Alpha Airsoft

quigglie

New Member
7 okt 2022
1
0
Trophies
1
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Alpha Airsoft Store uit Zoetermeer?

Een aantal maanden geleden heb ik bestelling geplaatst twv 190 euro bij Alpha Airsoft. Twee dagen later heb ik deze bestelling geannuleerd. Ik heb meerdere malen gemaild en berichten gestuurd maar nog niks van mijn geld teruggezien.

Hun pagina en webshop zien er normaal uit, en ze krijgen ook goede reviews. Ik vind het dan ook vreemd dat zij helemaal niks meer van zich laten weten. Iemand ervaring dan wel kent iemand die daar werkt?
 
Ze (het lijkt een zaak met twee man in een loods te zijn) schijnen brand te hebben gehad volgens de webpagina, dus misschien dat daardoor dingen niet goed verlopen (zijn) of langer duren dan je zou mogen verwachten, alhoewel deze brand in 2019 was, dus dat is alweer een tijdje geleden.

Je krijgt nooit zomaar geld teruggestort na annulering: ze zullen eerst contact met je opnemen om de koopovereenkomst te ontbinden (wellicht willen je zelfs eerst nog overhalen iets anders te kopen, wat vrij gebruikelijk is).
Het eerste wat je dus van ze moet (kunnen) verwachten is een mailtje of telefoontje, pas nadat de overeenkomst ontbonden is kun je geld terugverwachten.

Heb je nog helemaal geen bericht teruggekregen, dan kun je nog een laatste verzoek per mail sturen en daarin ook duidelijk aangeven dat dit het laatste verzoek per mail is; zet eventueel je telefoonnummer in je bericht zodat ze jou terug kunnen bellen, als dat hen beter uitkomt.

Mocht je na ongeveer een week nog steeds niets horen, dan moet je maar gaan bellen met de ondernemer: het telefoonnummer staat onder artikel 2 van de algemene voorwaarden op de website (misschien wil je dat nummer nu alvast even noteren, voor het geval deze "Per ongeluk" van de website verdwijnt en je het bij de KvK moet gaan opvragen, er vanuit gaande dat het nummer correct is).

Als dit uiteindelijk helemaal op niets uitloopt, dan kun je een aangetekende brief sturen waarin je sommeert je geld terug te krijgen.
Hierna zijn nog een aantal te nemen stappen te bedenken, maar meestal komt het niet zover, maar helaas moet je soms een ondernemer aanzetten tot het hemen van actie.

Ga altijd in eerste instantie uit van overmacht en is de ondernemer niet onwelwillend, maar houdt minder prettige scenarios (ik ken deze zaak verder niet, maar zaken als oplichting e.d.) in het achterhoofd.
 
1x iets gekocht 2 weken terug. werd vrij snel verzonden maar was erna vergeten aan PostNL te overhandigen, week later pas binnen. was een spring en speedloader, maar had geen problemen. vergeten te overhandigen aan de post kan altijd keertje voorkomen
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Hallo Elmer,

We zien je bericht hier en hebben je zojuist gemaild. En tevens je geld retour gestuurd.
Inderdaad was er wat mis gegaan. Ikzelf op vakantie, mijn compagnon niet verstuurd vanwege annulering. En ik regel de financiën dan weer. Ook hier dan een welgemeend excuses.

Echter hebben we maar precies 1 mail van jou gehad na de order.
Gezien we alles online doen hebben we inderdaad geen telefoon nummer op de site. We reageren gewoonlijk dan ook op de mail.

Dus wees niet bang, we zijn een echt bedrijf. Nee we zijn geen bol.com die dezelfde dag nog verstuurd.

Voor iedereen die wel telefonisch contact op wil nemen: 0628939612. WhatsApp ook.
 
Ik heb wat hpa spul, p* m249 engine, en wat toebehoren besteld hier en eigenlijk geen problemen gehad