De Nieuwe Novritsch SSG 10

Zwaardere bb's doen het beter ja om die reden zijn er meer mensen overgestapt op DMR , ik snap dat wel ja ik heb er al 10 om mijn oren als ik de bolt weer een keer aanspan , ach ja het zij zo ;)
 
Dus omdat we nu geen misbruik maken van de regels kunnen de snipers het niet meer winnen van DMR's ondanks dat ze gewoon alsnog een .6 joule meer hebben op een sniper? Sorry hoor maar ik geloof hier niks van. Dat het opeens wat meer moeite is om iemand te raken op range omdat je de JC mist, maar om dan meteen te zeggen dat ze nutteloos zijn beetje zwak.
 
Nutteloos zou ik ook niet zeggen nee , heb hem niet voor niets gekocht , je past je speelwijze er ook op aan dus wat mij persoonlijk betreft ga ik de nodige kills wel halen daar ben ik van overtuigd , men schoot voorheen vaak met 0.50 gram bb's met 3 joule of meer moet je ook niet willen .
 
Maar goed on topic maar weer even de SSG10 innerbarrel goed schoon gemaakt en doekje was erg smerig schiet veel consistenter nu 390 fps met 0.30 gram bb's +-2 fps

Binnenkort krijg ik de scope binnen verheug me er nu al op .:D
 
Zal een Action Army VSR-10 50rnd magazijn gewoon passen ?

De Novr magazijnen zijn namelijk uitverkocht .
 
De SSG-10 is een VSR-10, dus lijkt mij dat dit dus ook compatible is.
 
De SSG-10 is een VSR-10, dus lijkt mij dat dit dus ook compatible is.

Ik las dat niet alles compatible was maar we gaan het zien , alle tijd om het uit te zoeken vind het voorlopig geen weer om naar skirm te gaan o_O
 
Ik las dat niet alles compatible was maar we gaan het zien , alle tijd om het uit te zoeken vind het voorlopig geen weer om naar skirm te gaan o_O
Ik heb inderdaad gelezen dat de SSG10 niet 100% VSR10 compatibel is (al staat op de website van nov van wel). Ik heb gelezen dat o.a. de cylinder en trigger speciaal voor de SSG10 zijn gemaakt en je kan er dus niet een andere, VSR10 cylinder/ trigger in doen. Ik ga even zoeken waar ik dit ook al weer vandaan had. Barrel e.d. kan wel als het goed is, mags zou ik even niet weten. Ze lijken iig hetzelfde als de normale VSR magazijnen te zijn maar kan je niet beloven dat de AA mags zullen passen.

Edit: na kort zoeken zag ik een post op reddit hierover waarin stond dat Kicking Mustang hier een bericht over heeft geplaatst, toen bedacht ik me dat ik het inderdaad op zijn instagram had gelezen. " the SSG10 uses a proprietary bolt, cylinder and piston assembly."

Als dit zo is dan betekend dit dat je dus geen andere cylinder of piston die VSR10 compatibel zijn in de SSG10 kan doen, heb begrepen dat de cylinder van de SSG10 iets wijder is dan de VSR waardoor een VSR piston niet zou passen o.i.d.

Laatste edit: https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/f61fg5/the_ssg10_is_not_100_vsr10_compatible/
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Dit heb ik ook gezien op de facebook group Airsoft Teching Q&A, maar hier werd door mensen ook weer gezegd dat dit niet klopte dus ik zou het even met een korreltje zout nemen.
 
Voorlopig zijn er al een aantal zaken gepost waar je op moet letten , een voorbeeld is dat niet alle VSR10 magazijnen passen dan moet je gaan schuren om dingen passend te krijgen .

Verders heb ik ook nog geen behoefte om nu gelijk alles te gaan veranderen want dit product is out of the box goed genoeg om gelijk met een redelijke range je ding te doen .

Heb gisteren mijn scope binnen gekregen , zo krijgt de replica wel een mooi uiterlijk want ik moet eerlijk zeggen modellen als de L96 vind ik eigenlijk mooier .

Robin

ny5t6qn6.jpg
 
Een maat van me heeft inmiddels een SSG10 erbij. Helaas met een dikke braam in de barrel, waardoor deze baar links afwijkt en afstellen onmogelijk maakt. Dus het testen enzo wordt even uitgesteld. Vind het een mooi ding OOTB voor de prijs, maar ik vind mijn AAC-T10 mooier en speelt met het zwaardere gewicht een stuk fijner.
 
Vandaag getest schiet als een laser , kon niet verder dan +-70 m testen verder gaat de baan niet maar na wat afstellen met de hop up wat heel erg makkelijk was daarna horizontaal een paar klikjes , echt spot on heel erg leuk , vermoed dat ie wel 80 meter haalt zelf iets verder maar dat gaan we zien in de nabije toekomst .

So far so good ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92
mmm met hoeveel fps/joule is die 80 meter gehaald en welk gewicht bb.
of welke veersterkte?
 
Yep blijft ie voorlopig even in elkaar , einde van het seizoen maar een keer uit elkaar halen en zorgen dat ie voorlopig beetje moddervrij blijft ;)
 
2.15 joule met 0.40 gr Novr bb,s veer M150

Mijn T10 haalt 2.1xJ met 0.40gr bb's en M130 veer.. Alleen nog niet een afstand kunnen testen. Zou ik met een M140 of M150 nog onder de 2.3J blijven denk je?
 
Mijn T10 haalt 2.1xJ met 0.40gr bb's en M130 veer.. Alleen nog niet een afstand kunnen testen. Zou ik met een M140 of M150 nog onder de 2.3J blijven denk je?

Weet niet of die 0.2 J het verschil maken , straks schiet ie harder bij de chrono als de temp omhoog gaat en zit je elke x je af te vragen of ie er wel doorkomt .
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf