Side arm topic

JWieleman

Well-Known Member
17 jan 2018
548
254
Trophies
15
Na een aantal skirms met eigen gear met me Ares Amoeba SR16 en knutsel G36c ben ik nu op zoek naar een side arm. Na veel onderzoek doen weet ik waar ik op moet letten bij het kopen van een assault-replica, echter nog niet zo goed over waar je op moet letten bij een side arm.

Uiteraard heb ik gezien dat de TM Glocks de holy grail zijn en er nadelen zitten aan bepaalde soorten gas met temperatuur. Echter ben ik nu op zoek naar een degelijke middle priced side arm die betrouwbaar is met elke temperatuur en te onderhouden is. Waar moet ik dan op letten bij een side arm en wat zijn nu echt do's and don'ts? CO2, greengas, electrisch? Welke merken? Welke internals opletten?

Nu snap ik dat een redelijk brede vraag is, maar ik kan nergens echt vinden wat de belangrijkste dingen zijn omtrent de goede keuzes maken rond side arms behalve gaan voor de wat mij dure TM Glocks 17 en 18.

(Ik heb hier al even naar gezocht op het forum, maar kon dit topic nog niet vinden. Mocht iemand wel zo een topic vinden, laat het me gerust weten even!)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
als je een TM qua side arm hebt zit je eigenlijk altijd wel goed XD, voordeel van een TM in koud weer, is dat het een plastic slide heeft. Welk over het algemeen makkelijker cyclen in koud weer omdat het minder gewicht is dan een metalen slide.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Camilo
Maar is dat de enige reden waarom TM beter is? Want hoewel ik dat TM mooi spul vind, vind ik het gewoon wat aan de dure kant. Ik speel niet als sniper en is puur voor als me mag leeg is in mijn Amoeba of clearen van gebouwen etc.
 
Misschien wel handig om te weten wat je budget is? TM wordt in Tsjechië aangeboden voor vanaf 130eur
 
Ik wil er maximaal inclusief verzenden 100 euro aan uitgeven. Langere levertijd maakt me dan niet echt uit.

Wil er liefst ook 1 die past in een redelijk normaal holster en niet mega exotisch.
 
Voor dat geld zou ik voor een aep gaan.

Voordelen
1. Geen gezeur met koud of warm.
2. Geen kans op lekkende magazijnen.
3. Goedkoop. Voor dat bedrag heb je er ook nog een aantal spare magazijnen bij.
4 voldoet in gebouwen kwa afstand
5 full auto

Nadeel.
1 minder FPS
2 Minder range
3 kleine magazijnen verlies je snel
4 minder realisme door gebrek aan terugslag en geluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Voor dat geld zou ik voor een aep gaan.

Nadeel.
1 minder FPS
2 Minder range

Hoeveel minder range is dat? Waar moet ik aan denken zeg maar qua range? Hoe onderhoudsintensief in het algemeen en wat zijn een beetje de betere merken?
 
Laatst bewerkt:
Ook van AEP is TM de way to go. Het is gewoon een top merk. Maar ook daar betaal je voor.

FPS van een aep is +- .180 - 200 max.
Range effectief 20 m, met hoog richten en spreiding kom je wel tot 30 meter, maar dat verdient geen schoonheids prijs. Ik weet overigens niet wat een TM aep in range doet. Ik heb een cyma g18 als vergelijk.

Maar met mijn TM high Cappa met 280 fps (helemaal stock). Haal ik 40 a 50 meter

Onderhoud van een aep heb je eigenlijk niet. Die dingen kosten ook zo weinig dat je bij storingen eerder een nieuwe koopt.
 
Laatst bewerkt:
Hier kan ik wat mee @Eviltwin-NL . Ik neigde eerst wat meer richting CO2, maar nu ga ik ook zeker even goed AEP systemen checken nog een keer extra.
 
TM heeft nog wel meer voordelen hoor, maar dat is eentje die je snel erbij kan pakken ivm koud weer. Op dat budget zou ik ook naar een AEP kijken of naar een STTI Mk23 gezien je die heel goed kan upgraden.
 
Het is dat je budget het niet toestaat, anders had ik meteen TM High capa 5.1 geschreeuwd (JA BEN TM HIGH CAPA FANBOY, maar dat ding is echt geweldig.)

