M4 high speed upgrade

arend

Member
Trophies
2
ik ben bezig om zelf een m4 op te bouwen vanaf de gear box V2

Veel onder delen heb ik al en het uit zoeken er van en bij elkaar vinden maakt het erg leuk

Ik wil er graag een high speed gear met high speed motor om een zo hoog mogelijke rate of fire te krijgen

Heeft iemand nog goede tips welke ik het beste kan gebruiken en of wat een goede combinatie zou van van gears en moter
 
Als je een standaard high speed aeg wilt, kan je een 13:1 of een 12:1 kopen van shs.
Met een 16tpa high speed/torque motor ook van shs. met de 13:1 krijg je rond de 30rps en 12:1 33-36 denk ik.

Maar als je wat moeilijker wilt kan je een dsg gear halen van shs. Deze kost 22,- en komt met een gemodificeerde tappet plate.
Hier heb je een sterke high torque motor voor nodig en een hele sterke spring m160 ish.
Hier bij moet je ook een 16:1 of 18:1 gears nodig.
Ik zou ook een full metal teeth piston halen.
Met dit lijstje kan je al 45rps halen. Maar je hebt geen mags die dit bij gaan houden behalve murder mags
 
Een combinatie van high speed gears (ratio 13/12:1) met een high speed motor (~14 TPA), betekent dat je theoretisch op een minimale RPS komt van ~41 op een 11.1V lipo. Dat is leuk op papier maar om het goed werkend te krijgen kan aardig pittig zijn als je tegen bepaalde issues loopt, tappet plate timing icm feeding issues en air seal issues. Daarbij komt dat door de lagere FPS waar wij hier op zitten je, zoals al eerder genoemd, moet gaan shortstroken om te voorkomen dat je geen PreMature Engagement hebt (PME).
High speed SSG builds zijn meestal ook zeer inefficiënt en wanneer je een hoge RPS wil behalen is het ook meestal aan te raden om gewoon een DSG te pakken. Echter loop je met een DSG naast de voorheen genoemde problemen ook tegen extra dingen aan.

Al met al zou ik een beginner die nog geen enkele gearbox heeft open gehad niet aanraden om te beginnen met een hoge RPS build, echter gezien de meeste mensen koppig zijn en ik wel bereid ben om je te helpen met een lijstje te geven met onderdelen die ik je zou aanraden:

- Gate Titan of andere EFCS, dit verhelpt een hoop problemen met het fixen van je semi bij overspin, gezien je dit dan middels AB kan fixen. Al ben ik zelf geen fan van AB, het blijft wel de makkelijkste en een degelijke oplossing voor overspin issues zeker op hoge RPS builds.
- 13/12:1 of DSG, de betaalbare optie is SHS, Zeer dure optie is Siegetek, snap de niche ervan en het principe om ze te gebruiken, maar als je niet elke game rond rent met de setup en er duizenden bbs doorheen ragt dan is SHS prima.
- Full metal rack piston, SHS/Rocket, ZCI, CYMA, Retro Arms, allen zijn prima
- Bearings/bushings, bushings zijn steviger, makkelijker te shimmen, maar voegen ook wat meer weerstand en geluid. Goede bearings zijn meestal wat stiller, maar kunnen de stress niet altijd aan en zijn ook vervelender om te shimmen.
- Motor, ZCI, SHS, Star Wei, Action army, ligt eraan wat je wil qua build (RPS) en er aan wil uitgeven.

Dat zijn de belangrijkste onderdelen voor een hoge RPS build.

Even als reactie op wat eerder geplaatste comments:
- Er is geen high speed, high torque motor. Als de motor een hoge RPM heeft zal hij of niet in staat zijn of zeer inefficiënt sterke veren trekken en vice versa voor een lage RPM.
- De eerder genoemde theoretische RPS waardes kloppen niet, daarbij komt dat van 13.65 (true ratio) naar 12.6 (13.65/12.6 = 1,08333 ~ 8%), ongeveer maar 2-3 RPS meer zal geven, afhankelijk ook van de motor en batterij.
- Er zijn meer dan genoeg mags die 45 RPS of hoger kunnen feeden op FA, kan je er zo 10 geven, daarnaast kan je middels Systema of Maple Super Feed Springs praktisch elke mag zover krijgen.
 
dus als ik het goed begrijp kan ik het beste niet te moeilijk doen
Een setje SHS 12:1 of 13:1 zou dus kunnen met een 16tpa moter zou moeten lukken:)
Voor nog sneller word dus afgeraden gezien er dan heel veel bij komt kijken
( zo vaak heb ik nog niet een gear box uit elkaar gehaald )
 
dus als ik het goed begrijp kan ik het beste niet te moeilijk doen
Een setje SHS 12:1 of 13:1 zou dus kunnen met een 16tpa moter zou moeten lukken:)
Voor nog sneller word dus afgeraden gezien er dan heel veel bij komt kijken
( zo vaak heb ik nog niet een gear box uit elkaar gehaald )

Nee zo goed als elke setup met 12:1 of 13:1 gears gaat moeilijk doen. Alle setups eerder genoemd kunnen prima maar de ene is efficiënter als de ander. Ik raad je echt aan als je nog nooit of praktisch nooit een gearbox hebt geopend niet aan deze setup te beginnen of in ieder geval een hoop meer te onderzoeken op het internet, want er staat genoeg en veel van deze simpele vragen verwacht ik eigenlijk niet van iemand die een hoge RPS setup wil gaan bouwen.
 
Nee zo goed als elke setup met 12:1 of 13:1 gears gaat moeilijk doen. Alle setups eerder genoemd kunnen prima maar de ene is efficiënter als de ander. Ik raad je echt aan als je nog nooit of praktisch nooit een gearbox hebt geopend niet aan deze setup te beginnen of in ieder geval een hoop meer te onderzoeken op het internet, want er staat genoeg en veel van deze simpele vragen verwacht ik eigenlijk niet van iemand die een hoge RPS setup wil gaan bouwen.

Dankje voor de tips als het dan echt o moeilijk is om iets snellere rate of fire te krijgen dan laat ik het nog wel even achter wegen
Excus voor de simpele vragen ik zocht alleen antwoord op wat het beste was om te doen en niet al te moeilijk
 
Dankje voor de tips als het dan echt o moeilijk is om iets snellere rate of fire te krijgen dan laat ik het nog wel even achter wegen
Excus voor de simpele vragen ik zocht alleen antwoord op wat het beste was om te doen en niet al te moeilijk

Rebelattack komt soms een beetje hard door de bocht maar probeert problemen te verkomen. Je kan beter met een tech meekijken om ervaring op te doen ipv zelf gelijk een high speed build the doen.
 
Maar gewoon ff een andere vraag....

Waarom?

Waarom, buiten het dat het kan, zou je zo’n build willen hebben? Als je hem werkelijk gaat fielden ga je geen vrienden maken... en voor “de triggerresponce” zijn meer dan voldoende hulpmiddelen om die dusdanig te maken dat je daarvoor echt niet zo’n build nodig hebt om iemand te raken. Dit alles nog buiten het feit dat hoe sneller/harder iets draait/werkt/beweegt hoe sneller het ook weer kapot zal gaan.

Maar goed, misschien loop ik op de zaken vooruit en is het puur een project build.

In ieder geval succes met bouwen! Sleutelen is altijd leuk :)
 
Rebelattack komt soms een beetje hard door de bocht maar probeert problemen te verkomen. Je kan beter met een tech meekijken om ervaring op te doen ipv zelf gelijk een high speed build the doen.

Ik ben ook erg blij dat ik de tips en info krijg hier door ga ik er wel anders naar kijken en ik denk wel dat ik eerst maar eens ga kijken naar hoe andere het doen en het daar van leren
 
Maar gewoon ff een andere vraag....

Waarom?

Waarom, buiten het dat het kan, zou je zo’n build willen hebben? Als je hem werkelijk gaat fielden ga je geen vrienden maken... en voor “de triggerresponce” zijn meer dan voldoende hulpmiddelen om die dusdanig te maken dat je daarvoor echt niet zo’n build nodig hebt om iemand te raken. Dit alles nog buiten het feit dat hoe sneller/harder iets draait/werkt/beweegt hoe sneller het ook weer kapot zal gaan.

Maar goed, misschien loop ik op de zaken vooruit en is het puur een project build.

In ieder geval succes met bouwen! Sleutelen is altijd leuk :)

Het gene waarom ik hem wou bouwen is on dat het me erg gaaf leek om er een te hebben die zo snel kon draaien

Maar Je hebt wel gelijk mss is zo snel mogelijk niet echt een goede optie want ik wil hem wel gaan fielden

Ga hem nu gewoon goed maken dat alles goed loopt en dat ik hem gewoon goed kan gebruiken in het veld
 
Het gene waarom ik hem wou bouwen is on dat het me erg gaaf leek om er een te hebben die zo snel kon draaien

Maar Je hebt wel gelijk mss is zo snel mogelijk niet echt een goede optie want ik wil hem wel gaan fielden

Ga hem nu gewoon goed maken dat alles goed loopt en dat ik hem gewoon goed kan gebruiken in het veld

Dan zou ik zelfs gewoon standaard gears (18:1 / 16:1) pakken, die goed shimmen, high torque motor, airseal perfect maken en dat combineren met een goede mosfet (titan ofzo) een 11.1v lipo en goede barrel bucking en nub. Uiteindelijk draait het in airsoft om precisie op afstand. Je hoeft iemand maar 1 keer te raken om hem uit het spel te krijgen :) dan kan je dat naar mijn idee het best met zo min mogelijk bb’s op zo groot mogelijke afstand doen :)

Bijkomend voordeel is dat het veel minder slijtage oplevert en je dus veel langer van je spullen kan genieten.
 
Terug
Bovenaan