Wat kost nu een jaar Aiirsoft spelen??

kristofrouw

New Member
7 jan 2016
1
0
Trophies
1
HOI ALLEMAAL

Na heel veel YouTube video's van ACN te hebben gezien en een antal gun review ben ik erg enthousiast geworden over deze sport. Ik heb nog geen seconde een Airsoft apparaat in mijn handen gehad maar heb nu al genoeg vragen?

Wellicht is deze vragen al eens gesteld maar ik heb ze niet gevonden.

- in de video beginnen met Airsoft heb ik wel gezien wat je minimaal nodig hebt (gun en bril en een lidmaatschap ) om te mochten airsoften, daarnaast is het ook de kleding en accessoires die je wil/kunt aanschaffen. maar wat kost nu een jaar Airsoft ongeveer? Dus lidmaatschap, de skirms, de bbs, onderhoud, en andere kosten die ik niet weet?

- hoe vaak skirm je gemiddeld. Ik dit eens per maand of anders?
- Heeft iemand tips bij het vinden van een team waarbij je je kan aanmelden/contact te krijgen om te beginnen met deze sport? (Woon zelf in Apeldoorn)
- ik las dat je bij een CQB max 350fps met schieten maar geld dit ook voor op buiten terrein?
- Dat een m16/ m4 een van de beste beginners apparaten is (denk ik) lees ik wel overal maar heeft iemand ook een gide tip voor een merk en type waarmee je in Nederland goed kunt beginnen en die je zowel buiten als binnen kunt gebruiken?

Ik hoop dat ik hier wat antwoorden kan vinden. En wie weet tot op een meeting!

Groeten Kristof ( een zeer geïnteresseerd nieuw Airsoft speler)
 
Zeer goede vragen, ik lees straks graag mee met de antwoorden want die hebben ze hier zeker! (zelfde schuitje)
 
Hoeveel het kost is afhankelijk hoe gek je het zelf wil maken.
Ikzelf probeer 1 keer per maand te skirmen maar 2x komt ook wel eens voor. Of een maand overslaan komt helaas ook wel eens voor.
Bb's kosten tussen de 10 en 25 ofzo voor 3000 afhankelijk van merk en gewicht.
Een team kan je via bv Facebook vinden daar is een groep voor opgericht. Ook kun je gewoon skirms bezoeken waar je mensen leert kennen en mocht de "klik" er zijn en hun team zoekt nog leden dan krijg je vanzelf een uitnodiging. Airsofters zijn heel sociaal eigenlijk. Ook voor cqb geld een max van 360 fps voor vol automatische replicas zoals die ook op outdoor skirms word gehanteerd.
Goede beginners apparaten zijn bv specna arms of g&g. Ik zelf ben met een King arms begonnen welke ook erg fijn was.

Hopelijk kun je hier wat mee.
 
Ik zit een beetje in het zelfde pakket als jou, heb al wel wat rond gekeken naar een replica om mee te beginnen dit ligt natuurlijk hoe je er financieel bij zit en wat je budget is maar ik ga zelf beginnen met de krytac tritent crb. http://www.airsoftshop.be/nl/krytac-trident-crb.html

Hij is wat aan de dure kant maar ik ben iemand die liever gelijk iets goed doet en niet na een half jaar weer wil switchen. dat er andere wapens bij gaan komen snap ik en weet ik van mezelf maar voor de m4 versie die ik wil wil ik gelijk een goeie.

mocht je zelf niet budget hebben zijn de specna arms versies mooie instap modellen.
 
Ik ben net als Sander met een King Arms M4 begonnen.
Prima beginners buks zonder problemen.
Wel al wat prijziger maar nog altijd stukken goedkoper dan de eerder genoemde Krytac.
Bedenk ook dat er nogal wat aan randapparatuur aan komt kleven in de vorm van BB's,extra magazijnen,optics,batterijen,magpouches,een stevige sling,vest om de magpouches aan te hangen,side-arm (pistool) met extra mag's,daarvoor extra magpouches,portofoon,portopouch,en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dan is het verstandiger om niet gelijk voor een duur merk te kiezen als er ook goedkopere,kwalitatief goede replica's verkrijgbaar zijn.
In het eerste jaar met al deze aanschaffen,lidmaatschap,VOG,en een gemiddelde 8 X skirmen kom je toch al gauw op een slordige 1000 euro.
Het jaar daarna is dan relatief goedkoop mits je je in kan houden qua aanschaffen.(iets waar ondergetekende erg veel moeite mee heeft.)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ha Kristof!

Wat cool dat je zoveel video's hebt gezien.

Over de kosten per jaar, zoals Sander al zegt, het ligt heel erg aan jezelf. Je kunt iedere maand een weekend skirm boeken a 60/70 euro. Of iedere maand naar een dag skirm gaan van 25/30 euro.

Reiskosten hangt er ook van af. Vanuit Apeldoorn naar Arnhem is misschien best te doen. Maar naar Daarle is al wat meer. Kan je carpoolen of niet? Ook dat scheelt weer.

BB's, je raad het al, heb je ook zelf in de hand ;) Ben je een sprayer (niet negatief bedoelt) dan heb je logischerwijs meer BB's nodig dan iemand die rustig schiet. Op sommige events kan je niet anders dan flink schieten omdat er (te)veel mensen op het veld staan en daardoor het spel dicht loopt. De enige oplossing is; schieten, schieten, schieten en schieten!

Ik heb 6 magazijnen met 100 bb's, die ik in de ochtend vul, en door de dag heen minstens 1x vul. Lastig bij te houden omdat ik in game ook aan het vullen ben.

Onderhoud is bij mij een grotere kosten post omdat mijn Dboys kuren had met FPS. Maar mijn Specna Arms van Gunfire review 01, is nog nooit open geweest.

Andere kosten is eten en drinken voor een weekend skirm en gewone skirm. Bij een weekend komt er nog wat bij, bij een dag skirm valt het mee. Je mag ook zelf brood meenemen naar de meeste organisaties.

Accu's willen er nog wel eens mee kappen dus die moet je soms vervangen.

- hoe vaak skirm je gemiddeld. Ik dit eens per maand of anders?
Ik kom rond de 1,5 skirms per maand uit.

- Heeft iemand tips bij het vinden van een team waarbij je je kan aanmelden/contact te krijgen om te beginnen met deze sport? (Woon zelf in Apeldoorn)
Naar skirms gaan, internet en facebook. Bij skirms wordt je vaak snel genoeg meegenomen door mensen als ze zien dat je alleen bent. Als dit niet gebeurd kan je ook aanhaken in-game. Meelopen met een squad (eventueel even vragen of ze dit tof vinden) en goed meewerken. Dit resulteert meestal snel genoeg in een contact momentje of zelfs uitnodiging.

- ik las dat je bij een CQB max 350fps met schieten maar geld dit ook voor op buiten terrein?
Jep!

- Dat een m16/ m4 een van de beste beginners apparaten is (denk ik) lees ik wel overal maar heeft iemand ook een gide tip voor een merk en type waarmee je in Nederland goed kunt beginnen en die je zowel buiten als binnen kunt gebruiken?
Specna Arms is een aardig betrouwbare lijn. Dboys ben ik zelf niet meer een grote fan van. G&G is een mooie om mee te beginnen.
 
Volgens mij kun je t zo gek maken als je zelf wil... Ik ben nu net een half jaartje bezig, maar heb al zeker rond de €2000,- uitgegeven
(Edit) ben nu eens aan het rekenen... Maar ik denk dat ik eerder in de buurt van de 3 ruggen kom....
Moet er wel bij zeggen dat ik normaalgesproken minimaal 1 keer week ga airsoften
 
hierboven staat al erg veel. let wel op dat als je spullen wilt aanschaffen;
DOE GOED ONDERZOEK! Zo zijn er veel nieuwe personen die voor lage uitgaven en dan voor 101inc gaan. maar je kan dan beter wat meer uit geven aangezien je anders geheid in korte tijd later alsnog nieuw kan kopen en dan juist nog duurder uit bent.
 
Ik zit ook te twijfelen om te gaan airsoften en zie verschillende bedragen voorbij komen. De aanschaf is het probleem niet ik vraag me alleen heel erg af hoeveel BB's je gemiddeld op een dag skirm kwijt bent.
Gr Rens
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Ik zit ook te twijfelen om te gaan airsoften en zie verschillende bedragen voorbij komen. De aanschaf is het probleem niet ik vraag me alleen heel erg af hoeveel BB's je gemiddeld op een dag skirm kwijt bent.
Gr Rens

Hey!

