Samuel

New Member
Trophies
4
Hallo iedereen,
Ik en mijn buddy hielden altijd al van CQB gevechten en daarom hebben wij onze eigen Riot Shield gemaakt.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden! :D
 
Ziet er grappig uit, wel grote kans op headshots.

Mag ik vragen wat het gewicht is?
 
Ziet er op de video niet gek uit. Wel jammer dat jullie het gewicht niet hebben opgevoerd. Dat is de balanceer actie wat mij betreft in airsoft met een shield. Leuk dat je er mee wilt gaan zeulen, maar zeul dan ook echt ;) Net als met een support replica. Die krengen wegen ook veel te veel! ;)
 
Zoals hierboven al staat. Maak het gewicht realistisch net als 90% van alle AA's. Zo houd het het spel ook uitdagend voor jou en leuk voor de tegenstander. Maar let op!! je zult HIT's op je schoenen krijgen en elke mm die uitsteekt. Let er dus op dat je ze wel pakt. Er zijn genoeg mensen die een afkeer hebben van schilden omdat de gebruiker zijn hits niet pakt(ik geef toe ik ben er 1 van)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Zoals hierboven al staat. Maak het gewicht realistisch net als 90% van alle AA's. Zo houd het het spel ook uitdagend voor jou en leuk voor de tegenstander. Maar let op!! je zult HIT's op je schoenen krijgen en elke mm die uitsteekt. Let er dus op dat je ze wel pakt. Er zijn genoeg mensen die een afkeer hebben van schilden omdat de gebruiker zijn hits niet pakt(ik geef toe ik ben er 1 van)

Hekel aan of hit niet pakken?
 
Hekel aan of hit niet pakken?
Hekel aan die schilden doordat de gebruikers VAAK (lees: niet altijd) hun hit niet pakken. Dus hekel aan de schilden door een hekel aan te hebben dat de schildgebruikers hun hit niet pakken.
...snappie?:confused:o_O
 
Dacht ik al @Toothpick, maar las in 1e instantie "omdat de gebruiker zijn hits niet pakt(ik geef toe ik ben er 1 van)" als dar je zei dat je een cheater bent :D

Ik dacht al dat kan niet kloppen, maar ff checken :p
 
Zoals hierboven al staat. Maak het gewicht realistisch net als 90% van alle AA's. Zo houd het het spel ook uitdagend voor jou en leuk voor de tegenstander. Maar let op!! je zult HIT's op je schoenen krijgen en elke mm die uitsteekt. Let er dus op dat je ze wel pakt. Er zijn genoeg mensen die een afkeer hebben van schilden omdat de gebruiker zijn hits niet pakt(ik geef toe ik ben er 1 van)
Ik zal de hits gewoon pakken, speel liever eerlijk zodat iedereen plezier heeft dan dat alleen ik het heb :)
 
Hoe ga je dit aanpakken met respawnen en droppen / gebruik door andere spelers.. ?

Ik heb ooit een keer een huisteam met een riot-shield tegen mij gehad, welke oneindig mochten respawnen met het shield en tegenstanders hem niet mochten oppakken (in een hele nauwe CQB locatie ) . Dit viel dan ook niet goed bij de spelers in het tegengestelde team.
 
Ik vind het project en het filmpje wel leuk.

Alleen ben ik geen fan van het gewicht wat al benoemd is. Bepaalde spullen hebben voor en nadelen, bij een riot shield is dat het afkaatsen van kogels, maar als nadeel een groot gewicht. In het echte leven zou je na een kogel inslag een kogel in je maag hebben + een hoop splinters. Je snelheid zal dus ook minder zijn, en je moet ook bewuster omgaan met bewegen om wat energie over te houden. Als we dit zouden opvolgens, waarom bouwen we dan niet allemaal een schild op onze replica's (R6S referentie) Lekker makkelijk toch? o_O
 
buiten dat ene team een schil andere ook, anders niet :( zeker cqb kan je er veel voordeel aan hebben)
of droppen en te gebruiken door andere team.
 
Ik vind het project en het filmpje wel leuk.

Alleen ben ik geen fan van het gewicht wat al benoemd is. Bepaalde spullen hebben voor en nadelen, bij een riot shield is dat het afkaatsen van kogels, maar als nadeel een groot gewicht. In het echte leven zou je na een kogel inslag een kogel in je maag hebben + een hoop splinters. Je snelheid zal dus ook minder zijn, en je moet ook bewuster omgaan met bewegen om wat energie over te houden. Als we dit zouden opvolgens, waarom bouwen we dan niet allemaal een schild op onze replica's (R6S referentie) Lekker makkelijk toch? o_O

Een echt schild begint rond de 6 kilo maar is dan alleen voor klein kaliber munitie.

Een schild op je replica zou ik juist erg gaaf vinden. Ook weer alleen klein kaliber en scherven voor real steel, maar zeker een tacticool factor en scheelt je een hoop faceshots.

En een schild is handig, maar het ligt vooral aan de persoon die hem gebruikt.
 
Een echt schild begint rond de 6 kilo maar is dan alleen voor klein kaliber munitie.

Een schild op je replica zou ik juist erg gaaf vinden. Ook weer alleen klein kaliber en scherven voor real steel, maar zeker een tacticool factor en scheelt je een hoop faceshots.

En een schild is handig, maar het ligt vooral aan de persoon die hem gebruikt.

Zou opzich wel gaaf zijn, alleen gaat het voor veel discussie zorgen. Ikzelf zou het niet leuk vinden wanneer iemand een schild op zn replica zou zetten :p Al speel ik nooit CQB.. We zouden ook kunnen airsoften in van die grote opblaasbare ballen. Dan ben je al helemaal safe xd
 
Zou opzich wel gaaf zijn, alleen gaat het voor veel discussie zorgen. Ikzelf zou het niet leuk vinden wanneer iemand een schild op zn replica zou zetten :p Al speel ik nooit CQB.. We zouden ook kunnen airsoften in van die grote opblaasbare ballen. Dan ben je al helemaal safe xd

Dan knife ik je wel. Of ik rol je gewoon om :D

Maar een gunshield zou je alleen bij headshots van recht van voor beschermen dus zal niet gek veel uitmaken lijkt mij. Scheelt alleen bij die irritante mensen die het leuk vinden om gezichten te schieten. Zit over een DSI helm na te denken juist daarvoor. Gasselte 3x een sniper faceshot ontvangen dus misschien binnenkort een faceplate.

Maar als we een simulatiesport doen (volgens de NABV doen we reïnactment) en als het IRL bestaat zou het dus kunnen/ mogen. Maar dan moet het gewicht wel kloppen imho.
 
Dan knife ik je wel. Of ik rol je gewoon om :D

Maar een gunshield zou je alleen bij headshots van recht van voor beschermen dus zal niet gek veel uitmaken lijkt mij. Scheelt alleen bij die irritante mensen die het leuk vinden om gezichten te schieten. Zit over een DSI helm na te denken juist daarvoor. Gasselte 3x een sniper faceshot ontvangen dus misschien binnenkort een faceplate.

Maar als we een simulatiesport doen (volgens de NABV doen we reïnactment) en als het IRL bestaat zou het dus kunnen/ mogen. Maar dan moet het gewicht wel kloppen imho.

Je zou eventueel in een raampje kunnen staan, en door het schild word dan de rest van het lichaam beschermt. Oftewel wanneer je dat moet pushen kan dat alleen wanneer de schieter een fout maakt en iets uitsteekt, of met een granaat die je handig gooit. Maar misschien slaat hij die terug met het schild :p
 
Ik vind schilden een leuke toevoeging, geeft een tactische dimensie en moedigt aan tot teamspel (Army of Two tactical moves, oh yeah). Dan moeten ze wel zwaar zijn en slechts een X aantal hits kunnen hebben - zoals in het echt. En als de tegenstander ze (af) kunnen pakken, wordt je genoodzaakt om tactisch na te denken - je wil dat ding immers terug - en dat houdt je scherp.
 
Het probleem is dat een riot shield niet gemaakt is om kogels tegen te houden (in het echt), max 9mm misschien?
Daarvoor hebben ze balistische schielden, heel de benaming is al foutief naar mijn mening, en die wegen zoals eerder aangegeven makkelijk enkele kilos.

Ik moet er echt niet van weten in airsoft. Maar het blijft aan de orga om ze wel of niet toe te laten. Maar ik geef toe dat ik soms wel iets minder genade toon voor de "riotshield" spelers met een plexiglas plaat van de brico.
 
Terug
Bovenaan