De "Help ik wil beginnen met sniper zijn, welke sniper moet ik haluh en wat kan het kosten?" guide.

Hallo allemaal.

Ik heb via via een Bar-10 kunnen kopen voor weinig en ben daar nu een beetje mee aan het kijken hoe het bevalt. Zo uit de doos valt het me helemaal niet tegen na alle verhalen die ik gelezen heb. Uiteraard kan het beter en daarom heb ik deze 3 pagina;s ook uitgebreid gelezen.

Wat ik me nu afvraag....... Specifiek voor de Bar-10 bedoel ik dan nu even.... Wat leverd de investering zoals in de openingspost nu echt op aan range en accuratesse ??? Ik begrijp heel goed dat meer, en soms duurdere, upgrades een beter resultaat geeft maar kan nergens een globaal overzicht vinden van wat bv de 3 opties zoals genoemd als resultaat hebben.

Kan iemand daar wat meer over vertellen ???


Grt Johan
 
Hallo allemaal.

Ik heb via via een Bar-10 kunnen kopen voor weinig en ben daar nu een beetje mee aan het kijken hoe het bevalt. Zo uit de doos valt het me helemaal niet tegen na alle verhalen die ik gelezen heb. Uiteraard kan het beter en daarom heb ik deze 3 pagina;s ook uitgebreid gelezen.

Wat ik me nu afvraag....... Specifiek voor de Bar-10 bedoel ik dan nu even.... Wat leverd de investering zoals in de openingspost nu echt op aan range en accuratesse ??? Ik begrijp heel goed dat meer, en soms duurdere, upgrades een beter resultaat geeft maar kan nergens een globaal overzicht vinden van wat bv de 3 opties zoals genoemd als resultaat hebben.

Kan iemand daar wat meer over vertellen ???


Grt Johan
Het allermeeste zal je winnen met de hopup, bucking en barrel.
Als je hier een mooi setje van in zet heb je al een erg sterk begin. Verder is dan alleen de consistentie nog verder te verbeteren (en eventueel het gebruiksgemak, maar dat zie ik niet per se als prestaties)
 
Als je hier een mooi setje van in zet heb je al een erg sterk begin.

Bedankt voor je snelle reactie Crix. Dit is inderdaad wat iedereen zegt op de verschillende fora. Maar niemand durft er iets bij te zeggen over wat zo'n upgrade (laten we zeggen optie 1 van deze topic) nu echt oplevert. Ik hou niemand vast aan een metertje maar .....

Moet ik denken aan +10 meter of +25 meter (ik bedoel dan uiteraard enigsinds gegroepeerd geschoten) tenopzichte van de standaard replica ??
 
Ligt er natuurlijk aan hoe hij nu al presteert,maar doorgaans is zonder hocus pocus rond de 2,3 joule met bijvoorbeeld een action army hopup, een maple leaf autobot bucking en bijvoorbeeld een maple leaf crazy jet makkelijk de 75 tot 80 meter te halen waarbij je simpel mens formaten kan raken zonder eerst mis te schieten. Dit kan je verder nog verbeteren met een goede airseal om de consistentie te verbeteren (en dus de precisie) maar je kan er ook nog wat meer uit krijgen met een Rhop of een luxere barrel. (Of een minder luxe barrel en dan zelf lappen)

Je hoort vaak genoeg dat mensen dit denken te halen met een assault rifle op 1,2 joule. Maar in de praktijk kom je ook bij erg goed afgestelde assault rifles niet heel veel verder dan 60 meter. (In airsoftmeters is de 100 nog te halen natuurlijk :p)

Door de tijd heen heb ik ook al van alles geprobeerd met mijn sniper, het ene is drop in en het andere is maatwerk, maar dat is puur om de laatste beetjes er uit te persen.

Verder kan je gaan voor bijvoorbeeld een lichtere triggerpull, een lichtere trekker, er voor zorgen dat hij extreem stil is. Wat je maar wilt en wat je het maar waard vindt. Verder moet je bij 0,4 gram max gewicht en 2.3 joule max kracht niet veel meer verwachten dan 80 meter. (Alles meer is natuurlijk mooi, maar verwacht geen 100+ meter),
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Raum
Kijk dit is dus wat ik wilde weten. Dank je wel Crix

Zo rond de 70-75 meter ben ik best tevreden mee. En ik ben geen voorstander van headshots indien er genoeg andere lichaamsdelen te raken zijn dus als ik op die afstand een gemiddeld lichaam raak ben ik tevreden voor nu. Uiteraard zal er mogelijk wel nog meer aan het een en ander gesleuteld gaan worden in de toekomst maar voor nu .......

Wat ik tot nu toe heb uitgezocht om als eerste te gaan upgraden zijn:
Elements M145 VSR-10 Spring
Action Army Action army VSR-10 S-Trigger Set
Action Army 6.01 Barrel 300mm for Marui VSR-10 G-Spec

Action Army Action army VSR-10 Inner Barrel Spacer Set

Volgens mij zijn dit ook vergelijkbare upgrades die in de startpost genoemd worden. Alleen de hopup arm mis ik nog geloof ik maar die hadden ze niet in de shop waar ik het meest en liefst heen ga.

In ieder geval ga ik proberen om komend weekend in Delft te kijken hoe hij nu presteert zodat ik dadelijk ook vergelijkings materiaal heb.
 
Action army maakt geweldige hopups voor de vsr10, maar de barrel laat bij sommigen te wensen over zoals ik het hoor.

daarbij kan het zijn dat de spring te sterk is, ik schiet namelijk met een m130 spring net tegen de 2.25 joule aan. (maar een paar fps speling dus dat is soms spannend, maar nog geen probleem geweest gelukkig) Dit is dan wel het langere model.
Is ook per merk en zelfs per spring verschillend natuurlijk.

De te behalen afstand gaat niet heel veel verder worden, maar met veel afstellen en knutselen is het wel mogelijk om de precisie te verbeteren, waardoor je ook op afstand een arm of een been kan raken ipv alleen mensen die niet achter cover staan. (komt soms ook wat geluk bij kijken, nog niet te beginnen over windvlaagjes, bladeren en takjes)

Als veel van je engagements op 50 meter of korter zijn, ga je het natuurlijk wel af leggen met je sniper. Leuk dat je 1x kan schieten, maar op die afstand krijg je er al snel 10 naar je hoofd terug. Verwacht dus niet dat je met wat extra meters gelijk heer en meester bent, want het heeft ook echt nadelen.
 
Dat van de barrels had ik nog nergens anders gelezen. Dat is dus iets om even na te zoeken op het internet. De veer is iets wat ik dus regelmatig tegenkom. In de Bar-10 varieert het van de 130 tot de 150 veer. Denk dat ik het dus rustig moet gaan proberen. Helaas heb ik nog geen chrono meter dus zal ik het pas op een skirm merken. Ach dat komt ook wel goed.

Voorlopig wil ik het eerst maar eens een keer gaan proberen het upgraden. Ik heb hier totaal nog geen ervaring mee maar youtube en forums helpen goed erbij.

En ja een sniper die niet 65 meter haalt is minder aan een aantal assaults. Maar dat is iets wat je gewoon weet dus daar moet je je speelstijl op aanpassen. Ik ga zondag kijken hoe het bevalt en wat de prestaties zijn zo uit de doos. En dan daarna eens kijken wanneer ik ga upgraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Zo ik heb afgelopen zondag de Bar-10 eens kunnen testen. Op 35 meter kon ik 4/10 schoten op een vlaggemast krijgen. Dat vind ik voor een out of the box toch zeker niet verkeerd. Helaas was het veld minder geschikt voor een sniper dus daar heb ik hem niet echt kunnen uitproberen.

Maar ik ga de volgende skirm op een veld doen waar ik weet dat een sniper leuke dingen kan doen. Als dat bevalt ga ik hem upgraden. Ik merkte wel dat ik nog veel power tekort kwam maar dat komt goed.
 
Zo even een update van mij.

Vorige week heb ik de hierboven genoemde upgrades geïnstalleerd zonder veel problemen.

De zondag erna en afgelopen zondag naar Assendelft geweest en grotendeels met de sniper geskirmd.
Wat mij gelijk opviel was dat hij veel stabieler was. Vergelijkbare schoten als ik daar eerder gedaan had met de sniper waren nu veel stabieler.

