HPA replica afkoppelen

AmeneV

Member
4 okt 2020
5
0
Trophies
2
Hoe koppelen jullie een HPA replica af van de tank?

De quickconnect koppeling staat onder druk dus kan je niet los nemen.
Ik moet nu eerst de fles van mijn rug halen dan dichtdraaien waarna ik eerst meerdere malen moet blindfiren om ook de slang drukloos te maken.

Is hier een makkelijkere manier voor?

Alvast bedankt.
 
Ik weet niet welke koppelingen jij hebt, en hpa heb ik geen ervaring mee.
Maar mijn ervaringen met lucht koppelingen is dat je normaal eerst de koppeling van de voedende slang, de richting van de slang af duwt. Dit zorgt voor het weghalen van de druk op de koppeling (zonder dat je tank leeg moet zijn) . Dan trek je de koppeling naar de voedende slang toe en zal de koppeling loskomen zonder in de rondte te slaan.

Maar ik weet dus niet zeker of dit ook bij jou van toepassing is.
 
Ik gebruik een slide check , fles dicht slide check naar voren en de aanwezige druk in de slang kan weg.

Edit : Fles hoeft niet perse dicht uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ja, maar dan moet dus toch eerst de fles dicht.
Dit vind ik onhandig omdat die op de rug.
 
Normaal gezien zit er een interne afdichting in je snelkoppeling. Dus als er geen replica aan gekoppeld is en je kijkt de koppeling in zie je als het goed is een ronde kogel/bal. M.a.w je kunt niet recht door de koppeling heen kijken. Als je je replica op de snelkoppeling aansluit duwt de replica kant die kogel uets naar achter zodat de lucht er langs kan. En als je je replica los koppelt wordt die kogel weer naar voren geduwd en sluit hij de slang weer af. Zo heb je dus je slang onder druk staan zonder replica er aan. Het zal een beetje sissen tijdens het aan en afkoppelen maar de slang zou niet leeg mogen lopen.

Edit: het gaat hier dus om de 'coupler' tussen de slang en je replica.
 
Laatst bewerkt:
Hey, ik had het zelfde bij mijn tippmann.

Erg vervelend om aan je battle buddy te vragen om je tank dicht te draaien voordat je je replica kan afkoppelen.

(Vooral lastig als je in de safezone staat en je naar het speelveld moet gaan om je replica te ontluchten door een paar keer te dry firen)

Ik heb er ook een slide check tussen geplaatst.
Deze heb ik van paintball supplies.

https://www.paintballsupplies.nl/slide-check-valve

Moet er wel bij zeggen dat de o-ringen uitgedroogd waren waardoor hij lekte.
Waarschijnlijk te lang op de plank gelegen.

Ik heb bij com-bat de volgende o-ringen gekocht.

https://com-bat.nl/nl/tippmann/1863-tippmann-tank-o-ring-kit.html

Bij de beschrijving staat voor de tank, maar deze passen ook in de slide check.
 
Bij replicas zonder regulator zoals de tippmann heb je een slidecheck, voor replicas die je gebruikt met regulator zoals pistols, polarstar builds, mtws etc. kan je gewoon de qd fitting losklikken. In beide gevallen hoef je dus niet bij je fles te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander