0,02 joule te veel een probleem?

AK_Nick

New Member
28 nov 2022
2
0
Trophies
1
Ik heb net mijn nieuwe replica binnen een full metal real wood ak.
Heb getest met de chrono van een vriend en kwam op max 1,22 joule uit.
De fps is wel gewoon max 351. en hij kwam af en toe ook onder 1,2 joule uit.
Is er een afronding of heb ik een probleem als ze die 0,02 extra meten of schieten ze 5 keer en pakken ze het gemiddelde ?
 
Te veel is te veel. Mocht dit je enige replica zijn en je gaat naar een skirm is het risico vrij groot dat je voor niets komt. Daarbij is mijn verwachting dat je met 0,2 gr de chrono doet gezien je fps 351 is. Op een skirm checken ze met 0,3 gr en zal hij alleen maar hoger uitvallen.

Daarbij heb je nu 0,02 te veel. Maar met een andere chrono en bbs ( van een organisatie) kan je nog meer te hoog zitten. Ik zou de gok dus niet nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en AK_Nick
Ik zou de gok ook niet nemen . De chrono's van orga's kunnen afwijken van thuis , dat kan hoger of lager uitvallen. Valt het lager uit heb je mazzel valt het hoger uit dan heb je pech.
 
  • Leuk
Waarderingen: AK_Nick
Ik zou de gok ook niet nemen . De chrono's van orga's kunnen afwijken van thuis , dat kan hoger of lager uitvallen. Valt het lager uit heb je mazzel valt het hoger uit dan heb je pech.
Te veel is te veel. Mocht dit je enige replica zijn en je gaat naar een skirm is het risico vrij groot dat je voor niets komt. Daarbij is mijn verwachting dat je met 0,2 gr de chrono doet gezien je fps 351 is. Op een skirm checken ze met 0,3 gr en zal hij alleen maar hoger uitvallen.

Daarbij heb je nu 0,02 te veel. Maar met een andere chrono en bbs ( van een organisatie) kan je nog meer te hoog zitten. Ik zou de gok dus niet nemen.

Dankjulliewel voor de info wel moet ik zeggen dat het de piek is geweest en alle andere schoten verder rond doe 1.1-1.15 zaten. Ik zal ook nog is testen met de 0.3 gram bb's waar op het airsoftveld waar ik heen ga mee word getest. Heb in ieder geval een minder sterke veer besteld. En dan nog een laatste vraagje ik heb getest met de loop direct tegen de chrono weten jullie hoe ze dat doen op airsoft velden dus of dichtbij of vanaf de minimale afstand en maakt dat nog iets uit voor de joule ?
 
Loop word er altijd in / tegen aan geplaatst. Zo voorkom je afwijkingen / variabelen.

Maakt niet uit of je incidenteel over de 1,2 J komt of constant. Bij de meeste velden ben je de sjaak. Bij een enkeling mag je door of krijg je een full-auto verbod en mag je wel spelen. Maar als je geen andere replica bij je hebt is het risico te groot. En krijg je doorgaans je entree ook niet terug.