Green Gas of CO2?

Greengas of CO2?


  • Totaal aantal stemmers
    22

Leon

Well-Known Member
8 jan 2018
167
51
Trophies
6
Stel: ik ben op zoek naar een side arm en heb voor exact dezelfde replica keuze voor een Green gas of CO2 versie. Als deze dan ook nog eens dezelfde prijs hebben, voor welke moet ik dan kiezen?

De meest voorkomende reden om niet voor green gas te kiezen lijkt temperatuur te zijn, althans dat lees ik overal.

Als het aankomt op gebruiksvriendelijkheid, lekgevoeligheid van de magazijnen, kosten om magazijnen te vullen, en andere praktische zaken, wat zou dan de beste keuze zijn? Ik ben benieuwd naar jullie mening!
 
In mijn ogen is green gas over het algemeen handiger als co2, zeker sinds de opkomst van goed verkrijgbare sterkere gassen voor in de winter.
Het, naar mijn mening, grootste nadeel van co2 zijn de capules. Deze zorgen ervoor dat je je magazijnen niet tussendoor kunt bijvullen (qua gas) en je dus heel goed bij moet gaan houden hoeveel je er mee schiet wil je niet plotseling midden in een magazijn zonder co2 zitten. Green gas is elk moment bij te vullen. Ik geef toe dat dat in woodland, waar je je sidearm weinig nodig hebt (tenzij je speelt als sniper), niet een heel groot probleem is. Echter speel ik graag cqb met heel veel sidearm gebruik en dan wil ik gewoon elk moment kunnen optoppen (op zowel gas als bb's).
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
In mijn ogen is green gas over het algemeen handiger als co2, zeker sinds de opkomst van goed verkrijgbare sterkere gassen voor in de winter.
Het, naar mijn mening, grootste nadeel van co2 zijn de capules. Deze zorgen ervoor dat je je magazijnen niet tussendoor kunt bijvullen (qua gas) en je dus heel goed bij moet gaan houden hoeveel je er mee schiet wil je niet plotseling midden in een magazijn zonder co2 zitten. Green gas is elk moment bij te vullen. Ik geef toe dat dat in woodland, waar je je sidearm weinig nodig hebt (tenzij je speelt als sniper), niet een heel groot probleem is. Echter speel ik graag cqb met heel veel sidearm gebruik en dan wil ik gewoon elk moment kunnen optoppen (op zowel gas als bb's).

Nou speel ik vooral woodland, en zal ik sidearm vooral in krappe ruimtes gebruiken.. Maar toch lijkt het me wat praktischer om greengas te gebruiken.

Hoe zit het met gasverbruik? Kun je met 1 magazijn greengas ook ongeveer 1 magazijn bb’s leegschieten, of meer? Ik las dat je met CO2 circa 2-3 magazijnen leeg kan schieten.

Heeft het ook nog invloed op de kracht van je GBB en daardoor ook op de wear and tear op je replica?
 
Co2 schopt zo lekker hard :) Ik vind het persoonlijk wel fijn om met co2 te schieten. Kan ook net iets zwaardere bb's tillen, aangezien m'n co2 sidearm zo rond de 330/340 schiet met een nieuwe capsule.

Het wisselen is echter wel een hele vervelende aangelegenheid. Waardoor ik nu eigenlijk toch over ben op greengas.. :p Ik schiet zo ongeveer 2 mags leeg op 1 capsule met mn co2 sidearm though.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Ik bezit verschillende greengas sidearms en gebruik 2 soorten gas namelijk nuprol greengas voor de zomer en nuprol red gas voor de koudere dagen zoals in de winter. Uit ervaring krijg ik ongeveer 2.5-3 magazijnen (60-75bb's) per greengas vulling. Als je een full-auto pistol hebt zal dat natuurlijk wat minder zijn. Verder hoef je je met greengas (meestal) geen zorgen te maken of je over de fps limiet zit wat bij CO2 vaak het geval is. Co2 replicas schieten in het algemeen harder, maar het hangt af van replica tot replica en van merk natuurlijk ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Leaon zijn de replica's van polymer of metal ?

ik heb een TM hi capa en deze schiet ook in de winter super op green gas.
maar deze heeft een volledig polymer body dus niet extreem veel last van de kou
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Ik ga liever voor green gas dan co2. Buiten alles al benoemt is er vaak nog een ander probleem: co2 schiet vaak net te hard en veel co2 pistolen zijn van minder kwaliteit. Beide factoren vallen eigenlijk samen. Vaak zijn co2 pistolen goedkoper en directe aanpassingen van 4.5 mm. Daardoor willen ze vaak 400 fps schieten als je niet oplet. Als je een co2 pistool koopt, let dus op dat die qua fps echt onder de 360 zit. Dit probleem heb je bijna niet met green gas, niet in ongemodificeerde replica in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Bedankt voor jullie reacties; erg bruikbaar. Rens het is een full metal replica.
Verder geven ze bij de specs beide een fps aan van 320, voor beide typen. Kan ik hier dus niet zo maar vanuit gaan?
Ik neig nu toch het meest naar green gas..
 
Misschien handig te vermelden om welke replica het dan daadwerkelijk gaat?

Toevallig de KJW colt 1911?
 
Misschien handig te vermelden om welke replica het dan daadwerkelijk gaat?

Toevallig de KJW colt 1911?

Het gaat om de R31 serie van Army Armament. Zie hieronder beide versies.

http://www.taiwangun.com/en/gas-4/r31-army-armament?from=listing&campaign-id=14

http://www.taiwangun.com/en/co2/r31-co2-army-armament?from=listing&campaign-id=14

Ik geloof dat het een soort TM clone is. Ja, ik weet dat goedkoop vaak duurkoop is. Maar toch wil ik eerst proberen om met een goedkope sidearm te kijken of het wel wat is voor mij. Daarnaast heb ik veel gelezen over deze replica’s en ik hoor best goede verhalen. Ik ben wel bereid om die gok te nemen voor 60 euro. Ook wil ik gewoon een full metal M1911A1 hebben voor de heb.

Als dit bevalt wil ik (denk ik) een Elite Force 1911, maar die is dan alleen weer in CO2 te krijgen.
 
Mij is verteld dat de de magazijnen bij een M1911 weinig ruimte hebben om voldoende green gas in op te slaan en dat het voornamelijk bij kouder weer je je magazijn nog geen eens kan leegschieten.

Als je dus voor een M1911 model wilt gaan is het misschien handiger om wél voor CO2 te gaan. Ik heb zelf de CO2 M1911 anniversary edition en bevalt prima en ik kan er ongeveer 70 - 80 bb's uit schieten. Bij gunfire kan je goedkoop CO2 kopen voor €0.33 per 12g.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Misschien handiger om een side arm te kopen waarvoor beide opties mogelijk zijn? Gebruik zelf een KJW MK2. Heb er 2 gg mags en een co2 mag bij. Pistool kost iets van 70 euro. Wel even downgraden want met 400 fps mag niet zo. Maar 's zomers werk ik mooi met gg. Snel te hervullen en 's winters met co2. Staat me iets van bij dat ik hetzelfde heb gedaan een paar jaar terug met een WE G17.

Ik heb destijds ook een Elite Force 1911 gehad. Qua schieten nooit geen problemen mee gehad maar destijds afscheid van genomen omdat de magazijn vrijgave knop te gevoelig was. Ben meerdere malen de mags verloren tijdens het spelen omdat ze uit zichzelf los kwamen en eruit vielen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Heb een WE Glock 19 op gas en een Sig sauer 226 op co2 de Glock 19 is een stuk lichter maar voor de rest schiet het allebei erg leuk daarin heb ik niet echt een voorkeur .
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Persoonlijk zou ik zeggen green gas omdat je veel sneller kunt bijvullen. En CO2 wil je vaak toch wel helemaal opschieten.

Misschien een tip, sinds kort bestel ik zowat al mijn spullen bij bincbox.com nuprol is daar ook zeer scherp geprijsd maar ook de bb’s zijn erg goedkoop vaak 2 a 3 euro goedkoper dan bij airsoft munitie.
 
Misschien een tip, sinds kort bestel ik zowat al mijn spullen bij bincbox.com nuprol is daar ook zeer scherp geprijsd maar ook de bb’s zijn erg goedkoop vaak 2 a 3 euro goedkoper dan bij airsoft munitie.

Je zou bijna denken dat je bincbox aandelen hebt. Je enige twee berichten in totaal verschillende topics prijzen het aan.
 
Inderdaad!

@Nitrofade I will allow it voor nu. Maar ons forum draait o.a. met hulp van inkomsten uit banners. Het kan zijn dat je gewoon echt een fan bent van deze toko. Vandaar dat ik je posts laat staan.
 
Om nog even terug te komen op dit topic; ik heb uiteindelijk gekozen voor een KJW KP-05 1911 Hi-capa met KJW Green Gas magazijnen. Dit model kan zowel CO2 als GG magazijnen aan doordat dit model een brede grip heeft (niet zoals de normale 1911's). Ik kan dus in de winter ook nog kiezen voor CO2, maar dit moet blijken. Bedankt voor jullie hulp!
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo, Jan en Akita