Beginnen met HPA

Wasted

New Member
12 feb 2023
3
1
Trophies
2
Beste mede-Airsofters!

Na enkele jaren met AEG replica's te hebben geskirmed wil ik samen met een vriend van me overstappen op HPA. Welke replica's we willen gaan gebruiken moeten we nog bekijken, maar ik kom binnenkort in de VS, en dat leek mij meteen een mooie gelegenheid om wat goedkopere aan een basis HPA uitrusting te komen.

Aangezien we nieuw zijn met HPA wilde ik even voorleggen wat ik in gedachten heb om daar aan te gaan schaffen, met de vraag of jullie vanuit jullie ervaring nog tips en/of aanvullingen hebben en of ik mogelijk iets over het hoofd zie.

Ik dacht aan het volgende:
- Ninja SL2 77/4500 Fles (carbon);
- Ninja pro v2 SLP fles regulator;
- Wolverine Storm Cat5 regulator, eventueel met remote line.
- Mogelijk afzonderlijke remote line, van Ampedairsoft

We gaan waarschijnlijk voornamelijk met Polarstar en/of Wolverine engines spelen. Ik ben van de categorie graag meteen goed doen, dus heb niet zoveel moeite om wat te investeren in mijn hobby. Het vullen van de fles willen we (thuis) gaan doen met een duikfles. De grootte van de ninja fles is bewust zo gekozen omdat we verwachten daar een hele dag mee te kunnen skirmen.

Tips, adviezen, aanvullingen, alles is welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskrop
Mocht ik nou van 0 af alles moeten kopen zou ik persoonlijk voor een Wolverine mtw gaan.
Is gewoon zo'n solide systeem, schiet out of the box best prima en met paar upgrades die makkelijk te doen zijn zeer goed.

Mocht je geen mtw (ar15/m4) willen zou ik nog steeds bij wolverine zweren.
Ook voor de reg is de storm, al helemaal de cat 5 echt een goeie keuze.
Lijn van de cat 5 is iets stugger dan de oude normale on tank reg. Niet perse is een upgrade naar een custom lijn nodig, is meer cosmetisch.

Carbon flessen zijn top. Heb nu zelf 1x 1.5l, 2x 1.1l en 1x .25l maar denk dat ik zelf 1x 1.1l verkoop en een 6.8l duikfles haal.

77ci is inderdaad prima formaat, omgerekend ongeveer 1.2l uit m'n hoofd.
Met m'n 1.5l heb ik ooit een dag +/- 10k bb's geschoten en was volgensmij niet eens leeg na dat.

Je hoeft niet nog een losse tank reg te kopen, wat ik kan zien zit er al een pro reg op die ninja tanks.
Weet niet hoe duur deze zijn maar een andere optie is een armotech tank te halen met een first strike reg.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust of stuur een pb
 
  • Leuk
Waarderingen: Wasted en QuickFix
Powair6 1.5l (worden niet meer verkocht, de gene die ik heb)
Armotech 1.1l met first strike reg
Hkarmy aerolite 1.1l met hun reg
Dye 0.25l met idk wat voor reg, maar dit is gewoon een rebranded armotech tank

In grip line is gewoon prima, run de mijne al bijna 4 jaar in m'n mtw
 
  • Leuk
Waarderingen: Wasted en Chefke453
@Thomaskrop, aller eerst bedankt voor je reactie(s)! Top dat je de moeite neemt een HPA noob als mij op weg te helpen ;)
En ik ga zeker eens kijken welke opties er zijn voor een mtw.

Voor jou en eventuele anderen die hier verstand van hebben nog enkele aanvullende vragen:
Uiteraard heb ik online naar de nodige informatie gezocht, maar vindt het wel lastig dit te vertalen naar de NL situatie. Mogelijk dat je of iemand hier nog wat duidelijkheid over kan geven. Ik wil het wel graag via het forum doen, aangezien anderen mogelijk met dezelfde vragen zouden kunnen zitten...

- Ik ben het e.e.a. tegengekomen over EU en US adapters / connectoren. Is dat iets waar ik rekening mee moet houden? En zo ja, waar / wanneer ga ik dit dan merken / last van hebben? Bijv. kan ik elke line aansluiten op op elke replica / engine?
- Ik lees online verschillende meningen over een SLP tankregulator en een reguliere HPA regulator. Wat zou hierin de meest verstandige keuze zijn? Ik speel zowel binnen als buiten, maar hoofdzakelijk single shot of soms in burst. Full auto gebruik ik eigenlijk alleen als ik het idee heb dat iemand erg zijn best doet mijn treffers te negeren...

Alvast bedankt!
 
@Thomaskrop, aller eerst bedankt voor je reactie(s)! Top dat je de moeite neemt een HPA noob als mij op weg te helpen ;)
En ik ga zeker eens kijken welke opties er zijn voor een mtw.

Voor jou en eventuele anderen die hier verstand van hebben nog enkele aanvullende vragen:
Uiteraard heb ik online naar de nodige informatie gezocht, maar vindt het wel lastig dit te vertalen naar de NL situatie. Mogelijk dat je of iemand hier nog wat duidelijkheid over kan geven. Ik wil het wel graag via het forum doen, aangezien anderen mogelijk met dezelfde vragen zouden kunnen zitten...

- Ik ben het e.e.a. tegengekomen over EU en US adapters / connectoren. Is dat iets waar ik rekening mee moet houden? En zo ja, waar / wanneer ga ik dit dan merken / last van hebben? Bijv. kan ik elke line aansluiten op op elke replica / engine?
- Ik lees online verschillende meningen over een SLP tankregulator en een reguliere HPA regulator. Wat zou hierin de meest verstandige keuze zijn? Ik speel zowel binnen als buiten, maar hoofdzakelijk single shot of soms in burst. Full auto gebruik ik eigenlijk alleen als ik het idee heb dat iemand erg zijn best doet mijn treffers te negeren...

Alvast bedankt!

98% van de hpa gebruikers gebruiken US adapters dus zou hiervoor gaan.
EU is iets wat het leven in is geroepen maar eigenlijk niet echt gebruikt wordt.
Wolverine en polarstar hebben beide US female connector op hun standaard flex lijnen zitten.
Wolverine in grip line is ook US

Qua slp tanks is beetje zelfde als met eu lijnen
Zijn maar heel weinig die ze gebruiken
Had een iets goedkopere instap maar tegenwoordig ook niet meer als je kijkt naar een balystik regulator voor 800psi tanks
Dus zou lekker voor een 'normale' 800psi luchttank gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix en Wasted