De "Help ik wil beginnen met sniper zijn, welke sniper moet ik haluh en wat kan het kosten?" guide.

Ties

Well-Known Member
1 aug 2014
425
164
Trophies
13
Laat ik er maar meteen in duiken.
Ik ga hier 4 opties voor stellen met enkele budget gradaties qua upgrades die naar mijn mening top zijn om mee te beginnen. Dit zodat jullie een redelijk idee kunnen krijgen wat wat er nodig is en wat het kan kosten.

Optie 1)
Heb je geen zin om zelf allemaal upgrades te installeren en heb je veel geld, dan is de
Novrich SSG-24 een prima keuze.
Prijs komt incl. belasting en inklaring's kosten rond de €650-700

Als je het wel ziet zitten om je eigen rifle uit elkaar te halen en weer met andere onderdelen in elkaar te zetten
dan zijn de volgende opties iets voor jouw:

Optie 2)
De JG Bar-10 G-spec (kloon van de TM VSR-10). Deze heeft het meest potentieel in range en acuratesse, is licht, relatief compact en heeft veel upgrade onderdelen.
Low budget build
-Base rifle+scope €145
-ASP Trigger, piston, springguide, M140 veer. €100
-AA Inner barrel €30 (*Je kan ook de stock barrel gebruiken mocht je echt weinig centjes hebben)
-ML hop up arm €18
-ML autobot bucking €11
-(Duck)tape barrel spacers €meh..
exl. verz. Total €304 (*€274)

Medium budget build
-Base rifle+scope €145
-ASP Trigger, piston, springguide. €100
-ASP cilinderhead €10,50
-ML M145 veer €18
-AA hop up unit €54
-AA Inner barrel Spacer €15
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
-ML Crazy jet barrel €53
exl. verz. Total €416,50

High budget build

-Base rifle+scope €145
-ASP Trigger, piston, springguide. €100
-EdGi Barrel €115
-EdGi Barrel spacers €30
-AA hop up unit €54
-AA cilinder kit €80
-ML M145 veer €18
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
exl. verz. Total €563

Optie 3)
Als je nou echt van knutselen en D.I.Y houd, hebt tijd te veel en/of je wil/kan er echt zo min mogelijk aan uitgeven dan bied de Well MB-01 (kloon van de Maruzen type96) jou die optie.
Je kan er natuurlijk ook gewoon geld tegen aan gooien als je dat meer schikt.
Het is een prima te hanteren rifle echter wel wat langer, vierkanter en zwaarder(er zitten gewichten in de stock die je er uit kan halen, scheelt een hoop). Ook veel upgrade mogelijkheden en in 3 kleuren beschikbaar.

Super low budget ik heb tijd te veel build
-Base rifle €90
-Scope €25
-Upgrade setje €19 (piston, spring en spring guide. Gaat vooral om de piston.)
Of -Piston €25
-Ducktape barrel spacers
-Flos draad en teflon tape
exl. verz. Total €134 (€140)
DIY mods die enig sinds noodzakelijk zijn bij deze build(guides zijn ergens op internet te vinden, youtoep en airsoftsniperforum zijn goeie plekken om te starten, wel Engels.):
-De bucking flat hoppen en de hop up arm daar op aanpassen.
-Airseal in de hop up verbeteren, flosdraat en teflon tape zijn hier voor van toepassing.
-Barrel beter(strakker) in de hop up monteren zodat er geen speling is.
-Hop up arm shimmen tegen zijwaartse speling.
-Hop up ring klemmen tegen wiebelen.

Low budget build
-Base rifle €90
-Scope €25
-ASP Pison €25
-AA hop up €55,50 (alleen compatible met een aeg barrel en bucking)
-AA barrel spacers €15
-Madbull steel barrel €44
-G&G Cold-Resistant bucking €9
exl. verz. Total €263,5

Medium budget build
-Base rifle €90
-Scope €25
-ASP upgrade set €65 (cilinder,cilinder head, piston, spring, springguide)
-AA hop up €49(alleen compatible met een aeg barrel en bucking)
-AA barrel spacers €15
-Madbull steel barrel €44
-G&G Cold-Resistant bucking €9
exl. verz. Total €303,5

High budget build

-Base rifle €90
-Scope €65
-ASP trigger €65
-AA hop up €49(alleen compatible met een aeg barrel en bucking)
-AA Cilinder set €80
-AA piston €35
-AA spring guide €24
-AA spring €13
-AA barrel spacers €15
-Prometheus barrel €70 (dat i korter is maakt niet uit)
-Truehup bucking €25
exl. verz. Total €458,5
 
Laatst bewerkt:
Optie 4)
Wil je nou toch iets anders omdat je de looks niks vind of omdat de meeste er al mee rond sneaken, rennen, banjeren of rollen. Of wil je gewoon een snipper met het magazijn op de juiste plek die betrouwbaar is.
Dan kun je de Amoeba Striker S1 overwegen.
De Striker presteert ook redelijk goed uit de doos dus upgraden in niet perse noodzakelijk. Echter zullen top aeg's je wel in de nek hijgen.

"Low" budget build
-Base rifle €230
-AA hop up unit €57
-AA barrel spacers €15
-AED 90* sear kit £27.99 €32
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
exl. verz. Total €355

Medium budget build

-Base rifle €230
-CPSB Cilinder kit £100 €112
-AA hop up unit €57
-AA barrel spacers €15
-AED 90* sear kit £27.99 €32
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
exl. verz. Total €467

High budget build

-Base rifle €230
-EdGi full upgrade set €450
-AA hop up unit €57
-ML autobot bucking €11
-ML omega nub €10
exl. verz. Total €758

Let Op: De striker S1 heeft wel een na deel dat door het cilinder ontwerp de S1 een nadelige lucht volume verplaatsing heeft voor zwaardere bbs(tot .3gr is oke). Dat wil zeggen dat er niet genoeg lucht aanwezig is in de cilinder om zwaardere bbs volledig de Loop uit te "blazen". Hierdoor word de bb instabiel aan het eind van de loop en heeft dat nadelig effect op de accuratesse van je rifle. Wat je er aan kan doen is de outer barrel inkorten en een kortere inner barrel gebruiken. Uitgebreidere info kun je HIER lezen(Engels).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Taurinense en Benjah
Of eerst je tekst in word schrijven en dan posten met gelijk de rest er achteraan in volgende posts.
 
Verre weg het beste antwoord dat ik ooit op een forum heb gezien. MIJijn complimenten.Niets meer aan doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties
Kunnen we ook niet zo iets krijgen voor de assault spelers ;)

Ziet er goed uit toch intresant om door te lezen:)
 
@Rebelattack Hey Rebel, misschien dat jij dit weet: Passen deze onderdelen ook in verschillende sniper rifle's? Zoals bijvoorbeeld mijn Dragunov SVD (A&K)?

Was van plan binnenkort te kijken voor upgrades aan m'n geliefde SVD :p
 
Nope, meeste systemen zijn specifiek, daarom dat Ties ook voor verschillende snipers een lijstje heeft gemaakt. Je hebt bijvoorbeeld het VSR systeem, L96 Marui en Tanaka systemen en nog veel meer. Airsoftpro maakt wel een hoop onderdelen zeker voor de A&K maar ik zou eens aan Strelok vragen wat hij er aan heeft geupgrade want volgens mij heeft hij al wat airsoftpro upgrades al geïnstalleerd en ook een R-hop laten installeren. Iig dat had hij me toen vertelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Oké goed om te weten, ik zal dan even research doen naar wat er al in zit. En waar upgrades mogelijk zijn. Thanks voor de info ^^
 
Oké goed om te weten, ik zal dan even research doen naar wat er al in zit. En waar upgrades mogelijk zijn. Thanks voor de info ^^
Mocht je m nog niet gevonden hebben HIER is het een en ander aan parts te vinden voor de SVD. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik zit toch wel met een probleempje. Als ik straks sniper aanschaf en vind het helemaal niks dan is het ook zonde. Was hier maar een huur een replica voor een dag groep.

Want out of the box kan een AEG het ook. Maar helemaal upgraden ben je paar honderd Euro verder.

Iemand suggesties?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wijnand
Enige probleem met een huur-sniper is dat deze, zonder dat de verhuurder daar veel geld en moeite insteekt, niet zal kunnen meekomen met de rest van het materiaal op een veld.
En inderdaad kun je net zoveel geld steken in een aeg als in een sniper, echter bij een sniper maken de upgrades veel meer een verschil als bij een AEG.
 
Enige probleem met een huur-sniper is dat deze, zonder dat de verhuurder daar veel geld en moeite insteekt, niet zal kunnen meekomen met de rest van het materiaal op een veld.
En inderdaad kun je net zoveel geld steken in een aeg als in een sniper, echter bij een sniper maken de upgrades veel meer een verschil als bij een AEG.

Na er over na te denken snap ik wat je bedoelt, maar het klinkt nu echt alsof een AEG upgraden geen kut uit maakt XD. Ik snap dat het upgraden van een sniper een grotere toename van range geeft dan een AEG, maar toch kan je met een AEG ook wel een stuk verbeteren zeker op de goedkopere modellen.

Ben het met je eens huur snipers zijn of crap omdat ze stock zijn of het is voor de verhuurder het niet waard.

Daarbij hoef je niet per se veel geld in een sniper te stoppen om er een dagje mee te kunnen spelen met gewoon goede performance. Bucking, nub en barrel zijn het belangrijkst upgrade die en houd de rest stock en speel er mee, als je het wat vind dan ga je er mee verder, zo niet dan verkoop je het geheel met een klein verlies.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie