Combat Events 15 / 16 /17 mei vliegbasis Twente

Ik ken de gasten die het organiseren. Ik heb ze een berichtje gestuurd met een soort van samenvatting van jullie reacties en daar wraen ze erg blij mee. Ze gaan nu aan het werk met nieuwe communicatie om wat vragen voor jullie te beantwoorden.
Voor mij is het iets waar ik zeker bij wil zijn.
Het zijn goede organisatoren dus ik vertrouw het met hun wel aan :)
Kijk uit naar de antwoorden van de vragen.
Al is het een *** event, tis een unieke locatie en dat al meegemaakt te hebben (met mogelijk 350man) gaat denk ik niet vaak voorkomen in NL.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Kijk uit naar de antwoorden van de vragen.
Al is het een *** event, tis een unieke locatie en dat al meegemaakt te hebben (met mogelijk 350man) gaat denk ik niet vaak voorkomen in NL.

Of als het een succes wordt juist wel ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
kleine update:

Waarschijnlijk wel avond missies en geen nacht missies
Ze zijn nog aan het kijken naar definitieve invulling van het programma.

LMG's en HMG's gaan ze voor de spelbeleving niet toestaan.
Geen idee waarom. Full auto is wel gewoon toegestaan namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Thomaskrop
LMG's en HMG's gaan ze voor de spelbeleving niet toestaan.

Hoe wil je dan een comsim/milsim/ whatever sim houden als je een integraal onderdeel van je fireteams en squads niet toestaat? Als het voor de spel beleving is, dan hoop ik dat ze er niet goed genoeg over hebben nagedacht.

Dit lijkt steeds meer een veredelde skirm over meer dagen. Combat gaat niet de hele dag door. Je mag ook niet zelf koken, eigenlijk niet eens je eigen drinken meenemen. Bij een serieuzere sim over meerdere dagen hoort de optie om zelf te kunnen koken, niet om in de rij van de snackbar te gaan staan. Niet je eigen drinken meenemen klinkt als pure commercie.

Het event is ook pittig duur, borderwar is goedkoper voor langer en dat is met vroegboekkorting. Voor een eerste keer lijkt me dit onverstandig.

Zaak van alles te bewijzen, niks te verliezen dit. Ik ben uiterst benieuwd naar de AAR achtef.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix
Mid caps only maar wel full auto? Ik snap het helemaal niet meer waar ze naar toe willen. Het is bos, dat de lmg het spel vast zet lijkt me onzin. Single only en burst werkt altijd prima. Liever geen eten en drinken meenemen vind ik absurd. Het lijkt op dat zoals maffo zegt aardig commercieel te worden. Als protest zou je bijna een shoarma en pizza boer regelen bij t hek.

Ik heb snel een kaartje gekocht omdat ik dit initiatief wil ondersteunen en gemeente Enschede kennende krijg je hiermee maar een kans. Het is nog lang geen mei en kan nog veel veranderen in 5 maanden maar begin kan beter. Mochten ze meer spelers willen aantrekken dan zullen ze echt wat moeten aanpassen. Wat ik hier lees en hoor op discord is sceptisch en dit wordt zo alleen maar meer.
 
Ik blijf wantrouwend dit verhaal in de gaten houden. was skeptisch en blijf dit tot er duidelijkheid is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
als je bij een 3daags evenement waarbij je kampeert geen eigen drinken mee mag nemen en geen eten mag koken dan valt het evenement voor mij af.

van de site gehaald:
Can i cook up my own food or bring drinks?
Preferably not! We have agreements with the site about catering, etc.. This is mostly because we don’t allow open fire and secondly, to keep the prices down for a site such as this. We will be selling bottles of water for a reasonable price. We are also looking into a BBQ on the Saturday evening.

Dit zet voor mij in ieder geval een definitieve nee door het evenement. Het evenement opzich is niet super duur maar wel duurder dan een weekend skirm. Als er dan ook nog eten en drinken alleen op locatie is waar geen prijzen van bekend zijn voor iets wat op het moment een veredelde weekend skirm lijkt, nee dankje

ik blijf het in de gaten houden, maar de informatie waar ze nu mee blijven komen is nou niet echt positief
 
kleine update:
Waarschijnlijk wel avond missies en geen nacht missies
Ze zijn nog aan het kijken naar definitieve invulling van het programma.

LMG's en HMG's gaan ze voor de spelbeleving niet toestaan.
Geen idee waarom. Full auto is wel gewoon toegestaan namelijk.

Misschien een idee om de organisatie te wijzen op dit forum en alle communicatie te laten verlopen door een door Combat Events aangemaakt account. Ik zou het in ieder geval als organisatie niet fijn vinden als iemand van "horen en zeggen" (volgens mij zit je er veel dichter op maar dan alsnog) informatie dropt op een forum welke niet positief ontvangen lijkt te worden.

Tot nu toe is het evenement een groot vraagteken met halve informatie en vind ik het persoonlijk op dit moment maar een vage bedoeling. Ja de locatie is uniek (en vet) maar er zijn nu nog zoveel haken en ogen welke mij (en mijn team) beletten kaartjes te kopen.
Het feit dat de prijs nu al behoorlijk aan de hoge kant is en dat deze de komende periode alleen nog maar zal stijgen gaan werkt niet echt bepaald in het voordeel.

Je hebt als organisatie een super vette locatie geregeld met gigantisch veel potentie en wat doe je?
Je gooit een website in de lucht die half/niet werkt, deelt niet tot nauwelijks informatie, gooit als klap op de vuurpijl er ook nog eens een paar dubieuze regels tegen aan wat betreft de catering en verbiedt, nadat de kaartverkoop al is gestart, ook nog eens opeens LMG's terwijl het annuleren van tickets niet mogelijk is.

Klinkt als een absolute succesformule!

Ik vraag me oprecht af wie deze business case heeft geschreven.... en wie hem heeft goedgekeurd....
 
Laatst bewerkt:
Geen LMG, bijna geen snipers? 6 per team op 350 man is niets, zeker als je er stiekem van uit gaat dat er een paar tussen zullen zitten die niet zo goed zijn.

Ik kan wel de lmg rol stiekem vullen met mijn assault, ik heb toch 180rd midcaps en daar tien stuks van. Als je toch full auto mag :confused:

Ik blijf het in de gaten houden maar dit klinkt niet heel positief
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Olaf
Ze verbieden eigen eten en drinken niet, het heeft alleen hun voorkeur dat dit niet gebeurd, maar mag dus zeker wel.

1 van de redenen voor het niet klaarmaken van eten begrijp ik opzich, geen open vuur.... 3 regels later, we proberen er een BBQ te regelen... Kan natuurlijk zonder open vuur, maar vind het alsnog wat vreemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Als je met de wetenschap dat tickets niet terug te sturen zijn toch een ticket koopt, vervalt dan ook je 14-daagse bedenkperiode die je wettelijk hebt? Er komt allemaal nieuwe info online die ik niet had toen ik mijn tocket kocht en ik begin intussen behoorlijk van mijn aankoop af te zien.
 
Als je met de wetenschap dat tickets niet terug te sturen zijn toch een ticket koopt, vervalt dan ook je 14-daagse bedenkperiode die je wettelijk hebt? Er komt allemaal nieuwe info online die ik niet had toen ik mijn tocket kocht en ik begin intussen behoorlijk van mijn aankoop af te zien.
Je bent akkoord mee gegaan dat t je ticket non refundable is.
Je kan het wel doorschuiven naar iemand anders las ik, ik heb nog een maatje van me die ticket wilt dus als je combatevents een mailtje/IG bericht stuurd hoe en wat wil ik je wel helpen ervan af te raken.
 
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een kaartje, ik bied hierbij de mijne ook aan.
Ik speel altijd met lmg en dat ze zo de deur dicht gooien voor lmgs vind ik jammer. Dus daarom kaartje in verkoop.
 
Laatst bewerkt:
Als je met de wetenschap dat tickets niet terug te sturen zijn toch een ticket koopt, vervalt dan ook je 14-daagse bedenkperiode die je wettelijk hebt? Er komt allemaal nieuwe info online die ik niet had toen ik mijn tocket kocht en ik begin intussen behoorlijk van mijn aankoop af te zien.

Dit is wat ik op wet advies sites tegenkom:
Tickets zijn uitgesloten van de Wet koop op afstand. Je koopt namelijk niet echt een stukje karton, maar je krijgt het ticket als bewijs dat je een dienst mag afnemen op de vermelde datum. En dergelijke diensten van vrijetijdsbesteding op specifieke datum zijn uitgesloten van de Wet koop op afstand.

Dus of je kaartje doorverkopen aan iemand anders en anders mag hij de prullenbak in ben ik bang. Als ze een optie hadden met annuleringsverzekering erbij dan had dit een compleet ander verhaal geweest, maar deze optie bieden ze niet.
 
Dit is wat ik op wet advies sites tegenkom:
Tickets zijn uitgesloten van de Wet koop op afstand. Je koopt namelijk niet echt een stukje karton, maar je krijgt het ticket als bewijs dat je een dienst mag afnemen op de vermelde datum. En dergelijke diensten van vrijetijdsbesteding op specifieke datum zijn uitgesloten van de Wet koop op afstand.

Dus of je kaartje doorverkopen aan iemand anders en anders mag hij de prullenbak in ben ik bang. Als ze een optie hadden met annuleringsverzekering erbij dan had dit een compleet ander verhaal geweest, maar deze optie bieden ze niet.

Juridisch gezien heb je in dit geval wel zeker enige houvast. Het klopt inderdaad dat het herroepingsrecht over het algemeen niet van toepassing is op tickets voor evenementen. Echter is er in 2011 al eens een rechtszaak geweest waarbij een online ticket toch kon worden herroepen aangezien de verkopende partij niet voldeed aan de informatieverplichting (oa mededelingsplicht). Het verkopen van een ticket en nadien regels erbij verzinnen waardoor een LMG speler niet met zijn main replica kan spelen voldoet daar in mijn inzien aan, want indien de koper voor de koop over deze informatie beschikte; had hij nooit het kaartje gekocht.
Daarnaast zou je beroep kunnen doen op dwaling (art 228 v/h BW6). Dus ja, je kan zeker wel proberen je geld terug te krijgen indien je de ticket niet verkocht krijgt.

#Ontopic. Mijn vrienden en ik zijn ook nog aan het twijfelen of we gaan. Aan de ene kant willen wij graag dit soort evenementen vaker in Nederland zien, maar aan de andere kant is er voor 100 euro nog te weinig duidelijkheid. Ik wacht dus nog even af.
 
Juridisch gezien heb je in dit geval wel zeker enige houvast. Het klopt inderdaad dat het herroepingsrecht over het algemeen niet van toepassing is op tickets voor evenementen. Echter is er in 2011 al eens een rechtszaak geweest waarbij een online ticket toch kon worden herroepen aangezien de verkopende partij niet voldeed aan de informatieverplichting (oa mededelingsplicht). Het verkopen van een ticket en nadien regels erbij verzinnen waardoor een LMG speler niet met zijn main replica kan spelen voldoet daar in mijn inzien aan, want indien de koper voor de koop over deze informatie beschikte; had hij nooit het kaartje gekocht.
Daarnaast zou je beroep kunnen doen op dwaling (art 228 v/h BW6). Dus ja, je kan zeker wel proberen je geld terug te krijgen indien je de ticket niet verkocht krijgt.

#Ontopic. Mijn vrienden en ik zijn ook nog aan het twijfelen of we gaan. Aan de ene kant willen wij graag dit soort evenementen vaker in Nederland zien, maar aan de andere kant is er voor 100 euro nog te weinig duidelijkheid. Ik wacht dus nog even af.
 
denk dat ze Beter door die verandering van regels coulant kunnen zijn; refund van 100 euro is altijd nog goedkoper dan een juridische procedure.
 
denk dat ze Beter door die verandering van regels coulant kunnen zijn; refund van 100 euro is altijd nog goedkoper dan een juridische procedure.

Dat klopt, daarnaast is de juridische weg in mijn ogen ook altijd een van de laatste opties. Graag zou ik willen dat wellicht een van de organisatoren een Q en A zou willen doen op het forum. Wellicht ontstaat er dan een stuk meer duidelijkheid en zal het event denk ik ook meer tickets verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Lijkt me geweldig om meer van dit soort evenementen te zien in nederland. We zijn het hard aan het overwegen met onze groep.

Wat ons vooral tegen houdt op dit moment is het gebrek aan informatie, de slechte kennis van de organisatoren (maatje vroeg of een flecktarn vest etc goed is of dat het echt groen moet zijn, kreeg de vraag terug wat flecktarn is.)
En dan: er is geen stroom, maar misschien gaan we wel een oplaadpunt via een third party regelen. Aka, betaald een 5v usb aansluiting zoals op festivals..?

Als ik dan nu lees dat van je kaartje af zien ook geen optie is.. als het evenement straks helemaal niet door gaat, ben je die 100-125-150 eu dan gewoon kwijt? Onder het mom van reeds gemaakte kosten dekken, helaas maar risico van het vak?

Persoonlijk ben ik van de aanpak doe het goed of doe het niet. Als ik dan al dit halve werk zie vraag ik me wel af of het evenement beter is geregeld, of dat ze ook gaandeweg alles maar een beetje in het vat gieten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Olaf
Opzich leuk dat zoiets in Nederland word georganiseerd , 3 dagen aan 1 stuk is wat teveel voor deze ouwe haha
 
Laatst bewerkt door een moderator: