Vragen over kleding

quintenklump

Member
3 jul 2018
16
2
Trophies
2
hallo allemaal,

Sinds kort heb ik besloten om te gaan beginnen aan airsoft. Ik heb een dagje meegelopen en ga nog een tweede doen voor de zekerheid. De adreline die ik toen kreeg was ongeloofelijk dus ik zou het graag blijven willen doen.
Ik ben nu druk aan het sparen om langzaam alle spullen te kunnen betalen. Alleen stuitte ik al snel op een grote vraagteken bij mij. Ik zie in veel video’s gasten lopen met een heel gevechtstenue en andere weer lmet een camouflage blouse. Ik snapte niet helemaal wat ik nou moest hebben om mee te kunnen beginnen. Een heel gevechtstenue is volgens mij best duur en niet overal te krijgen. Zo'n blouse is wel veel goedkoper maar is dat niet te goedkoop.
Kortom ik kom er nog niet echt uit dus ik hoopte dat jullie me misschien een beetje kunnen helpen. Waar hebben jullie je eerste kleding gekocht voor airsoft en hoe zag die eruit?

Bedankt voor het lezen en reagern alvast!
 
Zelf loop ik in full multicam gevechtstenue, de camouflage van o.a. de Britten. Heb meeste kleding gekocht bij de legerdump en me tactical vest via Aliexpress. Heb een broek, combatshirt en camouflage lange mouwen shirt voor eronder.

Bij de legerdump is dat allemaal prima betaalbaar, zeker als je Nederlands DPM neemt. Vergeet ook geen goede schoenen te halen, bijvoorbeeld Legerkisten kan je ook halen bij de legerdump voor 35-40 euro.

Overigens loopt niet iedereen in camo. Degenen die binnen spelen voornamelijk dragen ook soms alleen wat zwarte kleding.
 
Welkom! Ik weet niet wat je precies bedoelt met een 'camouflage blouse'. Maar het belangrijkste/handigste zijn goede schoenen en een goede bril. Daarnaast zou ik ook kijken voor een goed vest om je mags en andere zaken makkelijk mee te kunnen nemen. Verder is het je eigen voorkeur wat je wilt. Desnoods loop je in een roze trainingspak :p

EDIT:
Ik speel buiten in ATACS FG Camo en Indoor in het zwart


 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk is het voor de looks en om te zorgen dat je dagelijkse kleding niet super smerig wordt :p
Zoals hierboven beschreven bij de dump een dpm setje halen om mee te beginnen en dan kan je altijd een dure set halen.

Wanneer jij een bepaalde eenheid wil na spelen dan kom je wellicht bij specifieke stukken kleding, een skirm in Nederland stelt geen eisen aan wat voor kleding jij draagt. Al hoewel ik niet een een borat string het veld op zou gaan...
 
Voor je eerste keer zou ik je niet teveel van gear aan trekken.

Ik ben begonnen met wat kleren die vies mogen worden, dan een set G3 multicam gear en nu een jaar en half later speel ik met shorts en een tshirt als het zo debiel warm is als nu.

Gewoon aandoen wat comfortabel is voor jou. als je daarna dan nog meer soldaatje wil spelen (waar ik overigens alle respect voor heb!) kan je nog die coole gearset gaan verzamelen die je ECHT wil hebben. Ipv nu wat meuk te kopen waarna je straks weer wat anders wil.

my 2 cents.


edit: inderdaad zoals @Crumble zegt, investeer eerst een fortuin in goede eyepro en schoeisel alvorens je geld steekt in die tacticool gearset. je hebt maar 1 paar ogen, en je enkel omslaan is KUT
 
  • Leuk
Waarderingen: m00st
Tip: Een aantal dumps verkopen Meindl M1 en M2. Dit is de leger variant van de Meindl Island Pro, een schoen die al 25 jaar prijzen wint. En die prijzen verdienen ze! Wat een schoenen zijn dat.. Ik heb een paar M1's gekocht voor mijn werk, maar draag ze daarbuiten inmiddels ook. Super support voor de enkels en rug. Je moet ze natuurlijk wel een beetje inlopen, maar het is geen blaren produceren als bij de M90 kistjes. De prijs van de M1 en M2 is daarnaast ook zeer schappelijk! Waar de Island Pro's voor zo'n beetje 280 eu over de toonbank gaan, gaan de M1 en M2 voor 150 tot 175.
Investeer in goeie schoenen!!! Enkels snappen is echt te fucked up..
 
Ok, je eerste kit. Je vraagt drie dingen: hoeveel moet het kosten, wat moet je kopen en waar haal je het?

Ik ga er hier vanuit dat je al een bril en goede schoenen hebt.

Ten eerste is het belangrijk om voor jezelf twee dingen te bepalen: Hoeveel mag het kosten en hoe wil ik eruit zien? Airsoft is een geldgat en airsoft is een modeshow. Kijk rond naar diverse fotos van legerpersoneel van verschillende landen en kies iets uit wat je leuk vind. Ik ga je hier het advies geven van wat ik zou denken dat primair belangrijk is voor een beginner: er leuk uitzien voor niet teveel geld.

Je kan al met 80 euro klaar zijn. Mijn eerste kit is de flecktarn kit links. Het uniform kostte 40 euro en de plate carrier kostte ook met alles erop en eraan 40 euro ongeveer.

Je zou het in theorie goedkoper kunnen doen, maar ik denk dat je budget minimaal 80 euro moet zijn. Daar kan je voor kopen:

* Een surplus uniform, zoals flecktarn, DPM, strichtarn etc. Deze zijn online te verkrijgen bij:

https://www.militaria4you.com/paginas/artikelen.php?rubriek=Kleding+en+uitrusting:+kleding+algemeen
https://www.militarycollectibles4u.nl/c-3322039/kleding/
https://www.flecktarn.co.uk/index.php
En ook bij heel veel army dumps. Ik zou daar eens gaan kijken, zoek op army dump 'jouw plaats hier' of grote plaats in de buurt. Army dumps zijn letterlijke speelparadijzen voor airsofters.

* Een goedkope chestrig of plate carrier.

Ik zou hiervoor bij taiwangun of gunfire kijken:
https://gunfire.pl/eng_m_Tactical-equipment_Tactical-vests-391.html
http://www.taiwangun.com/en/vests-rigs/sort:price/direction:asc?campaign-id=19

Ze hebben echt voor elk budget iets. Dit zijn niet de beste kwaliteit rigs, maar ze werken prima voor hoe wij ze als airsofters meestal gebruiken: af en toe in het weekend.

Ik heb net al mijn uniformen op de foto gezet. Ik zal nu ook even langs deze sets gaan en je grof de prijzen ervoor geven. Mocht je ergens interesse in hebben dan kan ik je laten weten waar ik het vandaan heb.

2dde815dd6.jpg

Van links naar rechts:

flecktarn duits uniform met flecktarn jumpplate carrier: 80 euro

russische izlom camo klmk en Berezhka 'chicom' rig van Redzone: 70 euro

Oud Nederlandse od uniform top met Redzone gemaakte 'stalker' vest: 50 euro (mist wel een broek)

Nederlands dpm uniform met Nederlandse dpm plate carrier, allemaal ex-defensie met optionele battle belt: 230 euro (plate carrier met echte plates zijn duur)

76779820ac.JPG

872a2de5fc.jpg

De kit die ik vooral draag: SSO Smersh rig, Bars Gorka: 215 euro

8853152efb.jpg

en tenslotte: DDR Oost-Duitse Strichtarn zomeruniform met bijbehorende rig: 150 euro (kwam ook met helm en winter uniform)
 
  • Leuk
Waarderingen: Benniedictus en Camilo
Kijk anders op de webshop greatoakdumpstore, @Boudewijn kan je prima helpen. Staan ook starters kits op. Zelf loop ik rond in een multicam outfit. Cap tactical shirt en broek voor nog geem 70 euro.
 
mijn eerste set was door de overheid verstrekt. Goed en stevig spul. Ook te koop via marktplaats en veel dump winkels onder de naam DPM Woodland
Inmiddels al een paar jaar over geschakeld naar MTP, de camouflage van de Britten (nee dat is niet multicam zoals @JWieleman aangaf, multicam is van de amerikanen maar die zijn ondertussen ook weer over op ander patroon).
Zelf loop ik in full multicam gevechtstenue, de camouflage van o.a. de Britten. .......

Hier op het forum lees je meer over mijn Britse loadout
 
hallo allemaal,

Sinds kort heb ik besloten om te gaan beginnen aan airsoft. Ik heb een dagje meegelopen en ga nog een tweede doen voor de zekerheid. De adreline die ik toen kreeg was ongeloofelijk dus ik zou het graag blijven willen doen.
Ik ben nu druk aan het sparen om langzaam alle spullen te kunnen betalen. Alleen stuitte ik al snel op een grote vraagteken bij mij. Ik zie in veel video’s gasten lopen met een heel gevechtstenue en andere weer lmet een camouflage blouse. Ik snapte niet helemaal wat ik nou moest hebben om mee te kunnen beginnen. Een heel gevechtstenue is volgens mij best duur en niet overal te krijgen. Zo'n blouse is wel veel goedkoper maar is dat niet te goedkoop.
Kortom ik kom er nog niet echt uit dus ik hoopte dat jullie me misschien een beetje kunnen helpen. Waar hebben jullie je eerste kleding gekocht voor airsoft en hoe zag die eruit?

Bedankt voor het lezen en reagern alvast!

Ikzelf draag Russische camo pakken plus loadout. Weer ns wat anders dan dat nato spul. Heb ook een pak van het deense leger...ook iets wat je niet vaak ziet. Het russische spul heb ik grotendeels via red army airsoft en grey shop. Dat deense pak ben ik ooit eens in belgië tegen gekomen. Die zaak heet stockoma.be als ik me niet vergis...hier heb je een ruime keuze aan uniformen en loadouts. Het is wel een stukje rijden maar ja.....heb je een leuk uitje
 
e7abe0f6635f3de67d67b7022d68b9f1.png


Ik kan een heel betoog schrijven waarom geen multicam, flactarn of dpm (iedereen loopt er mee en ziet zelfde uit). Zelf loop ik namelijk russisch jaren 90 outfit op t veld.
Maar dat is nu niet boeiend....


Mijn advies, ga naar de legerdump, koop een paar goede kisten en een broek. Speel daar een keer mee en kijk wat jou nou fijn lijkt. Dus voor gear en camo/style. Dit kan een plate carrier zijn of juist een chest rig of smersh of wat dan ook. En kwa camo/style zie je genoeg voorbij komen. Let wel, hoe serieuser/precieser/realistischer hoe duurder dus er uitzien als navy seal in bagdad januari 2012.
Als je high caps gebruikt en niet al te trigger happy kan je t af met 2 magazijnen. En ga nou niet van alles kopen want iedereen heeft het gehad, spul gekocht wat je uit eindelijk niet gebruikt. En dus in de kast en/of marktplaats beland.
Mooi om je enthousiasme te zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Crumble
Elk camo patroon met voornamelijk groen werkt maar zolang je gezicht niet bedekt is zal het weinig uit maken. zelf heb ik een net ding zoals deze over een boonie en ik heb redelijk wat sneaky kills kunnen maken, mensen zien je gewoon niet meer ook al kijken ze je recht aan van 6-7 meter afstand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Elk camo patroon met voornamelijk groen werkt maar zolang je gezicht niet bedekt is zal het weinig uit maken. zelf heb ik een net ding zoals deze over een boonie en ik heb redelijk wat sneaky kills kunnen maken, mensen zien je gewoon niet meer ook al kijken ze je recht aan van 6-7 meter afstand.

Zit dat nou een beetje lekker? Geen gezeur als je loopt dat je blijft hangen etc of eerder beslaande brillen?
 
Het is wel ff uit vogelen ja om hem goed om te doen, ik heb m dan als een soort van capuchon-sjaal maar dan aan de voorkant zodat ik hem ook makkelijk ff van me hooft af kan doen. Zoals ik m had ben ik maar 1 keer blijven haken en mijn bril besloeg nauwelijks omdat het wel goed door lucht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en JWieleman
Ik ben
Welkom! Ik weet niet wat je precies bedoelt met een 'camouflage blouse'. Maar het belangrijkste/handigste zijn goede schoenen en een goede bril. Daarnaast zou ik ook kijken voor een goed vest om je mags en andere zaken makkelijk mee te kunnen nemen. Verder is het je eigen voorkeur wat je wilt. Desnoods loop je in een roze trainingspak :p

EDIT:
Ik speel buiten in ATACS FG Camo en Indoor in het zwart
Mooi vest ;)

Ik heb een berg kleding en gear maar merk dat ik vooral speel in wat de mensen met wie ik meega ook spelen. En de laatste tijd is het vaak toch de contractor/DSI look die ik ook wel lekker vind zitten. Jeans, lekker zittende UBAC of shirt, vest eroverheen (meestal zelfde als Crumble maar in Groen) en een boonie of petje op.

Airsoft is vooral wat je er zelf van maakt. Budget, looks, Tactical, je mag het zelf weten