G&G arp 556 zekering brand door.

ThOoM013

Member
24 feb 2019
6
1
Trophies
2
Ok naar uren lang googlen en mijn replica uit elkaar gehaald te hebben inclusief de gearbox ben ik het kwijt.

Het probleem is als volgt. Ik heb een aantal weken geleden een skirm gespeeld lekker in het zonneke in Veldhoven. Nu ben ik afgelopen zondag weer gaan spelen, maar tot mijn verbazing werkte mijn g&g arp 556 niet meer. Na even zoeken zag ik dat de zekering was doorgeklapt. Ik een nieuwe erin gedaan, maar op het moment dat mijn lipo de dean connector plug raakt om de lipo aan te sluiten klapt meteen de zekering door.

Nieuwe zekering. Andere lipo. Zelfde probleem. Dit probleem is er dus met zowel een 11.1 als.een 7.4 lipo.

Dacht eerst dat het de dean connectors zouden kunnen zijn. Deze vervangen.
Nog niks

Ok toen mijn replica uite gehaald. Gekeken naar de bedrading deze is helemaal netjes. Geen breuken. Geen doorgebrande punten te vinden.

Gearbox open gehaald. Wellicht waren het de gears, maar nee dit zal allemaal nog prachtig. (Heb ook pas 4x met deze replica gespeeld).

Aan de motor en bedrading was niks zien. Alles weer in elkaar gezet. Toch nog 1x geprobeerd en bam weer hetzelfde probleem.

Please wie ohh wie kan me opweg helpen.

Ik denk zelf aan de etu mosfet, maar waarom zou deze ineens niet meer werken na een hele skirm er mee gespeeld te hebben.

Lang verhaal... Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ik weet niet of dit dezelfde etu mosfet is als toen der tijd.
Maar G&G heeft een tijdje problemen met hun mosfet gehad.
En dit klinkt mij ook echt als een mosfet of wiring probleem.
 
De mosfets van G&G zijn beter als ze waren, maar de kwaliteit is nog steeds niet je van het. Als ik het zo lees durf ik met 90% zekerheid te zeggen dat het de mosfet is. De bedrading is in orde, en de trigger (dat is de eigenlijk ETU - electronic trigger unit) is niet meer dan een paar microswitches waar alleen maar een paar kleine stroompjes vanaf de mosfet heen gaan om de trekker en selector te detecteren. Kan ook gewoon kapot gaan maar dan vliegen de zekeringen je niet om de oren. Enige wat het nog kan zijn is kortsluiting in de motor, maar dat verwacht ik niet qua timing van wanneer je defect optrad.

Je kunt de mosfet vervangen voor een vervangend exemplaar van G&G. Een nog beter idee is de G&G mosfet vervangen voor een plug in retrofit mosfet van Perun. Ze maken de Perun ETU upgrade kit en de ETU++. Beide zijn plug en play en veel beter dan de G&G mosfet. Ze hebben beide meer mogelijkheden qua programmeren (sniper delay, safe-single-single, binary trigger, precocking override, rate of fire reduction, etc etc.) en zijn veel betrouwbaarder.
 
Super bedankt voor je reactie, dat is precies wat ik gedaan heb. Heb alleen een beetje spijt dat ik niet meteen de 2v optical mosfet heb gekocht dan had ik ook meteen een betere trigger respond gehad. Maar voor 52 euro zit je niet verkeerd.

Echt jammer dat G&G zo een slechte kwaliteit mosfets aan hun replicas hangt.

Dus voor iedereen die tegen hetzelfde probleem aanloopt. De mannen van Perun zijn echt super klantvriendelijk. Ze reageren heel snel op mails.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wellemse
Met die mosfet moet je een beetje geluk hebben. Ik ben al een jaar aan het wachten tot de mijne stuk gaat zodat ik hem kan vervangen. :cool:

Tsja, ik zelf snap het punt niet zo qua triggerrespons. Sommige mensen moeten per se zo'n trigger hebben die al af gaat die er naar kijkt. Ik persoonlijk denk niet dat ik ooit iemand gemist heb omdat de triggerpull zo lang is. Veel locaties stellen het ook niet op prijs als je semi auto net zo snel schiet als dat hij op full auto staat. Ik kan dus niet té snel schieten met mijn replica met mijn stock trigger. Plus als een trigger zo licht staat heb je ook meer risico op per ongeluk schieten als dat niet de bedoeling is. Op zich niet zo'n ramp, maar kan wel gezeik opleveren.

Maar hé iedereen mag zelf aan zijn replica werken en tweaken zoals hij zelf wilt. En wat voor de ene persoon wel werkt hoeft niet te werken voor een ander.

Daarnaast hebben optische en mechanische triggers allemaal voor en nadelen. De perceptie van optisch is dat het beter is in de airsoft wereld maar ik denk dat dat een beetje misplaatst is. Als je mechanisch op de juiste manier doet kan het net zo betrouwbaard zijn.
 
Ik deel je mening. Het is meer dat de trigger unit 75 kost en de losse mosfet 52.
Voor een klein bedrag meer heb je wel de "extras" die je wellicht niet nodig hebt of gebruikt. Alleen moet je wel je gearbox open willen maken. En aan kunnen werken. Nou is dit ook echt geen hoge wiskunde.

Hoe dan ook ik ben blij dat ik weer kan spelen met de arp. Ik heb zelf ook een krytac crb, maar die arp speeld gewoon heerlijk!