Trophies
2
Hallo,

Wij van Indoor Airsoft Twente zijn momenteel achter de schermen druk bezig om voor jullie (airsofters) een leuke, gave en vooral dynamische indoor airsoft locatie te maken.

Ons doel is om realiteit voorop te zetten en de spelers zoveel mogelijk te laten ontdekken tijdens het airsoften.
Dit doen we door onze grote variëteit aan gameplays en de mogelijkheid ons speelveld aan te passen of naar wens van de klant in te delen. zodat je niet na één dag spelen uitgekeken bent op deze locatie omdat je deze al kent. Zo plannen wij bijvoorbeeld verschillende soorten simulaties en gameplays, bijvoorbeeld politie tactieken (zoals BTGV met een voertuig) tot gewoon simpelweg team deathmatch.

Hiervoor zijn wij onderzoek aan het doen zodat we jullie later een ontzettend gave indoor airsoft ervaring kunnen geven. Zouden jullie daarom de volgende enquete in willen vullen en deze zo veel mogelijk delen zodat wij een breed marktonderzoek kunnen doen om zo aan zo veel mogelijk verwachtingen te kunnen voldoen.

https://forms.gle/Tfe69gRHeyBiJM498

Heb je nog vragen of opmerkingen reageer dan op deze topic, wij proberen zo snel mogelijk te antwoorden!
 
Goed om te lezen dat er een indoor locatie komt in Twente! Ben benieuwd waar dit zal zijn.

Je ziet in airsoft land een splitsing ontstaan, speed softers, gewone airsofters en tactische airsofters. De eerste groep heeft de snelheid er goed in en vele andere hebben een hekel aan deze groep. Waarom? Omdat ze een ander spel spelen dan de rest. Alsof je voetbal en tennis op het zelfde veld gaat spelen. Dat gaat dus niet samen als je mij vraagt.
Daarom, organiseer dagen voor speed softers en dagen voor geen speed softers. Daarnaast is er denk ik wel behoefte aan tactische training, hoe een hoek om gaan etc. Niet zo als speed softer maar replica loop eerst, kijken, zo min mogelijk zichtbaar van jezelf etc.

Ik snap dat de schoorsteen moet roken dus boven genoemde kan misschien niet uit. Ik ben zelf een
tukker dus als t mooi veld is kom ik zeker, vooral in de winter. Zijn er veel speedsofters dan zie je mij niet meer.
In ieder geval heel veel succes! Ben er benieuwd en kom zeker een keer langs vôr bakkie leut.
 
Goed om te lezen dat er een indoor locatie komt in Twente! Ben benieuwd waar dit zal zijn.

Je ziet in airsoft land een splitsing ontstaan, speed softers, gewone airsofters en tactische airsofters. De eerste groep heeft de snelheid er goed in en vele andere hebben een hekel aan deze groep. Waarom? Omdat ze een ander spel spelen dan de rest. Alsof je voetbal en tennis op het zelfde veld gaat spelen. Dat gaat dus niet samen als je mij vraagt.
Daarom, organiseer dagen voor speed softers en dagen voor geen speed softers. Daarnaast is er denk ik wel behoefte aan tactische training, hoe een hoek om gaan etc. Niet zo als speed softer maar replica loop eerst, kijken, zo min mogelijk zichtbaar van jezelf etc.

Ik snap dat de schoorsteen moet roken dus boven genoemde kan misschien niet uit. Ik ben zelf een
tukker dus als t mooi veld is kom ik zeker, vooral in de winter. Zijn er veel speedsofters dan zie je mij niet meer.
In ieder geval heel veel succes! Ben er benieuwd en kom zeker een keer langs vôr bakkie leut.

Hallo,
Ontzettend leuk om een mede-tukker tegen te komen, zodra we open zijn (helaas nog niet in de nabije toekomst) ben je van harte welkom!
Bedankt voor reactie op ons forum, we kregen al meerdere reacties over het nadeel van speedsofters, we gaan hier zeker wat mee doen. Wij willen evenementen organiseren waar zo veel mogelijk mensen wat aan hebben, en vooral plezier in hebben. Mocht je nog meer adviezen hebben horen wij dit graag.
 
Kun je al wel iets verklappen over de grootte en locatie van het veld? (of gebouw eigenlijk)
 
Kun je al wel iets verklappen over de grootte en locatie van het veld? (of gebouw eigenlijk)

We zijn nog op zoek naar een locatie, we willen graag iets van een bedrijfshal met 4 speelvelden van 8x8, elk speelveld zijn eigen indeling (kantoor, alleen muren, woning, etc). We zijn er echter nog niet helemaal uit. We willen graag een speelveld waarvan we de indeling kunnen veranderen (door 'losse' muren te verplaatsen) zodat het elke keer dat je hier komt het speelveld anders is en mensen niet na 2 á 3 keer uitgekeken raken onze locatie.
Maar voor het zo ver is moeten we als BV ingeschreven staan, een verzekering hebben, een locatie hebben, financieel op orde zijn en als NABV organisatie gecertificeerd worden. Maar eerst willen we ons idee graag tot in de puntjes uitwerken en zo veel mogelijk aan de vraag van de spelers voldoen voordat we écht aan de slag gaan.

In de bijlage zie je sneak peak een van de concepten.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    78,5 KB · Weergaven: 384
We willen graag een speelveld waarvan we de indeling kunnen veranderen (door 'losse' muren te verplaatsen).
Grappig, ik loop al jaren te spelen met diezelfde gedachte, ook al technische concepten bedacht, alleen is de uitvoering niet zo makkelijk gedaan.
Jammer dat jullie in Twente zitten, veel te ver van mij vandaan.

Succes in ieder geval!
 
Beetje rare vraagstelling. Alsof airsofters maar naar een enkele indoor locatie gaan en rondes moeten kopen....?

Geen idee of de indoor locaties BB's verkopen, ik heb altijd m'n eigen bij.
 
Ik vond de vraagstelling wel iets te veel gefocused op rentals.

Verder een goed initiatief, zeker met een poll vooraf!
Beetje rare vraagstelling. Alsof airsofters maar naar een enkele indoor locatie gaan en rondes moeten kopen....?

Geen idee of de indoor locaties BB's verkopen, ik heb altijd m'n eigen bij.

Bedankt voor jullie reactie, de vraagstelling is inderdaad niet erg gefocust op rentals. Mochten jullie nog suggesties hebben of dingen waar jullie tegen aan liepen tijdens (de eerste keer) indoor airsoft willen we hier graag meer over horen.
 
Nieuwe orga's zijn altijd leuk.

Ik vind de enquête wel heel erg gericht op andere organisaties en hoe hun het doen.
Ik neem aan dat jullie zelf ervaring hebben met airsoft, trek dan ook je eigen plan. Als jezelf iets heel erg tof vind is de kans groot dat er gelijk gestemde zijn.
 
Nieuwe orga's zijn altijd leuk.

Ik vind de enquête wel heel erg gericht op andere organisaties en hoe hun het doen.
Ik neem aan dat jullie zelf ervaring hebben met airsoft, trek dan ook je eigen plan. Als jezelf iets heel erg tof vind is de kans groot dat er gelijk gestemde zijn.

Dat is omdat we de positieve en negatieve ervaringen in ons voordeel willen gebruiken om op die manier vooruit te lopen op de concurrent.
 
Gaaf, een nieuw veld! Ik heb de enquete een stukje ingevuld, maar door de vraagstellingen en vragen zelf ben ik helaas afgehaakt.

Alsof je maar naar 1 veld bent geweest ooit en het daar dan ingedeeld is als een soort lasergame idee waar je een paar rondes kan spelen? Ik hoop dat het veld niet op zoiets gebaseerd wordt, maar juist op echte skirms.

Het is een eindje rijden, maar als het een mooi veld is, is dat voor ons airsofters vaak geen probleem.
 
Running the Target in Den Haag werkt ook met een concept met verplaatsbare muren.
Het leuke is wel dat het veld daarmee eenvoudig om te gooien is en je dus elke keer een andere ervaring hebt en hebben de "vaste gasten" ook geen voordeel meer.
Verder is het lastig om dit wel echt solide te krijgen, dus echt de technische component van het concept.
Maar al met al is dit een leuk uitgangspunt. Je bent er alleen niet de enige in, mocht je dat graag willen zijn.
Das trouwens geen waarde oordeel ofzo hoor, meer een constatering.
 
Als ik jullie idee zo zie dan lijkt het inderdaad het flexibele van RTT, gecombineerd met de afwisseling per veld setup van de locatie in Venlo area 77 .

Klinkt als een hele mooie combi.
Succes :cool:
 
Wat is het trouwens het idee achter het moeten inloggen met een google account voordat je de questionnaire kunt invullen?

Dit is voor mij de reden om hem niet in te gaan vullen.

Dat is zodat iedereen de enquête maar 1x in kan vullen, wij kunnen dan je e-mailadres nog niet zien. Later in de enquête wordt je gevraagd om je e-mailadres maar je bent niet verplicht deze op te geven.
 
Running the Target in Den Haag werkt ook met een concept met verplaatsbare muren.
Het leuke is wel dat het veld daarmee eenvoudig om te gooien is en je dus elke keer een andere ervaring hebt en hebben de "vaste gasten" ook geen voordeel meer.
Verder is het lastig om dit wel echt solide te krijgen, dus echt de technische component van het concept.
Maar al met al is dit een leuk uitgangspunt. Je bent er alleen niet de enige in, mocht je dat graag willen zijn.
Das trouwens geen waarde oordeel ofzo hoor, meer een constatering.

Het technische en praktische onderdeel zijn we nog aan het bekijken, om de muren zo stevig mogelijk te maken hebben we al een paar goede ideeën over welke we gaan testen komende dagen.
Uniek is het inderdaad niet maar uit onze enquête is gebleken dat mensen ook komen voor service en gastvrijheid. Wel bedankt dat je zo met ons meedenkt dat stellen we zeer op prijs.
 
Om iedereen even op de hoogte te stellen van de gang van zaken, het volgende.
Onze naam is veranderd naar CQB Twente, onze website wordt cqb-twente.nl. De website is nog niet ingericht maar ook daar werken we aan.

Misschien dat jullie er baat bij hebben om meer te weten te komen over de organisatie.
Mijn naam is Thomas Klaassen, ik kom uit Enter (Overijssel) en studeer HTV in Enschede.
Ik ben lid van de NABV sinds januari dit jaar. Ik heb CQB Twente samen met mijn broer, welke ook lid is van de NABV.
Wij hebben helaas nog nooit echt ge-airsoft, we zouden eerder dit jaar naar Veluwe Airsoft gaan maar ivm met het weer zijn we niet geweest.
Daarna hebben we ons ingeschreven voor een ander evenement maar deze was ivm corona afgelast.
Dit was voor nu even alles over onszelf.

Je kan ons sinds vandaag ook vinden op Facebook (CQB Twente) en Instagram (@cqbtwente)
Vragen en/of opmerkingen kun je vanaf morgen mailen naar info@cqb-twente.nl
 
Terug
Bovenaan