HPA en shotguns + magazijnen

Daqn

Active Member
18 aug 2020
44
8
Trophies
3
Hallo luitjes.

3 vraagjes

is het wijselijk om een hand pomp te kopen als je thuis je Hpa fles wil vullen voor onderandere even te testen hoe je HPA replica schiet?

en 2e vraag is

als je een gas shotgun voorziet met HPA aansluiting kun je dan wel de range van een gemiddelde Aeg krijgen?
maar wel binnen de joule limiet blijven.
ik zit er over na te denken om de Tokyo marui KSG shotgun aan-te-schaffen. en deze te voorzien van hpa.

en nog een bonus vraagje :p

AR15 magazijnen zijn die rechte magazijnen en M4 magazijnen zijn een beetje krom lopig. zijn deze magazijnen compatable met elkaar?

als ik een AR15 heb kunnen daar dan die rechte magazijnen in en de m4 magazijnen? (voor een toekomstig projectje)

ik hoor graag
 
Ik zelf heb een duikfles om mijn HPA flesjes mee bij te vullen. (de luie en zelfs goedkopere optie van een pomp)
In principe zou je een shotgun net zo ver kunnen laten schieten bij dezelfde kracht, echter heeft de KSG geen hopup en ga je dat dus niet redden. Hopup zorgt voor backspin van de BB waardoor hij aanzienlijk verder een redelijk rechte baan blijft vliegen.

Het verschil tussen m4 en AR15 magazijnen weet ik niet. Volgens mij heb je voor ar15 ook gewoon de m4 stijl magazijnen, of de korte rechte mags in alle m4's passen.. geen idee.
 
Ik zelf heb een duikfles om mijn HPA flesjes mee bij te vullen. (de luie en zelfs goedkopere optie van een pomp)
In principe zou je een shotgun net zo ver kunnen laten schieten bij dezelfde kracht, echter heeft de KSG geen hopup en ga je dat dus niet redden. Hopup zorgt voor backspin van de BB waardoor hij aanzienlijk verder een redelijk rechte baan blijft vliegen.

Het verschil tussen m4 en AR15 magazijnen weet ik niet. Volgens mij heb je voor ar15 ook gewoon de m4 stijl magazijnen, of de korte rechte mags in alle m4's passen.. geen idee.

KSG heeft wel hop up. Alleen geen verstelbare.
 
Voor de OP:

In de praktijk is er geen verschil tussen de ar-15 of M4. De eerste is een civiele aanduiding, de andere een militaire aanduiding.

De rechte magazijnen zijn wat meer klassiek en de kromme wat moderner. Ze passen beide.
 
KSG heeft wel hop up. Alleen geen verstelbare.
Wist ik niet! Al zal het in de praktijk nog niet ideaal zijn. Assault afstanden zonder in te stellen hopup wordt erg lastig, aangezien het een belangrijk onderdeel is voor de range en accuratie en juist het strak af stellen het verschil maakt.
 
Ik heb een ksg en effectieve range ligt op 25 / 30 meter. Heel veel meer zal het niet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix