Youtube review idee

Hogere kwaliteit airsoft reviews met wat humor


  • Totaal aantal stemmers
    4
  • Opiniepeiling gesloten .

Tjmiles

New Member
31 jul 2020
2
0
Trophies
1
He beste mensen,

Misschien ligt het aan mij maar ik vind de nederlandse airsoft youtube scene een beetje saai.
Het bestaat vooral uit unboxing vids op iphone camera's of helm cam video's op go pros. Kan zo zijn dat ik misschien nog niet de juiste channels heb gevonden of dat het gewoon een te kleine niche is.
Om terug op mijn punt te komen ik had een eigen idee (gejat idee van de amerikanen).
Ziin er mensen geinteresseerd in video's zoals:
Garand Thumb,
Administrative Results,
of iets zoals de gasten van Evike,
Maar dan dit soort video's uitgewerkt in het nederlands en met rederlijk goede kwaliteit.
Ik heb een groep die graag airsoft maar het daar naast ook leuk vind om gekke video ideeën te maken.

Laat even weten wat jullie vinden en of het de moeite waard is.
 
Ik kan je wel wat vertellen erover, maar ik vermoed dat het niet is wat je graag zou willen horen:

Video's maken is moeilijk, kost extreem veel tijd en levert je weinig op. Zeker als je je (expres zoals ik) beperkt tot een Nederlandstalig publiek.

Al die kanalen zijn full on pro's met minimaal 2 mensen erachter (face en editor/cameraman minimaal), jullie zullen amateurs zijn met beperkte tijd, geld en ervaring.

Dus, moet je geen video's maken dan? Nee absoluut niet, maar zorg dat je het doet voor de juiste redenen. Als je het doet om bekend te worden, veel views en engagement te krijgen en er misschien zelfs iets aan te verdienen in de toekomst, stop nu.

Maar als het je leuk lijkt om iets heel nieuws te leren, namelijk alles wat bij het maken van een video komt kijken, scripten, schieten, editen etc. of als goed excuus om te rotzooien met je vrienden, vooral doen! Ik vind het in ieder geval heel leuk en tegenwoordig is het heel goed te doen om op een budget goede videos te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Ik kan je wel wat vertellen erover, maar ik vermoed dat het niet is wat je graag zou willen horen:

Video's maken is moeilijk, kost extreem veel tijd en levert je weinig op. Zeker als je je (expres zoals ik) beperkt tot een Nederlandstalig publiek.

Al die kanalen zijn full on pro's met minimaal 2 mensen erachter (face en editor/cameraman minimaal), jullie zullen amateurs zijn met beperkte tijd, geld en ervaring.

Dus, moet je geen video's maken dan? Nee absoluut niet, maar zorg dat je het doet voor de juiste redenen. Als je het doet om bekend te worden, veel views en engagement te krijgen en er misschien zelfs iets aan te verdienen in de toekomst, stop nu.

Maar als het je leuk lijkt om iets heel nieuws te leren, namelijk alles wat bij het maken van een video komt kijken, scripten, schieten, editen etc. of als goed excuus om te rotzooien met je vrienden, vooral doen! Ik vind het in ieder geval heel leuk en tegenwoordig is het heel goed te doen om op een budget goede videos te maken.
Ik denk dat jij het wel goed ziet, hoe moeilijk het is.
Ik heb Jan(die de filmpjes van acn deed) wel eens gesproken, en die vertelde mij ook hoeveel tijd er in ging zitten.
Vele uren werk waar uiteidelijk 5 a 10 van overblijft.
 
Maar ik zou zeggen go for it, doe het wel met de juiste motivatie......omdat je het leuk vind.....niet omdat je zoveel mogelijk views wil.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
He bedankt voor het reageren en de tips.
Er gaat inderdaad natuurlijk veel tijd zitten in het filmen en vooral het editen. Wat ik vergeten ben erbij te zetten is dat er in mijn airsoft groepje nog wel een paar film makers bij zitten en ik help ze wel is mee met editen. De vrienden waar mee ik speel werken veel aan reclame spotjes en zijn erg handig met alles wat er bij komt kijken. Met de apparatuur zitten we ook al goed we hebben al cameras en geluidsapparatuur. Ik ga is kijken of dat we het door zetten of dat we het bij dromen laten.

Was vooral benieuwd wat mensen graag zien: iemand die op zijn zolder kamer replicas unboxed, Pov gameplay vids of een keer iets anders.
 
Aah, mensen met ervaring in diverse zaken erbij hebben maakt het allemaal al een stuk makkelijker inderdaad.

Was vooral benieuwd wat mensen graag zien: iemand die op zijn zolder kamer replicas unboxed, Pov gameplay vids of een keer iets anders.

een paar mensen op een forum gaan je daar niet een goed en compleet antwoord op geven vrees ik.

Bovendien is het nogmaals de verkeerde vraag: het gaat niet om wat mensen willen zien, het gaat om wat jullie zouden willen maken. Dit gaat nooit een commercieel succes worden, dus de motivatie en drive om ermee door te gaan moet echt komen vanuit het plezier dat jullie hebben met het maken ervan.

Dus de vraag is: wat willen jullie maken?
iemand die op zijn zolder kamer replicas unboxed, Pov gameplay vids of een keer iets anders.

Ik weet heel goed wat ik wil bereiken met mijn youtube kanaal: ik wil mensen helpen met het starten in airsoft, het liefst met Russische of oostblok kit. Ik wil mensen introduceren tot Oostblok kit. Ik wil spullen reviewen die gerelateerd zijn aan Russische reenactment of airsoft.

Ik ben dus bezig met wat ik leuk vind en wat ik belangrijk vind. Dat geeft me de motivatie om ermee door te gaan. Het betekend ook dat ik binnen een niche hobby, een nog nichere groep aanspreek en het bovendien ook nog eens in een niche taal doe!

Kortom: wordt nooit groot en dat is helemaal ok. Jullie zullen dit ook moeten invullen en bespreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en M14shooter
Ik ga ook maar eens starten met het hele youtube gebeuren omdat IG en hekel heeft aan airsoft content. Dus vind je het leuk om mij te volgen doet dat dan vooral op 'bax airsoft'. Hier onder mijn eerste video!

 
Waarom niet misschien tutorials, skirm sessions de bij doen voor extra content
Zelf ga ik in de toekomst speel sessions maken