Sinds Metro:Exodus uit is ben ik door de vorige games in Redux aan het spelen om er weer even goed in te komen. Als die hard Stalker fan heb ik Metro uiteraard destijds ook opgepakt..Ben benieuwd hoe Exodus is :)

Op een of andere manier, heb ik alle 4 de titels, maar heb ik zowel de originele als de REDUX versions nooit uitgespeeld...

Was wegens het raytracing ding best geïnteresseerd in Exodus, totdat ze die mega anti-consumenten actie uithaalde door het spel enkel nog op EPICs winkel uit te brengen. Daar gaan alle mooie extra support features, weg naar een winkel met waardeloze support, waar ze games die niet voldoende opleveren maar gewoon schrappen en terugtrekken. (Zie UT, die UT battlefield variant, Fortnite coop, Paragon)

En dan wordt A4 games boos op de klant, die zegt er niet van gediend te zijn. Het is onze schuld dat de verkoop cijfers niet goed zijn omdat ze zelf ervoor kiezen geld te ontvangen van EPIC voor deze deal? Dan ben je mij toch echt kwijt. Wat mij betreft komt Metro Exodus volgt jaar uit, als ie op Steam verschijnt en de sale er wat vanaf snoept.

Met een beetje geluk draait in de tussentijd Tarkov wat beter...
 
Op een of andere manier, heb ik alle 4 de titels, maar heb ik zowel de originele als de REDUX versions nooit uitgespeeld...

Snip

Mja, dat hele verkoopverhaal maakt mij niet zoveel uit. Ik hou enorm van de reeks en dan moet je er maar even wéér een extra game store voor installeren. Dat had ik er wel voor over. En het is het waard, de game is fantastisch.

Als je een game wel of niet koopt vanwege interesse in Raytracing zou ik niet hoog of laag springen. Sure, het is een toffe nieuwe techniek, maar in het heetst van de strijd, is het niet direct een must have. Voornamelijk omdat het voor 90% een reflectiefunctie heeft en niet alles in een spel reflecteert.. De meeste realtime reflecties worden al steeds beter, meeste engines gaan over op local probes ipv old school cubemapping en die resultaten zijn al veel strakker. Performance wise zeker beter als PIP reflecties, waarbij er gewoon een 2e camera wordt gerenderd.

Wat betreft Tarkov heb ik op een of 2x stotteren aan het begin van een raid eigenlijk nooit ergens last van. Behalve dan als je door vizieren kijkt, dan krijg je altijd een lekkere lag spike. Om dat te voorkomen loop ik gewoon de hele map door kijkend door mijn vizier. Kappa :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Stey
Ik hoor zo nu en dan wel eens een klacht over tarkov,maar is het de moeite waard om het te kopen op dit moment?
 
Ik hoor zo nu en dan wel eens een klacht over tarkov,maar is het de moeite waard om het te kopen op dit moment?

Dat zal je iedereen kunnen vragen en iedereen zal je een ander antwoord geven.

Ik ben all-in gegaan met de EOD versie toen hij verkrijgbaar was omdat ik benieuwd was of de hype real was. En in vele opzichten gezien, is dat inderdaad zo. Mijn persoonlijke redenen waarom ik ja zou zeggen zijn onder andere dat er geen spel is zoals Tarkov dat de meest in-depth gun customisation aanbiedt ( Je kan echt alles uit elkaar halen, totdat je dus echt alleen nog maar een reciever in handen hebt ) Bovendien zijn alle guns 1:1 nagemaakt omdat er voor elk model een licentie is opgekocht. Grafisch is het een goede game, een van de koplopers wat betreft Unity games als het gaat om realisme. De gevechten zijn extreem spannend, zeker omdat je wat te verliezen hebt.

Tuurlijk, ook Tarkov heeft z'n bugs, maar iedereen heeft er andere ervaringen mee. Ikzelf *knocks on wood* niet zo heel veel. Anderen vinden de game onspeelbaar door bugs en performance. Dus dat is lastig :/

Ik heb er in ieder geval geen spijt van :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Stey en SooSiaal
Heb dus ook al heel lang erover na gedacht om het te kopen, en bij deze de knoop doorgehakt, momenteel aan het downloaden :D

Vet, welke versie ben je voor gegaan? In principe mis je niks qua content als je de goedkopere versies neemt. Dat is het mooie van Tarkov, iedereen die het speel heeft, ongeacht welke versie, heeft toegang tot alle gear/items/wat dan ook in het hele spel. Tuurlijk, je hebt wel wat voordelen, (grotere stash by default, betere verstandhouding met traders vanaf 1e keer spelen) maar ook voor mensen met kleinere stashes zijn er nu opslagkisten ingame waar je immens veel in op kan slaan. Uiteindelijk maakt het dus niet enorm veel meer uit.

Laat je niet uit held veld slaan als je enorm in de pan gehakt wordt de eerste tijd dat je het speelt, Tarkov heeft een steep learning curve. Elk onderdeel leren kennen, de maps etc, is geen dagkwestie. Je zal veel afgeknalt worden in het begin. Wees ook niet bang om iets te verliezen, zodra je een beetje kunt richten en schieten en een aantal maps goed kent, is geld verdienen echt geen probleem.

Mijn advies : Speel flink wat raids op Factory in offline modus. Je verliest dan helemaal niets en kunt wennen aan de besturing van het spel en aan AI. Vragen mag altijd :) Misschien kunnen we samen eens wat raiden :)
 
Voor de cqb liefhebbers is dit denk ik toch wel interessant , volg het al een tijdje .


 
Oef kan niet wachten tot Ready or Not speelbaar wordt...
Vond hun pre order packs alleen beetje raar.. dus wacht er nog even mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Volg het ook al een tijdje, was best teleurgsteld door de trailer, waarschijnlijk door de overhype. maar nu kan ik wel geduldig afwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
ik speel zoal call of duty ww2,black ops 4, gta5, fortnite, en forza horizon 3,4
 
De laatste tijd helemaal verslaafd aan Hell let loose .

https://www.hellletloose.com/

Hell Let Loose is een realistische squad-based shooter ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. In tegenstelling tot het tempo van andere shooters gaat het er in deze titel een pak trager aan toe: mechanische precisie en reactievermogen worden hier ingeruild voor communicatie, strategie en teamwork
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
De laatste tijd helemaal verslaafd aan Hell let loose .

https://www.hellletloose.com/

Hell Let Loose is een realistische squad-based shooter ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. In tegenstelling tot het tempo van andere shooters gaat het er in deze titel een pak trager aan toe: mechanische precisie en reactievermogen worden hier ingeruild voor communicatie, strategie en teamwork

Zeker goede game, wat wellicht extreem vet zou zijn is als ze de krachten bundelen met de heren van Post Scriptum, benieuwd wat daar uit zou komen :D (Snap uiteraard dat deze kans nogal klein is)
 
We weten allemaal dat airsoft een moneysink is. Maar sommige games zijn dat ook :p
ScreenShot-2021-09-12_19-09-08-D6E.jpg
 
We weten allemaal dat airsoft een moneysink is. Maar sommige games zijn dat ook :p
Bekijk bijlage 3706

Tegenwoordig vooral

Remember when games costs 40 euros, dan nog 20 voor een expansion als je wou, maar dan had je ook echt alles en kan je ook niet meer er kwijt aan zijn.

En het spel herinnerde je er ook niet steeds aan dat je een expansion mist, want de main game was gewoon af, zonder pay walls die continu popuppen op verscheidene punten in het spel.

Nieuwe spellen zien er vaak mooi uit, maar zien er daardoor ook vaak mooier uit dan ze zijn

Lekker mw2, de echte;), kost al jaren maar een tientje en dubbel en dwars waard.
 
Laatst bewerkt: