Waar koop je hpa spul in

Ik heb een 0,4 fles besteld is net wat groter als ik het binnen heb ga ik even kijken wat voor aansluiting er op die duikfles moet zitten om te kunnen vullen
Oh das ook nog wel een interessante. Op je duikfles (laat het er ALSJEBLIEFT een zijn welke gekeurd is en niet een oude van marktplaats) heb je separaat een vulstation nodig. Een xxl verloopje met een kraantje ertussen om de lucht over te laten stromen van je duikfles naar je tankje.
Of, je houd dat geld in je zak en vult hem gewoon bij je airsoftlocatie. Zeker niet alle locaties hebben dat maar mocht je sportief aangelegd zijn kun je voor een tientje of 4 een fietspomp kopen waarmee je je fles kunt vullen. Lekkere workout maar zo vul ik die van mij :).

Dit is natuurlijk een kut advies, gewoon ff timen en langs airsoftzaken rijden of shops waar je hem kan laten vullen.
Onderschat ajb niet het belang van een keuring. Zoek op youtube maar eens wat filmpjes op van hpa tankjes die in een raket veranderen.
 
Oh das ook nog wel een interessante. Op je duikfles (laat het er ALSJEBLIEFT een zijn welke gekeurd is en niet een oude van marktplaats) heb je separaat een vulstation nodig. Een xxl verloopje met een kraantje ertussen om de lucht over te laten stromen van je duikfles naar je tankje.
Of, je houd dat geld in je zak en vult hem gewoon bij je airsoftlocatie. Zeker niet alle locaties hebben dat maar mocht je sportief aangelegd zijn kun je voor een tientje of 4 een fietspomp kopen waarmee je je fles kunt vullen. Lekkere workout maar zo vul ik die van mij :).

Dit is natuurlijk een kut advies, gewoon ff timen en langs airsoftzaken rijden of shops waar je hem kan laten vullen.
Onderschat ajb niet het belang van een keuring. Zoek op youtube maar eens wat filmpjes op van hpa tankjes die in een raket veranderen.
Maar wie zegt dat mijn fles niet gekeurd is? Voor 42euro laat je een "oude" fles keuren en als hij goed is zit er voor 5 jaar weer keuring op ga toch niet kutten met een ongekeurde fles?? Ik speel straks met een 0.4 op mijn rug deze elke keer laten vullen? Is hij net te vroeg leeg daarom zelf bijvullen vanuit grote 7 liter fles
 
Ik heb voor thuis ook een duikflesje en vind het ideaal. Ik heb hem nog nooit mee genomen naar een skirm, mij te veel gesjouw met de rest van de spullen er bij. Ik heb voor skirms 2 0.8 liter flesjes, maar schiet er doorgaans max 1 leeg op een dag. Vaak kan je m nog even vullen voor je weer naar huis gaat
 
Ik heb voor thuis ook een duikflesje en vind het ideaal. Ik heb hem nog nooit mee genomen naar een skirm, mij te veel gesjouw met de rest van de spullen er bij. Ik heb voor skirms 2 0.8 liter flesjes, maar schiet er doorgaans max 1 leeg op een dag. Vaak kan je m nog even vullen voor je weer naar huis gaat
Ja ik heb er nu ook twee is allemaal nieuw voor mij ff kijken wat voor slangen ik moet hebben
 
Wat wil je met je ARP en de HPA unit bereiken?

In principe heb ik altijd alles kunnen vinden in Europa wat ik nodig had (Of dacht te hebben:D). De engines/koppelingen/regulators die in de VS te koop zijn worden ook hier verkocht, zelfde product geen andere versie of dergelijke.

Wel heb je grofweg 2 type slang koppelingen, US-type (Foster) en EU type. Vanuit het verleden - toen het meeste HPA spul in de VS ontwikkeld werd - is de standaard wel US geworden. Zelf heb ik al jaren een EU type, geen verschil te merken met de US type die ik laatst heb aangeschaft.

