken wapen.

Je zou door zoin flapdrop maar je nabv kwijtraken.

Dat iemand z'n NABV kwijt raakt of een boete krijgt zal me dan ook een zorg wezen, maar we moeten er met z'n allen voor zorgen dat deze sport niet in een kwaad daglicht komt te staan en misschien ooit verboden zal worden. Die mensen tasten wel de reputatie aan..
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
Klopt inderdaad, en daarom check ik hier of dit legaal en toegestaan is. Ik wil niet de flapdrol zijn die zijn pas kwijt raakt:p
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
@Helnas
Ook al woon je alleen,mag je ze niet in los laten liggen in je huiskamer ofzo, je replica's moeten in een kist ,kast of iets ,dergelijks, en op slot
We vallen niet voor niets onder de wapen en munitie wet
Aan de andere rea-gevers ,zorg dat je je spullen opbergt zoals gevraagd wordt ,idd hard ryden mag niet ,maar met replica's is het een ander verhaal
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ
Eens met Leon in dezen. Het is een sport die je liefhebt, of een sport die je haat. Er is volgens mij zelden een gulden middenweg. Dus zorg gewoon dat je je zaakjes netjes op orde hebt en zoek gewoon niet het randje op.

Schieten op een verkeersbord op de straat is gewoon krankzinnig. Niet alleen omdat je blijkbaar geen fatsoenlijk werkende hersencel meer over hebt, maar ook omdat je de sport in gevaar brengt doordat je niet nadenkt wat voor een potentiële gevolgen dit kan hebben voor goedwilse Airsofters.
 
  • Leuk
Waarderingen: THR33KlNGZ en Crix
zEn verder, als je je replica een keertje schoon wilt maken op tafel, moeten dan alle gordijnen dicht of moet dit op een afgesloten kamer gebeuren?
Schoonmaken lijkt me een no brainer. Uit het zicht van de straat ja. Gordijnen dicht of op een kamertje waar niemand in kijkt vanaf de straat.

In de tuin oefenen is volgens mij ook een no-go. Een tijd geleden (1,5 jaar geleden denk ik?) heb ik hierover iets voorbij zien komen van de NABV op Facebook. (ja... concreter dan dit krijg ik het niet). Interessant om eens aan de NABV te vragen. Ik heb hier zelf sinds ik een tuin heb mijn replica's of gear, nog nooit in de tuin gebruikt.
 
Moeten replica's trouwens per se in een afgesloten kamer / kast?
Ik bewaar de mijne momenteel in koffers / foudralen waar een hangslotje op zit, daar kunnen mensen die er niets te zoeken hebben dus ook niet zomaar bij. Is dat ook voldoende, of moeten ze ook niet verplaatsbaar zijn wanneer ze opgeslagen zijn?
 
Moeten replica's trouwens per se in een afgesloten kamer / kast?
Ik bewaar de mijne momenteel in koffers / foudralen waar een hangslotje op zit, daar kunnen mensen die er niets te zoeken hebben dus ook niet zomaar bij. Is dat ook voldoende, of moeten ze ook niet verplaatsbaar zijn wanneer ze opgeslagen zijn?

Ik heb dit een tijdje terug al een keer voorgelegd bij de NABV en kreeg toen van hun de volgende reactie:

Beste Rick,


Je dient thuis de replica's op te slaan in een "deugdelijke kast" die op slot kan.

Een wapenkoffer/foedraal is dus niet voldoende.

Een wapenkoffer/foedraal is uiteraard wel goed om met je replica te reizen.
 
Ben ik even blij dat mijn slaapkamer-deur een slot heeft.
Gebruik het niet, maar hij kán op slot als het moet.
 
Ik heb een kamertje geclaimd voor opslag van alles dat met airsoft te maken heeft en de voorraad van de shop (gedeelte dan) en die kamer heeft een hangslot met een code (weet ik alleen) en in die kamer staat een kast met de scherpe producten en mijn replica's. Ook weer met een slot.

In de tuin schiet ik niet, mag niet en de buren zijn al zo paranoïde ivm alle dozen e.d. waarop wapenhandel zus en zo staat.

Schoonmaken doe ik beneden met de gordijnen dicht als de dames op bed liggen. Geen replica's voorhanden voor mensen onder de 18 jaar.

Veilig ivm de wet en veilig ivm mijn 2 dochters (5 jaar) want die willen met alles piewen en snijden.

PS: @lotte en @Vladimir Joris heeft gelijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vladimir en Joris
Schoonmaken lijkt me een no brainer. Uit het zicht van de straat ja. Gordijnen dicht of op een kamertje waar niemand in kijkt vanaf de straat.