Dat hangt enorm af per speler, want ik schiet op weekend skirmen misschien 1000BB's er doorheen. Wat behoorlijk weinig is, omdat ik bijna altijd op single shot schiet. Dat is een euro of 4 aan BB's. Maar er zijn genoeg mensen die er veer meer doorheen schieten. Ik zou uit gaan van 10 euro aan BB's per skirm.

P.S. We hebben ook een topic waar je jezelf kan voorstellen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en RensA
Holy necro post!

Maar zoals Niels ook al zegt hangt het geheel van je speelstijl en van het type event af.
Speel ik met een lmg schiet ik heel heel heel veel meer dan bij een simulatie/scenario.
Lmg de vorige keer op bunkerhill +/- 2500bb's. Laatste scenario 2 bb's
 
Als je een replica hebt en wat mond en oog bescherming is het zo duur als je het wilt maken. Minimaal 80 euro voor NABV en de rest hangt af hoeveel je wilt skirmen.
 
Ik zit ook te twijfelen om te gaan airsoften en zie verschillende bedragen voorbij komen. De aanschaf is het probleem niet ik vraag me alleen heel erg af hoeveel BB's je gemiddeld op een dag skirm kwijt bent.
Gr Rens
Inderdaad zoals gezegd is het aantal verbruikte bb's helemaal afhankelijk van je speelstijl. Ik schiet er op een dag ongeveer 1000 doorheen. Ik heb een m4 met 130rds midcaps en speel graag een beetje voorin het veld. Voorin het veld zie ik genoeg actie maar ga niet als een malle lopen sprayen waardoor het verbruik een beetje beperkt blijft.

Ik schiet met 0.30 Specna Arms Bio bb's die ik koop in een zak van 3300 stuks voor €8,50.
Kost dus €0,00257 per bb wat dan neerkomt op ongeveer €2,57 aan bb's per dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: RensA
Zoals al eerder gezegd hangt het van je speelstijl af.

Ikzelf ga gemiddeld 1x per maand spelen a 25,- euro per keer. Betaal 78,- euro voor NABV lidmaatschap per jaar. Aangezien ik sniper rol doe schiet ik gemiddeld 15 bb's per skirm (Valken 0.36). Rijd een dieseltje dus betaal zo'n 200, euro reiskosten per jaar.

Het eerste jaar ben je duurder uit in verband met aanschaf uitrusting. Maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Sommigen spelen in spijkerbroek met hoodie en gewoon een riem met holster. Anderen kopen uitrusting die gebaseerd is op bestaande eenheden en willen zo realistisch mogelijk. Daar hangt natuurlijk best wel een prijskaartje aan.

Ook wat betreft replica's kun je meerdere kanten op en goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn. Heb jaren met een KJW G27 GBB gespeeld en dat ding kostte maar 68,- euro. Inmiddels vele side arms erbij maar vind zelf de KJW MK2 geweldig. Ding kost zo'n 65,- euro, adapter erbij en silencer. Silencer zelf aangepast en voor 110,- euro totaal een pistool die bijna net zo stil is als die oversized MK23.

Hoop mensen beginnen inderdaad met een M4. Ik raad aan uit de buurt te blijven van DBoys. Zelf zeer slechte ervaringen mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: RensA
..Dan moet jij je flink inhouden tijdens een skirm, of heb je om 10:30 al je 15 kills gemaakt en ga je de rest van de dag rondhuppelen? :p

Dat is in iedergeval het type sniper waar ik wel van hou! Beter dan die rondhuppelende snipers die je 5x in je gezicht schieten voor je Hit! hebt kunnen roepen :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinolie4
Holy necro post!

Maar zoals Niels ook al zegt hangt het geheel van je speelstijl en van het type event af.
Speel ik met een lmg schiet ik heel heel heel veel meer dan bij een simulatie/scenario.
Lmg de vorige keer op bunkerhill +/- 2500bb's. Laatste scenario 2 bb's


Wat voor LMG heb ik dan heb dit weekend er 7000 bb's doorheen geknalt