We Scar L GBB aanschaf

Ik zou me minder druk maken over welke wel of niet zero vasthouden na wat gebruik en meer met wat je budget is en wat je tof vind, en daar je keuze op baseren. Je weet nu dat zo goed als alle kijkertjes die je in Nederland in de winkel koopt gewoon prima zijn. Blijf gewoon weg bij die ultra goedkope zooi dan komt het wel goed.

Tussen de 50 en 100 euro heb je gewoon een sight die zich prima zal houden op een gbb ,zolang je er niet mee gaat lopen smijten enzo. Heb je meer te besteden zou ik je absoluut, zoals Prinzie ook al zegt, een merk kijker aanbevelen. Simpelweg omdat die nóg degelijker zijn (en er merken als Vortex zijn die inderdaad omruil garantie hebben bij defecten). Ram, Aim-o, Hawke, etc. Allemaal prima merken. En vertrouw je het niet, even op google zoeken naar reviews of op youtube loeren (staat werkelijk vol met reviews van goedkopere kijkers).

Sluit me hier volledig bij aan! :)


Nou ja, verder weinig erover te hebben dan haha.
Atleast heel erg bedankt voor hele uitleg die ik misde :p maar dan weet ik gewoon voldoende nu!
 
Hallo,

Ik zit erover na te denken om een We Scar L GBB aan te schaffen, omdat dit mijn eerste GBB variant is, wil ik niet meteen full out gaan en kijken of ik het chill vindt of niet.

Zelf heb ik wat reviews of andere dingen na gekeken als in, moet er wat vervangen worden zodra hij uit het doos komt.

Ik las dus dat de standaard bucking van deze replica niet geweldig is en dat die beter meteen vervangen kon worden.
Ook daarbij misschien handig om ook de inner barrel hiervan te vervangen, zoja wat zou er worden aangeraden?

Ik heb er 1 gezien bij WGC Shop.
Hoe zit dit verder qua Joule meting of is dit beter te testen zodra alles binnenkomt?

Hopelijk zijn mijn vragen beetje duidelijk, anders hoor ik dat graag!!

Groeten,
Ben/aZRLLL

Hi,
Zie dat deze thread al vrij oud is maar goed here it goes:

Ik ben zelf momenteel ook naar de WE Scar aan het kijken. Ben enorm benieuwd wat je ervaring ermee is en wat je er uiteindelijk van gemaakt hebt!

Moet zeggen ik ben momenteel nog niet helemaal bekend met de regels omtrent “joule”. Als ik het goed zie heeft deze Scar zo uit de schappen een joule van 1.6; Mag je deze wel gebruiken in NL zonder deze tot DMR om te moeten bouwen? Zo ja, welke locaties zijn voor deze replica ideaal?
 
Voor Full auto replica`s is de MAX 1.2

Op het moment dat je daar boven zit mag deze niet full auto. En dan kunnen de regels per locatie sterk gaan verschillen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnyvdb
Had niet zo’n snelle reactie verwacht! Top, dank voor de info.

Helaas dat is niet de reactie waar ik op gehoopt had maar duidelijk verhaal. Dat wil zeggen ombouwen tot een DMR wil ik deze kunnen gebruiken. Volgens mij zijn de regels daarbij exact hetzelfde in Duitsland + België nietwaar?
 
Tot nu was het een makkelijk antwoord ;)

Nu word het helaas minder:(
Ik ken de regels in Duitsland niet dus daar ga ik ook niet verder op in.

Ik ken jou niet en weet ook jou ervarings niveau niet, dus ik ga even uit van nul kennis.

In de basis is GBB niet heel consistent , zeker niet als het apparaat out of the box is.
Een DMR van een GBB maken kan wel, MAAR wil je dit een beetje serieus nemen gaat dit echt kosten met zich mee brengen om er voor te zorgen je replica consistenter en beter presteert.
Bij een AEG is dit ook wenselijk, maar veel minder nodig en ik vermoed tegen veel lagere kosten + er is veel meer kennis + onderdelen voor beschikbaar.

Dan zit je nog met het volgende ''probleem''.
Skirm locaties kunnen hun eigen invulling geven aan bepaalde spel regels.
1 daar van is de regels voor DMR`s.
Sommige locaties stellen de regel: Single shot only. max 1.7 Joule.
Sommige locaties stellen de regel: Single shot only, max 1.7 Joule, 4 schoten per 2 seconden naar eigen inzicht.
En tot daar kan GBB nog.
Er zijn ook locaties die de volgende regel hanteren.
Sommige locaties stellen de regel: Single shot only, max 1.7 Joule, 1 shot per 0,5 seconden.
Sommige locaties stellen de regel: Single shot only. max 1.7 Joule. 1 shot per 2 seconden.
Dit kan alleen met een AEG en Digitale mosfet of HPA met Electric control unit (ECU).
Een GBB DMR zal hier dus niet worden toegestaan.

Dit zijn dus wel een aantal zaken die je zeker even moet weten en moet overwegen voor je daar aan begint.

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, enkel informeren om teleurstelling of onverwachte hoge kosten te voorkomen.

Bevestiging of filteren van fouten in mijn post van andere airsofters / GBB DMR gebruikers zal zeker gewaardeerd worden aangezien ik niet 100% zeker ben van dit alles.

Greetings
 
  • Leuk
Waarderingen: Johnyvdb en QuickFix
Wat betreft Duitsland:
Duitsland heeft een zeer aparte set regels:
- Replica moet Duitse markeringen hebben. Te weten de zogeheten "F" mark in vijfhoek, het kaliber "6mm bb" en de gravering behorende bij de Duitse importeur. In de praktijk betekend dit dat in Duitsland enkel met in Duitsland gekochte replica's gespeeld kan worden (er zijn verhalen bekend dat bij controles om bewijs van aanschaf in Duitsland werd gevraagd).
- Replica's boven de 0,5J mogen enkele single shot kunnen schieten.
- Gas en HPA replica's mogen altijd enkel single shot kunnen schieten.
- Transport dient te gebeuren in een op slot zittende koffer/foedraal die vervolgens in een afgesloten ruimte van het voertuig geplaatst is (Koffer/foedraal mag dus bv. niet op de achterbank liggen).
- Lampen en/of lasers mogen niet op replica's bevestigd zijn op wat voor manier dan ook.
- Lampen en/of lasers die voorzien zijn van een montage voor bevestiging op een wapen zijn verboden om te bezitten voor particulieren.

Wat betreft de J waardes van de WE Scar.
Deze zijn met de juiste onderdelen of met ander gas gewoon onder de 1.2J te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Roy Pie