emiel schoenaers

New Member
11 mrt 2021
2
1
Trophies
2
Geachte iedereen,

Mijn naam is Emiel Schoenaers. Ik ben student Audio en Visual design en al 10 jaar verwent airsofter. Ik ben momenteel bezig aan mijn thesis. Deze gaat over: Airsoft voor de beginner. Concreet wil ik hier mee zeggen dat ik een soort van beginners guide maak waarin alles zal zitten voor mensen die een gezonde interesse hebben in airsoft maar niet weten waar te beginnen.

De thesis bestaat uit 3 delen het schriftelijke deel, het video deel en een extra deel dat ik zelf bijmaak, een boekje.

Nu is mijn vraag voor jullie: Wat wil een beginner allemaal weter? Wat is er relevant om als kennis mee te geven? Bv; kostprijs, duur, locaties, etc..

Ik wil jullie alvast bedanken voor de antwoorden.
Dankzij jullie antwoorden kan ik mijn ondervindingen staven!

Met vriendelijke groeten,
Emiel Schoenaers
 
Wat wilde jij graag weten toen je 10 jaar geleden begon?
Dat is meteen een antwoord op je vraag toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: emiel schoenaers
Dat klopt! Maar jammer genoeg tel ik zelf niet mee als 'research'. Dus ik moet wel degelijk data krijgen van buitenaf dat niet enkel voortkomt uit 'desk research'. De school vraagt altijd achter bewijzen dat ik de informatie niet zo maar uit mijn duim heb gezogen :)

Al vast bedankt voor je antwoord!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sander
Hey Emiel,

Dingen die ik vooraf handig had gevonden om te weten:

- goede websites om replica's en gear te kopen (gunfire, taiwangun, powair6, etc)
- een lijst met instapmodellen van verschillende merken met daarbij de voordelen en prijs.
- welke modellen goed te upgraden zijn voor beginners en welke niet.
- welke upgrades als beginner goed te doen (hop up unit, teflon tapping) zijn en welke niet (gearbox, hardwired mosfet).
- een blow up van een replica met daarop alle onderdelen en een uitleg over de functie van het onderdeel.

Hopelijk heb je hier iets aan, mocht ik nog wat bedenken post ik dat later.
 
  • Leuk
Waarderingen: emiel schoenaers
Hoi Emiel,

Ik ben zelf echt een beginner (pas sinds deze maand nabv) dus ik kan wel wat dingen noemen waar ik over loop na te denken

Geen idee echter of dit nog tijdig is op je thesis die in maart gestart is