SPW/PDW (Krytac) functionele vraag

Steven1191

Member
19 dec 2019
20
5
Trophies
11
Wellicht kan iemand mij gemakkelijk antwoord geven; krijgt 1,2,3, geen hapklaar antwoord op internet.
Gezien ik de Krytac bundel heb (SPR / PDW)
SPR: Special Purpose Rifle
PDW: Personal Defense Weapon

In welke klasse vallen deze 2 varianten? Als ik kijk bij Combat Events; DMR valt onder de Sniper klasse.. SPR valt soort van onder de DMR maar is weer een assault rifle basis.. PDW is weer een verkorte versie van de CRB (carbine) wat inhoudt dat ik weer CQB kan spelen?

Moet ik met de SPR inschrijven op de DMR/SNIPER plaatsen bij dergelijke events?
Kan ik met de PDW inschrijven op CQB?

<heb dit ook bij mijn persoonlijke voorstel ronde staan, dacht dat het hier meer tot zijn recht zou komen>
 
Zover ik weet is het enige wat telt de joule waarde die je replica produceert en of hij voldoet aan de eisen van de gewenste klasse. Misschien dat er bij velden wat plaatselijke regels gelden maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Ik zou zeggen dat als je een hele korte M4 hebt en je die qua Joule en rps aanpast naar de DMR regels dat het dan een DMR is. Het ziet er dan misschien niet uit als wat je verwacht van een DMR maar er bestaat naar mijn weten geen regel waardoor mensen gaan kijken naar een replica of het wel 'lijkt op het echte werk'. Dan zouden ze heel erg druk worden namelijk.

Meer info: https://www.nabv.nl/mondingsenergie

mondingsenergieCD37F1C2C914BB67E9D8C51A.png
 
Laatst bewerkt:
ja deze info heb ik inderdaad ook.

Echter heb je bij sommige events restricties met replica klasse zoals combat events.
Ook met deze Joule meting: Assault en DMR heeft zoals qua Joule als DMR aardig verschil.
Nou voldoet de Joule met de SPR aan de DMR zover ik weet.

Met name deze event restrictie bij Combat Events zet mij aan het denken waar ik in ga vallen.
 
Wat Solstice zegt klopt.

Enkel de Joule is van belang. Als jij een loop van 1,5 meter hebt, is het totaal niet praktisch om CQB te gaan spelen. Maar het mag wel.

Klein dingetje, het is organisatie afhankelijk de replica kwa klasse ook als DMR mag.
Bij de meeste mag je zelfs je handpistol of MP5/ MP7 als DMR gebruiken.
Maar er zijn organisaties die enkel DMR`s toe staan die in het echt een soort gelijke functie/ prestatie hebben, en de juiste attatchments verwachten (bipod, scope...…) dus SVD, SR-25, L85, AUG. enz
 
Naar mijn ervaring kun je beter een goede assault bouwen dan moeite doen voor een DMR. Je kunt nagenoeg even ver komen als een DMR met als voordeel dat je veel flexibeler bent voor wat betreft bovenstaande problemen zoals restricties. Assault klasse is er nooit teveel op een event.

Dat je SPR een joule waarde van rond die van een DMR heeft is leuk, maar kun je ook een delay instellen voor je trigger? Want dat is ook een vereiste.
 
dank jullie wel! ik ben weer een stapje verder in dat geval denk ik.
Het is inderdaad ook niet mijn doel een DMR te hebben met de Krytac.

Krytac wil ik voornamelijk voor gewone range gaan gebruiken, later volgt er een sniper voor afwisseling.

trigger delay op de trident.. denk het niet toch?:)
 
Ik heb ook de SPR & PDW set en beide vallen gewoon netjes onder de assault klasse.
Je hebt pas een DMR wanneer je single shot only schiet met (uit mijn hoofd) max 4 schoten per seconde. Dat staat dus los van de lengte van je loop ofzo.
Wat wel kan is dat sommige velden nogal streng zijn in toelaten wat wél een DMR is.
Zo ken ik een veld wat een DMR pas toelaat als het ook in real steel een DRM is.
Dus je ARP kietelen tot DMR laten ze bijvoorbeeld niet toe maar een 417 bijvoorbeeld waarentegen weer wel.

Voor jou dus geen probleem :)

ps, je hebt een top replica!
Ik ben hartstikke blij met mn Krytacs!
 
Naar mijn ervaring kun je beter een goede assault bouwen dan moeite doen voor een DMR. Je kunt nagenoeg even ver komen als een DMR met als voordeel dat je veel flexibeler bent voor wat betreft bovenstaande problemen zoals restricties. Assault klasse is er nooit teveel op een event.

Dat je SPR een joule waarde van rond die van een DMR heeft is leuk, maar kun je ook een delay instellen voor je trigger? Want dat is ook een vereiste.


Dit is geen vereiste meer. Je mag 4 schoten per 1 of 2 seconde leveren dat is op dit moment het enige en je moet single only kunnen spelen
 
Dit is geen vereiste meer. Je mag 4 schoten per 1 of 2 seconde leveren dat is op dit moment het enige en je moet single only kunnen spelen

Toevallig vandaag met wat lui over gehad.

Dit is wat er nu op de site van de NABV staat:

"DMR klasse krijgt een maximale ROF van 4 schoten per seconde. Dit hoeft echter niet bij de verplichte energiemeting te worden uitgevoerd, maar staat de organisator bij twijfel als controlemiddel beschikbaar in het veld. De ROF is ingevoerd ter voorkoming van het gebruik van ‘speed triggers’ in deze klasse."

Je mag maximaal 4 schoten per seconde lossen dus officieel je moet wel een delay hebben maar het is dus aan de orga's zelf om te bepalen of ze gaan handhaven of niet.
Maar dan lijkt het me wel een vereiste, anders kan het zijn dat een orga je replica niet toestaat op hun veld.
 
Toevallig vandaag met wat lui over gehad.

Dit is wat er nu op de site van de NABV staat:

"DMR klasse krijgt een maximale ROF van 4 schoten per seconde. Dit hoeft echter niet bij de verplichte energiemeting te worden uitgevoerd, maar staat de organisator bij twijfel als controlemiddel beschikbaar in het veld. De ROF is ingevoerd ter voorkoming van het gebruik van ‘speed triggers’ in deze klasse."

Je mag maximaal 4 schoten per seconde lossen dus officieel je moet wel een delay hebben maar het is dus aan de orga's zelf om te bepalen of ze gaan handhaven of niet.
Maar dan lijkt het me wel een vereiste, anders kan het zijn dat een orga je replica niet toestaat op hun veld.

Ik haal hier niets uit over een delay. Dat had dan expliciet aangegeven moeten staan. Zolang ik aan 4 schoten max per seconde voldoe is mijn replica goed als dmr.
 
Ik haal hier niets uit over een delay. Dat had dan expliciet aangegeven moeten staan. Zolang ik aan 4 schoten max per seconde voldoe is mijn replica goed als dmr.

True. Maar als ik het hardwarematig niet onmogelijk maak om op de trigger te spammen dan heeft die hele regel geen zin lijkt me?!
 
True. Maar als ik het hardwarematig niet onmogelijk maak om op de trigger te spammen dan heeft die hele regel geen zin lijkt me?!

Hoe het op mij overkwam is dat dit meer een gedragsregel is. In principe wordt er niet op gecontroleerd, maar als er klachten komen over een hoge rps DMR op het veld kan de orga gaan kijken en op basis van deze regel je van het veld bonjouren als je misbruik aan het maken bent van de DMR categorie.
 
Handig van die regels die multi-interpretabel zijn :p
Makkelijkste is dan natuurlijk om gewoon een DMR zonder delay te bouwen en je een beetje gedragen, dus laten we dat maar gewoon doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hellsoft en Kevinvr
Handig van die regels die multi-interpretabel zijn :p
Makkelijkste is dan natuurlijk om gewoon een DMR zonder delay te bouwen en je een beetje gedragen, dus laten we dat maar gewoon doen.

Zo is het maar net. Zo zit ik ook in elkaar. Die verantwoordelijkheid moet je zelf als sportief airsofter nemen. Ben van mening wanneer iemand dat misbruikt hij individueel aangepakt moet worden en niet het DMR systeem aanpassen om naar de fout toe te corrigeren.

Gewoon eerlijk spelen
 
Persoonlijk heb ik het softwarematig met delay ingesteld, omdat er een speedtrigger op zit en ik de heerlijk korte trigger graag wil behouden(maar ook aan de orga wil laten zien dat die er niet zit om hem te spammen, kan dus zelfs niet meer). Het spammen met 30rd realcaps is sowieso geen top idee en de delay was voor mij met een paar klikjes geregeld.

Maar als je een normale trigger hebt en er ook normaal mee om gaat is het geen probleem natuurlijk. Dan heb je zo ver ik weet ook geen delay nodig