Regulators verschillen nogal van elkaar, net als de meningen erover. Ik heb zelf een wolverine storm (onTank) en 2 mancraft regulators. De Mancraft is ontworpen om hoog volume DMR waarden te halen en doet dat fantastisch, zeker voor de prijs. De keerzijde is dat de refresh rate geen full auto kan ondersteunen. Zelf speel ik uitsluitend semi-only dus ik ben er zeer blij mee. Er is een nieuwe HighRefresh versie waar de video's veel belovend zijn (Klik hier voor FB video, hoge volume - full auto), producten zijn gewoon zeer degelijk. Over mij Wolverine niks anders dan lof, stabiel, makkelijk af te stellen en met mijn MP9 RoF geen problemen met refresh rate. Balystik heb ik zelf geen ervaring mee, maar lees veel problemen. Niet super voor een acceptabele prijs, dan heb je voor 2 tientjes meer een Mancraft HighRefresh. De regulators van polarstar geen ervaring mee en nooit interesse in gehad, erg duur. Het creme de la creme is de Redline Mini SFR, balanced en hoge refresh rate. En dat voor ongeveer de prijs van een wolverine of polarstar.

Qua engines is het een kwestie van smaak, wat je wilt van een systeem en prijs die daar tegenover staat. Grofweg kun je ze opdelen in 2 types. Pneumatic-Electric en Mechanical, de wolverine reaper zit daar ergens tussenin.

Ik schrijf nu even heeel kort door de kocht op wat de verschillen zijn om je niet teveel te vervelen.

Pneumatic-Electric (P* Jack, P* F2, Wolverine inferno-Hydra, Redline FCU)
Dit type engines werken met behulp van aangestuurde solenoid valve(s) en hebben dus een batterij en vaak ook een Fire control unit nodig. Vrijwel altijd in staat als ik mij niet vergis in staat tot hoge RoF full auto. Sommige vuren vanuit een closed bolt positie, sommige zijn open bolt.
De wolverine reaper heeft blijkbaar een update gehad omdat de gen 1(?) problemen had(?). Ik snap er niets meer van (Wellicht iemand anders hier ervaring mee).
Mechanical (Mancraft PDiK (Gen1,2), Polarstar Kythera, Wolverine Reaper-M (?))
Dit type engines werken uitsluitend op lucht (Reaper-M weet ik niet zeker). In het algemeen hebben ze een kamer waar lucht onder druk klaar staat om te vuren en een mechanische om die lucht los te laten in de barrel. De V1 PDiK werkt met een trigger valve die je met de trekker indrukt om te vuren en gebruikt AEG nozzles. de gen2 PDiK heeft oa met een betere trigger valve. De Kythera werkt met een sear die je activeerd met de trigger, persoonlijk ben ik erg geintresseerd om er 1 in mijn MP5k te bouwen.

Voor jou persoonlijk zou ik inderdaad kiezen voor een P* Jack overigens, al is de Kythera (mits je geen full auto speelt) ook een interessant optie. de semi rate of fire lijkt in de promo's of te hangen van je regulator en je vinger en niet van de engine.
De arp doet het fantastisch ik denk alleen over na om een andere regulator te kopen die ik nu heb is ook merkloos geen idee welke dat is maar welke kan ik dan het beste nemen?
 
Ik vind de balystik regulators fijn. Zijn ook niet de duurste en niet lomp groot op je fles.

Ik heb er inmiddels 2 en beide doen het nog steeds goed. De refreshrate etc zijn ook ruim voldoende. (Getest met 60rps, hoger kan vast ook nog wel, maar mijn gun zelf niet haha)
 
  • Leuk
Waarderingen: Olivier Duijvesteijn
Ik vind de balystik regulators fijn. Zijn ook niet de duurste en niet lomp groot op je fles.

Ik heb er inmiddels 2 en beide doen het nog steeds goed. De refreshrate etc zijn ook ruim voldoende. (Getest met 60rps, hoger kan vast ook nog wel, maar mijn gun zelf niet haha)
Thanks!