Wil een keertje proberen...

Bas37

New Member
10 sep 2022
2
2
Trophies
1
Hoi,
Ik ben 17 jaar oud en wil een keertje airsoft proberen. Airsoft lijkt me een leuke hobby maar ik wil het eerst een keertje ervaren.
Ik wil graag een publieke skirm doen waar ik een replica kan huren en het een beetje representatief is voor de sport in zijn geheel. Zover ik heb gezien moet je minimaal 18 jaar oud zijn op de meeste velden en voor mogelijkheden waar je niet 18 hoeft te zijn gaat het om kinderfeestjes. Ik weet dat je in België in het algemeen minimaal 16 moet zijn maar als het kan heb ik voorkeur bij iets dat dichter bij huis is.
Mijn vraag is waar dit mogelijk is en als er geen mogelijkheden zijn in Nederland wat goede plekken in België zijn. Als deze er niet zijn zal ik maar wachten op mijn 18de verjaardag.
 
Helaas, om te skirmen in NL moet je echt 18 jaar zijn. Daar valt helaas niets aan te doen, aangezien het simpelweg niet mag van de wet. Er is geen organisatie die daar aan gaat sleutelen, omdat het simpelweg niet kan en niet mag.

Binnen NL zijn er genoeg organisaties waar je met een huurkitje een open skirm kan meemaken. Je kunt het beste kijken wat er bij je in de buurt zit.

Qua skirms in Belgie heb ik verder geen ervaring, helaas. Wel weet ik dat de minimale leeftijd inderdaad lager ligt.

Nog even afwachten tot je 18 bent voor skirms in NL. Maar je hebt dan wel wat tijd om eventueel wat budget vrij te sparen om een start te maken met airsoft....
 
Ik weet niet hoever je van de grens woont, maar in België kun je airsoft in ieder geval wel uitproberen; dat heb ik met mijn kinderen ook gedaan, toen ze nog geen 18 waren en ze vonden het prachtig (mijn jongste, nu 21, is ook al een paar jaar NABV lid); ze hebben toen gewoon gebruik gemaakt van mijn gear, dan hoef je ook niet te spelen met afgekloven huurkitjes.
Volgens mij zijn we destijds naar een veld geweest ergens in de buurt van Brasgaat, ik weet niet of die nog bestaat.

Heb je geen vriend die toevallig al 18 is, gaan jullie er lekker samen naartoe (ik meen me te herinneren dat je toestemming van je ouders moest hebben, maar ik kan het ook fout hebben; 't is alweer een tijdje geleden)?