In de tuin oefenen is volgens mij ook een no-go. Een tijd geleden (1,5 jaar geleden denk ik?) heb ik hierover iets voorbij zien komen van de NABV op Facebook. (ja... concreter dan dit krijg ik het niet). Interessant om eens aan de NABV te vragen. Ik heb hier zelf sinds ik een tuin heb mijn replica's of gear, nog nooit in de tuin gebruikt.

Ik heb een kamertje geclaimd voor opslag van alles dat met airsoft te maken heeft en de voorraad van de shop (gedeelte dan) en die kamer heeft een hangslot met een code (weet ik alleen) en in die kamer staat een kast met de scherpe producten en mijn replica's. Ook weer met een slot.

In de tuin schiet ik niet, mag niet en de buren zijn al zo paranoïde ivm alle dozen e.d. waarop wapenhandel zus en zo staat.

Schoonmaken doe ik beneden met de gordijnen dicht als de dames op bed liggen. Geen replica's voorhanden voor mensen onder de 18 jaar.

Ik vind het wel een interessante discussie aangezien ik hier ook vaak over na heb gedacht. Op de site van de NABV waar je een evenement kan aanmaken staat het volgende:

Wat mag wel:
- Trainingen, al dan niet in teamverband, tot en met 20 personen en niet commercieel
- Onderhoud / reparatie / particuliere verkoop (mits op huisadres NABV lid)
- Foto- / video-opnames, mits sport gerelateerd
- Achtertuin, mits niet zichtbaar vanaf de openbare weg en na overleg met buren
- Andere zaken die betrekking hebben op airsoftsport activiteiten.


Je mag dus wel e.e.a. (wat dan precies?) in je eigen tuin doen, mits niet zichtbaar vanaf de weg en overlegd met de buren én je hiervoor dus een evenement hebt aangemaakt die is goedgekeurd, maar als het niet per se nodig is zou ik het persoonlijk niet doen.



Moeten replica's trouwens per se in een afgesloten kamer / kast?
Ik bewaar de mijne momenteel in koffers / foudralen waar een hangslotje op zit, daar kunnen mensen die er niets te zoeken hebben dus ook niet zomaar bij. Is dat ook voldoende, of moeten ze ook niet verplaatsbaar zijn wanneer ze opgeslagen zijn?

Dit is ook wel een interessante, blijkbaar is dit een beetje een grijs gebied gezien het antwoord van de NABV:

Beste Rick,
Je dient thuis de replica's op te slaan in een "deugdelijke kast" die op slot kan.
Een wapenkoffer/foedraal is dus niet voldoende.
Een wapenkoffer/foedraal is uiteraard wel goed om met je replica te reizen.


Wat is nou een 'deugdelijke kast', ik vind dit een beetje een cryptische omschrijving. Mijn replica's liggen in een stalen locker/kast met slot, maar ik zie genoeg mensen met een (getimmerde) houten kist met hang en sluitwerk. Mijn inziens voldoet dit prima en dit zou ik zelf ook nog wel eens willen, maar classificeert dit nu wel of niet als een kast?
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Mijn inziens voldoet dit prima en dit zou ik zelf ook nog wel eens willen, maar classificeert dit nu wel of niet als een kast?
Dit is voldoende. Het gaat erom dat de replica niet voor andere toegankelijk is. En de meeste eigenbouwsels zijn 3x steviger dan een kast van onze zweedse vrienden.

En het tuin verhaal, ik doe mijn afstellingen in de tuin controleren, de buren zijn ingelicht, is niet zichtbaar vanaf de straat en ook hier vind ik gezond verstand een groot punt, niet full gear gaan staan en ga ook geen half uur of iets dergelijks magazijnen lopen legen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon en Jan
Ik sta in het volle zicht vanaf een aantal balkons en de buren zijn redelijk snel geneigd de politie te bellen (ook voor een struik die teveel bijen aantrok bijvoorbeeld) EN ik woon naast een steegje vanwaar ik te horen ben en met wat moeite te zien. Bij mij thuis dus niet echt handig.

Maar de tuin is 5x5 en de woonkamer een meter of 14 lang dus schiet in de woonkamer als het moet, maar rijd liever naar Airsoft inc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon en THR33KlNGZ
Oh!! Goede opheldering Leon! Thanks :D niet dat mijn tuin nou zoveel extra baanruimte geeft (Utrechtse postzegel ;) ) maar fijn dat we t nu wel weten :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon