G36C met EGG Blowback van Umarex

Tom van den Bosch

Well-Known Member
2 jul 2017
45
17
Trophies
3
Hey leden,

VOG al ontvangen en NABV pas is onderweg. Afgelopen zondag naar Ghosttown geweest en dit was fantastisch. Het wordt maar tijd om een replica te overwegen. In een vorige post werd al een paar keer aangeraden om een iets duurdere replica te halen, ipv 2 goedkopere. Dus vandaar dat deze replica mij heel vet leek.

Hier is een link: http://www.evike.com/products/51416/

Is er iemand met ervaring met deze replica, of soortgelijke EBB replica's? En zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Volgens mij moet ik ook los batterijen regelen? En als het goed is is dit de goedkoopste van internet.

Ben weer benieuwd naar jullie input :)

Groet,

Tom
 
Met de replica heb ik zo geen ervaring, maar let er bij Evike op dat ze in de US zitten. Daarom komen er nog vrij hoge shipping en Douane kosten bij bovenop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Hoi Tom.

zelf geen ervaring met deze replica.

Maar wil je even vragen wat zijn jou verwachtingen van de EBB functie?
Ik krijg namelijk een beetje de indruk dat jij een enorme terugslag verwacht van de EBB.
Om straks een enorme teleurstelling te voorkomen:

Ik heb zelf namelijk een ICS APE met EBB. EBB klinkt heel leuk, maar stelt eigenlijk net niks voor.
Het is niet zo dat de kolf echt in je schouder gekickt word.
En als je richt en schiet is het niet zo dat je door de terug slag de controle verliest en alle kanten op gaat schieten.

Wil je echt serieus terugslag dan zal je toch echt naar replica`s als een TIPMANN of replicas op GBBR (Gas Blow Back Recoil) basis moeten kijken.

Mocht ik het verkeerd hebben begrepen negeer deze post dan gerust.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Tom van den Bosch
OEM is ARES, dus zullen wel wat proprietary onderdelen hebben, daarbij is het een 234 dollar wat niet verkeerd lijkt, maar voeg daar shipping, inklaring en BTW nog maar eens aan toe en je bent wss zo'n 350-400 lichter wat ook niet heel gek is want dat zijn de prijzen die je er voor betaald bij EU shops.

Ik zou zeggen kijken of eens naar de ICS G33 wat een geweldige replica is en groot en deels op een G36 lijkt of haal een JG G36 en upgrade die.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Met de replica heb ik zo geen ervaring, maar let er bij Evike op dat ze in de US zitten. Daarom komen er nog vrij hoge shipping en Douane kosten bij bovenop.


OEM is ARES, dus zullen wel wat proprietary onderdelen hebben, daarbij is het een 234 dollar wat niet verkeerd lijkt, maar voeg daar shipping, inklaring en BTW nog maar eens aan toe en je bent wss zo'n 350-400 lichter wat ook niet heel gek is want dat zijn de prijzen die je er voor betaald bij EU shops.

Ik zou zeggen kijken of eens naar de ICS G33 wat een geweldige replica is en groot en deels op een G36 lijkt of haal een JG G36 en upgrade die.

Daar zeggen jullie me wat! Shipping is al meer dan 60 dollar, en dan al die andere kosten er nog bij. Dat wordt behoorlijk prijzig ineens. Thanks! Ik moet maar even verder kijken dan.

Is het niet heel moeilijk om een JG G36 te modden zodat deze ook blowback krijgt? En is dit dan ook niet schadelijk voor je replica?
 
OEM is ARES, dus zullen wel wat proprietary onderdelen hebben, daarbij is het een 234 dollar wat niet verkeerd lijkt, maar voeg daar shipping, inklaring en BTW nog maar eens aan toe en je bent wss zo'n 350-400 lichter wat ook niet heel gek is want dat zijn de prijzen die je er voor betaald bij EU shops.

Ik zou zeggen kijken of eens naar de ICS G33 wat een geweldige replica is en groot en deels op een G36 lijkt of haal een JG G36 en upgrade die.

En wat bedoel je met OEM is ARES ?
 
originele maker is ARES, Umarex verkoopt het alleen.
Ahh op die fiets. Volgens mij heb je wel verstand van die merken. Ik dacht ook dat H&K slechts een *brand* was wat zelf geen airsoft maakt, maar wat als merk wel wordt gebruikt omdat het orginele model er vandaan komt. Tot ik deze webshop vond waarbij er als merk H&K stond. Is dit dan ook afkomstig van Umarex o.i.d. ?
https://www.shogun.nl/heckler-koch-g36-c-sportsline.html
 
Yes 2 top alternatieven gevonden (Of nouja, hetzelfde maar dan goedkoper)

Ares G36C met blowback voor €200 vanuit Frankrijk met lage verzendkosten dus.
(Link: http://www.gunshoplille.com/shop/umarex/6105-ares-g36c-blow-back.html )

En een D-Boys G36C met blowback voor €111,- met ook lage verzendkosten.
(Link: https://www.airsoftguns-europe.com/g36c-blowback-version-d-boys-g-001 )

Zit 90 euro verschil tussen de replica's die praktisch gezien gelijk zijn, moeilijke keuze dit.. Ik hoor graag wat jullie in deze situatie zouden doen.

Nogmaals iedere comment is welkom, voor ik straks met een miskoop zit :) Alvast bedankt !
 
Umarex heeft de H&K trademarks gekocht en verschillende merken maken replica's voor Umarex met de H&K trades, waaronder ARES, VFC, KWA en vast nog een paar merken.

Ik zou geen D-Boys G36 halen also blowback is op een AEG een nutteloze functie en geeft je totaal niks behalve extra dingen die kapot kunnen gaan. Als je een budget replica wil van de G36 haal dan een JG.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Wat Rebel idd zegt. De ervaring die ik heb als mensen op het veld met elektrische blowback rondlopen is dat de hele replica lijkt te rammelen. De blowback geeft een raar ratelend geluid waardoor het lijkt alsof er wat kapot is. De terugslag voel je eigenlijk niet, en het enige wat je ziet bewegen is een stukje van de bolt (op een m4 dan).
Zelf upgraden is niet zo erg moeilijk, als je een beetje technisch inzicht hebt is het vrij makkelijk te doen. De belangrijkste upgrades (die je toch op elke replica wel doet) is een andere bucking installeren en een andere loop. Verder kan je de gearbox open halen en daar onderdelen in gaan vervangen zoals de cylinder en de piston head en alles wat voor de rest voor airseal zorgt.
Maar leuke keuze die G36, die zie je niet zo heel veel eigenlijk ^^
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
Een goede G36 is in mijn ogen de G33 van ICS.

Toegegeven, ICS heeft er een beetje aan gesleuteld. Het design is ICS eigen, maar de verschillen zijn minimaal wanneer je voor G33F gaat. Deze heeft de kenmerkende G36 stock, die 'gewone' G33 heeft een speciale stock die gemaakt is daar ICS zelf.

Intern zit het met de deze replica wel snor. Verder is de buitenkant ook van prima kwaliteit.

Ondanks dat het een ICS is, is het niet de meest dure replica van ICS. Unit13 heeft ze onder andere. Daarbij krijg je ook het voordeel dat Unit13 heeft onderdelen van ICS heeft liggen, dus je kunt makkelijk vervangende onderdelen krijgen mocht er iets kapot gaan.

Ander voordeel: ICS heeft het geheel iets aangepast waardoor er gewoon M4 magazijnen inpassen, wat zo'n beetje de airsoft standaard is, zeg maar. Verder is het geheel verkrijgbaar in 3 verschillende kleuren.

Heb nog wat filmpjes voor je:

De filmpjes hebben echter wel de stock die ICS zelf geproduceerd heeft. Moet je maar even overheen kijken. :)

Geheel is wel iets duurder als alles wat tot nu toe genoemd is, maar lijkt mij een investering waard. Heb zelf net zoals @Twinfromhell ook een ICS CXP APE; de blowback voegt niet heel veel toe per se. Je merkt de blowback al gauw niet meer, namelijk. Wel heel erg tevreden over die replica en deze G33 schijnt kwalitatief net zo goed te zijn.

Succes met de keuze. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom van den Bosch
@Rebelattack @ChaoSState @Kroeskoppie Wederom weer bedankt voor jullie input! Uiteindelijk heb ik toch voor de Ares G36C met blowback gekozen, aangezien dit een beetje als een tussenweg aanvoelt. D-boys is dan te goedkoop in mijn ogen.

Als de EBB echt tegenvalt kan ik die er altijd weer uit modden, en vastzetten. Wat met 1 of 2 schroeven aandraaien kan worden gefixt wat ik had gelezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie