Colt Canada C8NLD AEG

Roy Pie

Well-Known Member
Trophies
14
Kon het niet laten.
Werden mij afgelopen week 2 G&P bodies aangeboden, alhoewel het eigenlijk 1 losse body is en een nagenoeg complete replica.
De firma G&P levert de perfect receiver body om een Colt/Diemaco C8A1 te maken.
Aangezien deze zelfde body ook gebruikt word voor de Colt C8NLD(in real life) moest en zou ik ze hebben omdat ik met een geheel KL loadout speel.
Eerst maar eens de body ontdoen van al het verf werk en daarna de detail onderdelen aanbrengen voor de juiste look.
Daarna de G&P gearbox voorzien van een trigger mosfet en wat leuke gears(18:1 met helical pinion en spur gear) en de juiste cilinder met leuke parts erbij.
Uiterlijk gaat dit weer een C8NLD worden alleen na de Tippmann C8NLD en Tippmann C7NLD word dit dus een AEG.
Qua details zal deze nog beter gaan lijken op het origineel als de beide boven genoemde replica's

De donors



Rechterkant met detail onderdelen voor de ejecting port


Linker kant met de originele Colt Canada C8 markings


C8NLD rail rechter zij aan zicht


Colt C8NLD boven aanzicht rail


Upper met onderdelen zoals hij moet gaan worden


Eind resultaat zoals ik hem ook wil hebben met het verschil dat er bij mij ook een weapons label op komt.
 
Laatst bewerkt:
Haha ennu je vergeet de mijne hoor , volgens mij had ons aller Jan niet door dat dat ook jou ding was haha
 
Mogelijk dat de rail wel correct is, maar alsnog het probleem dat het voor een PTW is, mogelijk dat ze met een AEG versie uitkomen maar dat is nooit zeker en ja HAO rails zijn bijna net zo duur als niet duurder als een echte.
 
Daar moet ik jou helaas ongelijk in geven.
Van de markings tov de originele bij de KL klopt niets.
Ook klopt de front grip, rail en stock niet.
De rail hier op gemonteerd is de Angry Gun L119A2 rail of het is de nieuwe upper HAO Colt Canada Integrated Upper Receiver (IUR) / Rail kit
Deze rail is wel als basis gebruikt voor mijn ontwerp maar er zijn ook veel verschillen.

Mvg Roy

Hey check deze post op reddit eens.

https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/9cb7qv/haocolt_canada_comparison_hires/

Lijkt handig om een colt c7-8nld van te maken
 
Vandaag bericht binnen gekregen dat de nieuwe te gebruiken rail deze kant op komt.
Afgelopen week ook de gladde outer barrel met nato markings binnen gekregen en ook het nieuwe model magazijn wat tegenwoordig bij de KL gebruikt word.
Bij deze zending zat ook weer de bekende CAA stock die de KL ook gebruikt.
Me a happy camper.
Receiver body ffies netjes maken net als de triangle front sight en dan kan het uiterlijk opgebouwd worden.

Mvg Roy AKA Smitty



 
Laatst bewerkt:
Vandaag de onderdelen binnen gekregen voor de Colt Canada C8NLD.
Ffies een trail fit gedaan op de G&P Colt Canada body en het past echt perfect.
Nu even 3 lagen verf van de body verwijderen en dan weer in de originele kleur spuiten en dan de parts monteren.
Tevens dan de gearbox onder handen nemen.
Dit zijn de plannen voor de gearbox.
Word geen high speed of Torque gearbox maar wil wel een goed stille en sterke gearbox hebben.
Indien jullie nog verbeter punten hebben van wat ik hier neer zet, graag.
Gate Titan.
Steel gears(18:1)
Helical pinion/spur gears
Angle of engagement.
Shimming
Alloy nozzle
Alloy cilinder head.
Piston head with bearing
Spring guide with bearing
New hopup unit(still thinking what brand)
Stainless steel inner barrel 363MM
Radius de gearbox aan de cilinder einden zodat hij minder kans heeft op scheuren.
Dit alles word ingebouwd in een G&P 8mm gearbox

Mvg Roy AKA Smitty

 
150 euro voor een titan, maar geen aftermarket motor is een beetje een bijzondere keuze in mijn ogen. Vooral omdat de motor meer doet dan de titan qua trigger response en ik anders niet zo snel in zie waarom er een titan in zou moeten. Dubbele bearing op piston head en spring guide is overbodig.
 
Ik heb niets vermeld qua motor omdat het voor mij gewoon geen noodzaak is om een super speed setup to bouwen.
Ook word het geen DMR dus een torque motor is ook niet nodig ;)
Er komt wel een betere motor in daar de standaard motoren op uitzonderingen na niet echt super zijn.
Double bearing op de zuiger en spring guide, ok
Heb ze beide nog liggen dus dacht waarom niet :)
Indien niet nodig, word het 1 van de 2.
Mosfet is voor mij omdat ik de keuze wil hebben uit full auto of burst en de 150 euro gate titan hoeft voor mij ook niet hoor.
Er zijn andere opties voor een titan set.
Wil gewoon een betrouwbare en afstelbare gearbox hebben die stil is en goed presteert.
Geen fancy 30RPS of 450FPS gearbox.

Mvg Roy AKA Smitty

150 euro voor een titan, maar geen aftermarket motor is een beetje een bijzondere keuze in mijn ogen. Vooral omdat de motor meer doet dan de titan qua trigger response en ik anders niet zo snel in zie waarom er een titan in zou moeten. Dubbele bearing op piston head en spring guide is overbodig.
 
Een goede motor staat ook niet gelijk aan een speed setup of een DMR setup, 22 TPA op een stock gear set met een 9 tooth bevel en op een 7.4V is helemaal niet snel, maar heeft wel een lekkere trigger response, zelfs op een 11.1V is het nog niet super snel. Het is ook vooral dat een krachtigere motor efficiënter is en dat is veel belangrijker. Ik heb lang met 3rd burst gespeeld, maar na een periode van iets meer als een jaar kwam ik erachter dat ik meer semi gebruikte en wanneer ik het switchte meer heb aan gewoon full auto dan burst, zie het nut er dus niet zo in om zoveel geld te dumpen in een feature, maar dat is mijn voorkeur. Dubbele bearing is naast overbodig ook iets wat problemen kan veroorzaken of ongewilde geluiden gaat creëren.
 
Terug
Bovenaan