Boardgaming!

Jan

Well-Known Member
10 mei 2014
3.489
2.077
Trophies
30
Getting our nerd on; Zijn hier boardgamers aanwezig?

Ik mag met mijn vriendin graag een bordspel spelen. En dan hebben we het niet over Monopoly (wil je weten hoe je dat kan winnen en gelijk duidelijk kan maken aan je medespelers hoe verouderd dat spel is, let me know ;) ) maar typische eurogames en andere toffe bordspellen.

We hebben inmiddels een mooie collectie en nog een hoop op de lijst. Onze favorieten:

Heroes of Normandie
Memoire 44
Flashpoint (coop)
Robinson Crusoe (coop)
Quadropolis
Pandamic
Seven Wonders
Agricola
 
We zijn laatst gaan kijken naar Imperial Settlers omdat de stijl daarvan me aansprak. Vroeger heb ik settlers 1 en 2 helemaal grijs gespeeld. De stijl van Imperial Settlers lijkt er bijna 1 op 1 op dus leek het een no brainer.

Jammer genoeg zit daar bijna geen interactie in tussen de spelers en kan je een gebouw dat je wilt bouwen, zonder al te veel moeite bouwen.

Voor ons niet spannend genoeg. Weet iemand een spel waar je wel echt bezig gaat met het opbouwen van een rijkje en je interactie hebt met de andere spelers?
 
Oh damn...
Ik vind een boardgame wel tof, maar ben zelf echt (nog) lvl Monopoly (onwetende (lekker zo laten :p)) speler en dan speel ik t echt bar weinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
HON!!! We moeten echt snel weer een epic scenario opzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
HON!!! We moeten echt snel weer een epic scenario opzetten.
Yes idd!!

Ben nu bij de schoonouders nog een andere klassieker aan het doen ;)
 

Bijlagen

  • IMG_6123.JPG
    IMG_6123.JPG
    998,2 KB · Weergaven: 319
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Oh I love board games, bij ons in de stad zit een speciaal zaak voor wargaming maar ook bordspellen. Zo af en toe neem ik een spel daarheen op de wargame avond en dan doen er altijd mensen mee of ik organiseer het thuis. Hierdoor heb ik de volgende spellen staan:

- Ticket to Ride
- Alhambra
- Russian Railroads
- Smallworld
- Munchkin
- Kingdom Builder
en de beste:
- EPIC SPELL WARS OF THE BATTLE WIZARDS: DUEL AT MT. SKULLZFYRE

Mensen die wat meer van tactiek spelletjes houden dan is Alhambra en zeker Russian Railroads aan te raden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Ticket to ride heeft mn broer met zijn vrienden gespeeld, zie je ook in een hoop winkels staan. Nog nooit zelf gespeeld haha! Heb jij de basis versie?

Kingdom builder klinkt ook interessant!
 
Ticket to ride heeft mn broer met zijn vrienden gespeeld, zie je ook in een hoop winkels staan. Nog nooit zelf gespeeld haha! Heb jij de basis versie?

Kingdom builder klinkt ook interessant!

Ik heb hier de basis versie, de 1906 uitbreiding en de Nederland uitbreiding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Als je echt boardstyle games leuk vind moet je hearthstone eens proberen ;)
Is wel alleen online dus helaas geen fysieke boardgame, maar zeker leuk om te spelen en zeer verslavend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Hearthstone heeft mij weer aan de magic geholpen ;) had nog een verzameling van vroeger liggen maar inmiddels ook wat uitbreidingen gekocht van moderne kaarten.
 
Geloof het of niet ik speel af en toe bij mijn moeder of bij mij thuis scrabble en fanatiek hoor , ze zegt ook altijd Robin wel met punten he , en voor je het weet haalt ze het kladblok er bij , die is me een partij fanatiek hahahaha

Leuk en ontspannend (meestal) o_O
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Colonisten van catan is idd erg leuk. Spelen we te weinig helaas. Is weer erg lang gelee.
We hebben er ook bult uitbreidingen bij zelfs een duitse (moet ooit nog vertaald worden.

Ticket to ride hebben we ook een aantal van. Is meer spel van mijn vrouw.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Geloof het of niet ik speel af en toe bij mijn moeder of bij mij thuis scrabble en fanatiek hoor , ze zegt ook altijd Robin wel met punten he , en voor je het weet haalt ze het kladblok er bij , die is me een partij fanatiek hahahaha

Leuk en ontspannend (meestal) o_O
Nice Robin! Dat is dan weer iets dat ik echt nooit speel haha! Maar wel tof dat ze zo fanatiek doet met een kladblok erbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
wij zijn altijd fanatiek met 30 seconds, of lekker Cards Against Humanity aan het spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Cards Against Humanity is inderdaad heel erg leuk. Ik heb het een aantal maanden terug met 3 vrienden gespeeld. Je moet wel een beetje grove, duistere humor hebben maar als je dat hebt, is het echt hilarisch :p
 
Jaaa! Cards against humanity wil ik ook nog een keer ja! :3

Het lastigste van CaH is dat sommige mensen geen idee hebben wat ze lezen. Of de referentie niet snappen..

Soms is het ook een leuk spelletje o. de persoon die het meeste moeite met Engels lezen heeft de meest ongebruikelijke woorden toe te spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: manderspaul en Jan