Project: mijn verzameling en andere projecten

Op sommige fora word je gelynched als je 7,62 magazijnen stopt in een akm of aksu. Ik zou graag hun reactie zien op dit. Kun je t posten op nothernpact? :D

Hoe gaat het feeden? Heb je hier nog aanpassingen voor gemaakt?
Heb je nog een kunststof handguard liggen? Past misschien beter als t hout.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, geModerniseerd zeg maar, is ook wat de M letterlijk voor staat in het russisch dan, of zo begrijp ik het toch.
 
Ik begrijp de verwarring wel. De ak-47 en akm zijn technisch hetzelfde. Alleen wat de meesten een ak-47 zouden noemen, is eigenlijk een akm. Het belangrijkste verschil tussen beiden is dat de reciever van een ak-47 gemaakt is van 1 brok staal die gevijld is tot de reciever die erop zit (milled), terwijl een akm reciever gestampt en gebogen is vanuit een plaat staal. Je kan je voorstellen dat de tweede manier een stuk sneller en goedkoper is dan de eerste.
 
Ik begrijp de verwarring wel. De ak-47 en akm zijn technisch hetzelfde. Alleen wat de meesten een ak-47 zouden noemen, is eigenlijk een akm. Het belangrijkste verschil tussen beiden is dat de reciever van een ak-47 gemaakt is van 1 brok staal die gevijld is tot de reciever die erop zit (milled), terwijl een akm reciever gestampt en gebogen is vanuit een plaat staal. Je kan je voorstellen dat de tweede manier een stuk sneller en goedkoper is dan de eerste.

Enkel de type 2 AK-47's zijn milled, de type 1 is ook stamped alleen het stampen lukte niet helemaal goed toen en de receiver verboog vaak. Gewoon even een leuk weetje. :D
 
23 januari 2019: De vele prachtige vormen die een ak kan aannemen.

Ik wil het vandaag hebben over ak customisatie. Velen denken dat de m4 de meest customizable model op de markt is. Qua diversiteit is dat zeker waar, maar ik denk dat de ak twee belangrijke voordelen heeft: de snelheid waarmee je een replica kan omtoveren en de vele perioden die je met dezelfde replica kan nabootsen.

Laat mij hier een voorbeeld van geven met mijn e&l aims.

Dit is de aims zoals geleverd:
5QaMkNgVyqAdwD2zsAlJcBx41xnpeWZAmm181N8Yi-s.jpg

Prachtig, fraai hout, leuk als je een roemeense kit uit de jaren 70 wilt runnen.

Maar met maar 1 simpele verandering krijg je dit:
BgbH3y1.png

Een mpikms. Perfect voor je DDR loadout (die trouwens nog altijd voor weinig geld te verzamelen is trouwens).

Maar ja, je hebt ook een moderne kit in de kast liggen en je wilt daar ook iets voor hebben. Iets met lekker veel kunststof en plek voor al je foregrips, sights en lampjes. Dan kan je een extra replica kopen, of je doet dit:
UaVUdTG.jpg

Handguard met risrail, pk-3 zenit pistolgrip en pk-6 foregrip.

En dan heb je ineens een ak die perfect bij een pmc achtige kit past. Of in een andere variant:

FQvMGzg.jpg


Kortom, genoeg te kiezen. Een ak is redelijk simpel aan te passen. Een andere pistolgrip, dustcover, handguard en kolf is binnen 10 minuten erop gezet. Dat zie ik met een m4 niet zo snel gebeuren, met een pistolgrip die vastzit aan de gearbox met meerdere schroefjes en freefloating handguards die er moeilijk afkomen. Met een ak kan je het zo gek niet maken of het kan.

Deze week is ook mijn nieuwe e&l ak105 'alpha ak' binnengekomen:
LPQA7CQ.jpg



ejZ9kCO.jpg

Deze ak is een getrouwe replica van de alpha stijl ak's zoals gebruikt door alpha fsb eenheden. Erg fraai en een zeer goede aanwinst voor de collectie. Ik had nog geen moderne stijl ak. Er zijn veel 'moderne' aks die je zo kan kopen, maar dat zijn meestal westerse ak's of complete fantasieën. Dit is een replica in de waarste zin van het woord.

Vandaag heb ik ook de internals voor deze replica binnegekregen. Voor zoiets alleen maar het beste, dus dit is wat ik ervoor heb gehaald:


U5Znqes.jpg



UvVuZv3.jpg

Retro Arms QS V3 gearbox
Retro Arms Hopup
Prometheus piston
Prometheus ar latch
Promettheus 16:1 gears
Retro Arms cylinder
Retro Arms cylinderhead
Gate Warfet
Custom wound motor (shs High torque)

Ik moest de wiring inkorten en ik moet nog de airseal nalopen (de gearbox heeft even stilgelegen), maar het is een prachtige gearbox. De retroarms gearbox shell is een kunstwerk. Wat opvalt is hoe licht de complete gb is door de aluminium cnc constructie.
 
Vet om te zien hoe makkelijk je een AK veranderd ja!! Nice hoor :D
 
Waarom prometheus gears als je voor die prijs ook bijna Siegetek kan halen? Also hoe bevalt de TNT bucking :)?

Heel goede vraag rebel en daar heb ik een heel goed antwoord voor: Ik heb niet heel veel voor de prometheus gears betaald. Ik heb echt bodemprijs voor de hele gearbox betaald dankzij een vriend die er vanaf wilde.

De t-bucking heb ik nog niet echt een mening over. Lijkt op het nac prima te werken, maar leek niet echt veel meer te bieden dan wat je met een goede flathop zou kunnen, of zelfs een goedkope flathop.
 
Heel goede vraag rebel en daar heb ik een heel goed antwoord voor: Ik heb niet heel veel voor de prometheus gears betaald. Ik heb echt bodemprijs voor de hele gearbox betaald dankzij een vriend die er vanaf wilde.

De t-bucking heb ik nog niet echt een mening over. Lijkt op het nac prima te werken, maar leek niet echt veel meer te bieden dan wat je met een goede flathop zou kunnen, of zelfs een goedkope flathop.

Dat is een prima antwoord, maar het was meer omdat een set prommy gears gewoon duurder is of even duur als een set siegetek. Ik heb zelf de R-hop patch bucking van hun ook om te proberen en wil na me examens ook eens gaan kijken wat het doet in me mk18 tov andere systemen en ook tov van de gbb barrel setup in me mk18.
 
22-4-2019: update collectie

tJkDUSl.jpg

V.L.N.R: e&l alpha ak, cyma cm076B, e&l aims, lct aksu daytona, realsword type 56, tweemaal dragon dg-47

JZ9kdkO.jpg

V.L.N.R bovenrij: secutor g-II, jg mp5, a&k lr300, lct lr-4, specna arms sa-c03
V.L.N.R onderrij: Tokyo marui hicapa 5.1, we makarov, cheapo revolver op gas, we g17

een broodnodige update van mijn collectie. Veel is weg, maar veel is ook gebleven. De belangrijkste aanwinsten dit keer zijn een we g17 en een cyma cm076B.

De we g17 is volgens mij de derde we g17 die ik bezit. De vorige zijn allemaal na een tijd weer vertrokken. Glocks zijn leuk, maar ze waren niet leuk genoeg om te houden. De hicapa deed hetzelfde maar beter immers en de filosofie van 1 praktisch en 1 sier siderarm blijft zijn hoofd nog regelmatig opsteken. Maar dat is nu definitief anders, deze g17 blijft en is nu al intensief geupgrade. Kreng werkt nog niet goed, maar dat gaat zeker goedkomen.

De cyma cm076B was een beetje een tweedehands impulsaankoop. Ik heb er echter geen seconde spijt van gehad, want het ding is top en kwam ook nog met een betere motor en loop. Kassa. Ik heb er zelf nu een beter nozzle, mosfet en 12:1 gears ingezet. dat maakt het een heel leuk moderne ak. Helaas niet helemaal kosjer, maar zou in de toekomst wel goedkoop dat kunnen worden met de juiste zenitco rail. Ik kan de nieuwe cyma moderne aks die taiwangun verkoopt zeker aanraden.

De cyma ligt naast zijn grote broer, de proper alpha ak. Zo genoemd omdat deze een replica is van de stijl die alpha fsb eenheden gebruiken. Heel veel Russische rails, maar ook enkele westerse onderdelen. Super zwaar, maar wel heel erg realistisch. Ik ben er wel een fan van, dit trekt mij meer aan dan een moderne m4.
 
Terug
Bovenaan