De Nieuwe Novritsch SSG 10

Fout is trouwens niet correct, het is niet de meest optimale, maar dat moet niet weg nemen dat je eigen voorkeur altijd de belangrijkste moet zijn. De replica van novritsch is volgens mij nog niet uit dus je moet even wachten op de eerste reviews.
 
No problem ik krijg hem deze week binnen als het goed is hij is betaald , overigens ze worden al verkocht want er zijn al tal van reviews te zien op you tube .
 
Afgelopen weekend de eerste tegengekomen op het veld. Mooie buks (was de dure variant) maar de eigenaar had hetzelfde gelazer als destijds met de SSG24, namelijk dat hij standaard te hard schiet (qua joules dan).
 
ik weet dat die SSG24 te hard schoot vaak hadden mensen er ook een 150 veer in zit , ik had ze enkele weken geleden een mail gestuurd hierover hoe het dan met de SSG10 zat en kreeg dit antwoord :

Alexander (Novritsch)

Feb 3, 17:45 CET

Hi Robin,

Thanks for your reply.

We measured the joules on 0.46g bbs on the SSG-10. We offer a 2.2j version of the SSG-10 so if you were to put 0.3g bbs through, you would get even less joules than 2.2 due to the lighter weight.

I hope this settles your concerns.
 
Dat was inderdaad een andere vraag die ik had. Mocht ik voor deze gaan dan wilde ik ze vragen of ik een replica kon krijgen binnen de NL wetgeving past.

Heb inderdaad al veel reviews gezien (al vraag ik mij bij de meeste af of ze niet gesponsord zijn), maar vandaar ook mijn vraag of hier mensen zijn die ervaring hebben of die mij iets kunnen zeggen over de vergelijking tussen de ssg10 of een geupgrade L96.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Ben benieuwd! Ik denk dat je voor het geld een hele mooi sniper hebt maar het joule issue is wel iets waar ik over mee ga lezen. Daarnaast die die SSX replica ook wel heel vet maar ben benieuwd wat voor prijs die gaat krijgen.
Ik heb wel echt grote vraagtekens bij de SSG24. Waarom zou je die nou nog kopen. Is dat echt zoveel beter dan de SSG10? Ik ken de onderdelen niet om daar wat over te zeggen maar het leek mij zo misplaatst naast elkaar
 
Ook ik heb de SSG10 afgelopen weekend gezien (a1 variant). Even in me handen gehouden, en ik moet zeggen dat dat ding behoorlijk licht is! de eigenaar moest wederom een stukje van zijn veer afknippen omdat hij te hard schoot (2,2 Joule versie).
 
Zal mij benieuwen , mocht dat straks bij mij ook het geval zijn denk ik dat ik de loop iets inkort , korter vaak betere prestaties is mijn ervaring .

Robin
 
Goed , SSG 10 net binnen , voelt goed aan , materiaal ook zo van de buitenkant gezien. .

Nu mijn fps meting met 10 schoten 0.30 gram bb's

Gemiddelde van 388 fps en dat lijkt me keurig voor nu das bijna 2.1 joule, moet de zwaardere bb's nog kopen en dat geld ook voor de scope en nog wat andere zaken , so far so good ;)

Robin
 
Goed , SSG 10 net binnen , voelt goed aan , materiaal ook zo van de buitenkant gezien. .

Nu mijn fps meting met 10 schoten 0.30 gram bb's

Gemiddelde van 388 fps en dat lijkt me keurig voor nu das bijna 2.1 joule, moet de zwaardere bb's nog kopen en dat geld ook voor de scope en nog wat andere zaken , so far so good ;)

Robin

Haha kut, nu houd niets mij meer tegen er een te gaan bestellen.
I BLAME ROBIN! ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
s3tc8e6xkd1.jpg
 
Mooi spul het kunstof voelt wat stroevig aan en geeft een goede grip , je ziet wel elke vingerafdruk maar wat boeit dat er gaat toch cammo overheen , hij is licht maar voelt niet goedkoop aan , ach ik ben wat sniper betreft echt een noob en de tijd zal het leren , koffer was niet beschadigd en al met al erg tevreden nu even doorsparen voor de overige artikelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: MauriceV92 en Crix
Ik heb er ook al even mee mogen schieten, en ik moet zeggen dat ik het een heel fijn apparaat vind. Niet te log en zeer soepel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Slayer
Ik zit ook te twijfelen om een SSG-10 aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of sniper nog goed speelbaar is in Nederland met 2.3J en max 0.40gr bb's, ten opzichte van een AEG die toch ook al een redelijke consistente range kan hebben.
 
Ik zit ook te twijfelen om een SSG-10 aan te schaffen. Ik vraag me alleen af of sniper nog goed speelbaar is in Nederland met 2.3J en max 0.40gr bb's, ten opzichte van een AEG die toch ook al een redelijke consistente range kan hebben.

Een probleem waar ikzelf ook al tegenaan ben gelopen. Door deze joule regel is het enige voordeel dat je had, namelijk range, compleet de nek omgedraaid. Een goed getunede DMR zonder delay schiet je er nu uit met meer bb's per seconde. Door de joule regel is het enige voordeel dat je had als sniper eigenlijk compleet weg.

De reden dat ik tegenwoordig in Nederland niet meer als sniper speel.