Even een aanvulling op de AEP`s waar Evil het over heeft (zijn mening is gebaseert op mijn AEP`s)
Cyma G18 Is Real steel size en past in een Glock IMI holster (12 euro via Ali)
Cyma Colt 1911 wijkt behoorlijk af van de Real steel size (veel breder) en zal niet in een normaal "hard" holster passen.

Ik durf ook nog wel te zeggen dat ik de 25/ 30 meter op een normale manier haal met de AEP.
Ze zijn ook nog eens super stil dus meestal zal je niet eens gespot worden.
 
Na hier al de hele dag over nagedacht te hebben, is AEP misschien wel de beste keuze. Echter zegt iets in me dat ik ook wel een sidearm op CO2 of greengas wil, met wat kick en/of lawaai. Het heeft ook wel weer wat.
 
Niet te vergeten dat een gbb qua triggerresponse sneller is als een aep en met de kougevoeligheid valt het wel mee
 
Mijn 5 centjes.

Je budget ligt op 100€, je kunt ook wat langer doorsparen en dan ligt je budget op 150€ish en dan kun je een knappe TM kopen.
Uiteindelijk kom je daar toch op uit en dan denk je shit had ik dat ding van 80 maar nooit gekocht, nu ben ik 230 kwijt.
 
Voor het realisme zou ik echt een side-arm op gas / CO2 aanraden, de terugslag geeft een heerlijk gevoel en ik mis de bewegende delen op mijn AEP sidearm. Ik sluit me aan bij Sander en adviseer je om nog even langer door te sparen voor een mooie GBB.

Ik heb een TM G18 en dat ding is heerlijk snel met cyclen en de full-auto geeft een gevoel van macht.
Echter ben ik waarschijnlijk nog meer verliefd op m'n Walther PPQ Mk.2, die ligt heerlijk in mijn handen en is een full-metal.

Niet dat ik problemen heb met de plastic slede op m'n TM, maar een metalen slede kickt wat zwaarder.
 
Oke oke. Ik denk dat ik nog even wacht en toch ga voor een TM gewoon dan misschien. Ook zelf nog wat verder onderzoek gedaan en ook zelf kwam ik anders uit op een KJW M9 CO2 die zelfde prijskaartje ongeveer kwam.
 
Je hoeft niet gelijk high end te kopen. WE maakt ook leuk spul, net als kjw ed. Ik persoonlijk zou niet voor een aep gaan, heb er zelf 2, puur voor in de winter. Range ed is ver te zoeken. Tevens is uograden van een aep niet bepaald een makkelijk karwei.

Ik heb nu verschillende glocks van verschillende merken, TM is wel het beste, maar WE doet niet onder. De reden dat TM glocks ook gewild zijn is vanwege de markings die erop staan. En dat ze met iets koudere temperaturen ook blijven werken door de plastic slede. Persoonlijk vindt ik de WE glocks weer fijner kwa kick, je kan ze namelijk op co2 gebruiken en de TM niet (de slede van TM gaat dat niet leuk vinden iig).

Ik zou doorsparen totdat je 150eu hebt, kan je een leuke side arm met een paar mags kopen (taiwangun heeft best leuke side arms die goed presteren voor weinig).
 
Op dat budget zou ik ook naar een AEP kijken of naar een STTI Mk23 gezien je die heel goed kan upgraden.
STTI gaat nooit zo goed presteren kwa range en geluid als een TM mk23, heb ze beide, zelfde upgrades, de stti presteert velen malen minder dan de tm, inzake range en fps.
 
STTI gaat nooit zo goed presteren kwa range en geluid als een TM mk23, heb ze beide, zelfde upgrades, de stti presteert velen malen minder dan de tm, inzake range en fps.

Ik heb genoeg verhalen gezien waar dat best mee valt, dus lijkt me een beetje 1 op 100 verhaal die pech heeft. Daarbij is het een sidearm voor een assault speler of je nou 50 of 55m schiet maakt dan ook niks meer uit.
 
Ik heb genoeg verhalen gezien waar dat best mee valt, dus lijkt me een beetje 1 op 100 verhaal die pech heeft. Daarbij is het een sidearm voor een assault speler of je nou 50 of 55m schiet maakt dan ook niks meer uit.
die STTI is dat dat ding wat voor nog geen 40 euro op taiwangun staat? http://www.taiwangun.com/en/gas-4/s...t-gas-pistol-stti?from=listing&campaign-id=20

en volledig tm compatible dan?

Ik zoek namelijk een nieuwe sidearm en dat klinkt leuk + ik leer graag techen dus zou een mooie instap zijn naar pistol/gbb teching.