M4 SSG 12:1 build 4-3 update

Bloodfoxx

Well-Known Member
Trophies
13
Hee mensen, mijn specna arms m4 is helemaal niets mis mee maar wou hem toch aanpassen.

Iedereen begint met de hop up en sommige vinden dat al spannend, maar ik heb ervoor gekozen om mijn AA te voorzien van shs 12:1 ratio gears.

En dan niet om een hoge rof eruit te gaan persen en the short stroken. Ik wou gewoon net iets meer dan het normaal is.

Eerst maar eens een rof-meting gedaan om een basis te stellen, Deze kwam hierop uit.


ofzihu.jpg


Zo gezegd zo gedaan; vandaag kwamen mijn gears binnen. Lang leve mr. Of mvr. Postbode.

2zod5c3.jpg


Zo. Gb lag al open en kon ze er meteen instoppen maar zelf eerst even gekeken hoe het meshte met elkaar. En ik moet zeggen de eerste keer tand in tand ronddraaien was wat moeilijk maar daarna ging het vanzelf.

Het shimmen was goed te doen, er was niets geks nodig om het lekker te laten draaien.

Nadat alles er weer in zat kon ik na halve montage even dry firen en kijken of er niets in de soep zou lopen (ik was na veel lezen bang voor PME en wou niet gaan short stroken).

Maar nee! De goden waren goed gezind en klonk als een hemels apparaatje met een trigger response waar je U tegen zegt.

Ik moet zeggen dat ik nog wacht op lipos en een high torque motor om de build af te maken, maar dit is hoe het er vandaag bij staat want meer kan ik er nog niet van maken.

21bryfq.jpg


Misschien wat lager uit gevallen dan ik in eerste instantie had gedacht, maar zoals ik zei wil ik geen hoge rof dus vind ik dit , op een standaard motor/ accu een heel schappelijk nummer.
Als de rest binnen is komt er meteen een update!

Current veranderde specs:
Specna arms b03 +- 355fps @0.2
Madbull 6.03 364mm barrel
Lonex v2 hop up ( g&g green bucking en namazu flat nub)
Modified tapped plate
Full metal rack 15 tooth piston
AOE correctie
Shs 12:1 gears
GateHard mosfet (met schakelbare AB en lipo safety)

Edit 2-3-2017

Zowaar vandaag de rest binnen gekregen

2db6slc.jpg


Meneer ongeduld zelve meteen die high torque motor erin gegooid en met mijn standaard nimh kijken wat ie doet.

1 ding is zeker. Het moment dat de trigger contact maakt vliegt er een bb weg. Geen lag meer :)

Het resultaat op nimh:
2mqkphs.jpg


Alleen wel hier en daar een bb die niet gefeed werd, maar ik ben toch geen full auto queen dus zal ik zowiso geen last van hebben in het veld.
Ook van pme geen sprake, maar de lipo's zitten er nog niet in!

Vanavond even kijken of ik wat deans erop kan maken en kan testen.

Update 4-6

Oke deans omgesoldeert op mn lipos en meteen aan de lader gehangen.
Trigger response is er wel iets (denk ik want hij is al f-ing snel en bijna niet merkbaar maar lipo love) erop vooruitgegaan. Instant bb powerrr!

Rof heb ik niet kunnen testen maar deze is niet hoorbaar veranderd zal deze week als ik tijd heb nog even testen,

Pme is ook nog niet voorgekomen en ik heb toch al wat op full auto lopen cyclen maar gaat allemaal goed

Op semi schieten is geweldig gewoon meteen een bb die eruit komt en je kan meteen de trekker weer over halen, precies wat ik wou!
 
Laatst bewerkt:
Geen AOE gecorrigeerd? Also met een goede motor en een 7.4/11.1 zou ik oppassen qua PME. Voor de rest looks good :).
Sorry vergeten er bij te zetten,
Ik denk zelf dat deze 5rps increase komt doordat de std specna motor een beetje cheap is. Amper magnetisch en heeft moeite.
Als het binnen is ga ik voorzichtig na een schietgebed (haha) een full auto burst doen en dan weten we het echt!
 
Sorry vergeten er bij te zetten,
Ik denk zelf dat deze 5rps increase komt doordat de std specna motor een beetje cheap is. Amper magnetisch en heeft moeite.
Als het binnen is ga ik voorzichtig na een schietgebed (haha) een full auto burst doen en dan weten we het echt!

Yeah meeste zal nu komen van de kortere ratio, maar de lagere ratio zet ook meer stress op de motor oftewel gebruikt wss meer ampère, met de nieuwe motor zal het een stuk zuiniger lopen zeker in combo met een goede lipo die meer dan genoeg ampère kan leveren. Ik denk dat je toch wel tot alle goden moet gaan bieden om te hopen dat dit goed gaat XD. Zelfs op 13:1 met een 7.4V en een 16 TPA (SHS) motor kan het al fout gaan.

Wat je ook zou kunnen proberen is om de piston zwaar te swiss cheesen.
 
Terug
Bovenaan