Afgelopen zondag met een mede airsofter een afstands en precisie test gedaan tussen de spellen door.
Op een uitgelopen van 65 grote passen kon ik 5/5 het bovenlichaam raken.
Hij vertelde ook dat de bb's best hard aankwamen. Een langere afstand was deze keer niet mogelijk om te testen.

Op dit moment zit de bar-10 nog op ongeveer 1.2 joule dus er kan nog wel wat verbeterd worden. Dus de komende weken even verder sparen voor deze trigger set en een andere veer. Dan hoop ik dat hij iets strakker schiet (de 65 passen moest ik ongeveer 50 cm boven het hoofd compenseren)

https://www.tacticalairsoftgear.nl/nl/action-army-action-army-vsr-10-s-trigger-set.html

Verder kreeg ik de tip om met lichtere bb's te schieten (nu met 0.36) omdat ze toch redelijk zakten op het einde van hun vlucht dus ik hoop dat ik dat over 2 weken als corona geen roet in het eten gooit kan gaan proberen.

Al met al ben ik super tevreden met de eerste aanpassingen.

Erg bedankt voor de hulp bij het uitzoeken van de upgrades.


Grt Johan
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix
Even een vraagje…..

Als jullie de keuze hadden tussen de novritsch ssg-24 of de ssx-303 welke zou het dan worden en waarom?

waarom vraag ik dit, ik twijfel zelf heel erg namelijk.
De ssx-303 is zowel geschikt voor assault als veraf terwijl een ssg-24 echt een afstands replica is.

groeten alfred
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Jose Javier Ponte
Heb zelf een SSG10 A1 en haalt met gemak 75 meter out of the box

Na 4 jaar M4 achtige replicas wilde ik eens wat anders .

De ssx-303 weet ik helaas weinig van wel weet ik dat de ssg24 en de ssg10 aardig aan elkaar gewaagd zijn al is de SSG10A1 wel een stuk lichter .

Vorige week in het nabv centrum even goed kunnen schieten , de verste doelen waren allemaal raak , niet slecht voor standaard out of the box sniper .

Schiet 2.1 joule en das prima wat mij betreft .

Rob
 
Heb zelf een SSG10 A1 en haalt met gemak 75 meter out of the box

Na 4 jaar M4 achtige replicas wilde ik eens wat anders .

De ssx-303 weet ik helaas weinig van wel weet ik dat de ssg24 en de ssg10 aardig aan elkaar gewaagd zijn al is de SSG10A1 wel een stuk lichter .

Vorige week in het nabv centrum even goed kunnen schieten , de verste doelen waren allemaal raak , niet slecht voor standaard out of the box sniper .

Schiet 2.1 joule en das prima wat mij betreft .

Rob
Welke bb's gebruik jij ? En wat mag op de velden eigenlijk een sniper replica aan joule hebben? Je kan namelijk verschillende optie aanvinken bij het bestellen.
 
Ik heb sinds kort een sniper toegevoegd aan mijn collectie en ben daarmee naar de Geldermalsen gegaan om hem in te schieten.
Daar heb ik de vraag aan de vrijwilligers gesteld met welk gewicht BB je voor de chrono gebruikt.
Het antwoord was 0,3gr wat ik nog al raar want met 0,3gr zit ik onder de 2,3 joule en met 0,4gr zit ik er boven verschil is ongeveer 0,3 joule.

Welk gewicht wordt er nu gebruikt voor de chrono en hoe gaan ze ermee om als je met een zwaardere bb wel boven de 2,3 joule uitkomt?
 
Voor snipers KUNNEN ze 0.40 gebruiken om te testen. Als je dan te hoog zit is het aanpassen of andere replica gebruiken.
Maar ik heb nog nooit gezien dat er met 0.40 word getest.
 
Voor snipers KUNNEN ze 0.40 gebruiken om te testen. Als je dan te hoog zit is het aanpassen of andere replica gebruiken.
Maar ik heb nog nooit gezien dat er met 0.40 word getest.

Dus je weet nooit waarmee ze testen en om zeker te zijn dat je je sniper replica kan gebruiken ervoor zorgen dat je met het max gewicht onder de 2,3 joule blijft.

Hoe stellen jullie je eigen sniper af?
 
Laatst bewerkt: